Známy výrobca elektrických áut vyhlásil bankrot. Dôvod, prečo to urobil, neveští nič dobré
V článku boli použité materiály TASR.
Švédsky výrobca elektrických nákladných vozidiel Volta Trucks v utorok oznámil, že plánuje vyhlásiť bankrot. Dôvodom sú problémy s dodávateľmi, ktoré sťažili startupu snahu získať finančné prostriedky. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a Bloomberg.
Spoločnosť Volta, ktorá má sídlo vo Švédsku a má tiež prevádzky v Spojenom kráľovstve, uviedla, že augustový bankrot dodávateľa dielov pre elektrické vozidlá Proterra a neistota v prípade dodávateľa batérií obmedzili jej výrobu a sťažili získanie kapitálu.
Bankrot prišiel v absolútne najhoršom čase
Kolaps Proterra spôsobil, že automobilka nesplnila výrobné ciele, čo „negatívne ovplyvnilo našu schopnosť získať dostatočný kapitál v už aj tak náročnom prostredí“, uviedlo vo vyhlásení predstavenstvo spoločnosti Volta.
Bankrot Proterra prišiel „v absolútne najhoršom čase, keď sa mala zvýšiť produkcia“, skonštatoval holding Byggmästare Anders J Ahlström, jeden z najväčších akcionárov Volty.
Volta vlani v novembri získala finančné prostriedky v hodnote približne 600 miliónov eur, keď sa pripravovala na odovzdanie svojich prvých nákladných vozidiel. Spoločnosť, ktorá zamestnáva približne 850 ľudí, plánovala podľa generálneho riaditeľa Essa Al-Saleha v roku 2024 prvú verejnú ponuku akcií.
Problémy s dodávateľským reťazcom a nedostatok kľúčových častí však poškodili jej vyhliadky. Volta je jedným z niekoľkých švédskych startupov, ktoré sa pokúšajú o udržateľnú dopravu v krajine, kde majú výrobca nákladných vozidiel Volvo AB a Scania, dcérska firma Volkswagenu, dlhú históriu.
Závislosť na čínskych batériách narastá
Pokiaľ Európska únia neprijme rázne opatrenia, do roku 2030 by sa mohla v oblasti lítium-iónových batérií a palivových článkov stať rovnako závislou od Číny, ako bola energeticky závislá od Ruska pred vojnou na Ukrajine. Píše sa to v strategickom dokumente vypracovanom španielskym predsedníctvom v Rade EÚ, ktorý má k dispozícii agentúra Reuters. K téme sme spracovali samostatný článok.
„Bez implementácie účinných opatrení by sa európsky energetický ekosystém mohol do roku 2030 stať závislým od Číny,“ píše sa v dokumente španielskeho predsedníctva. Táto závislosť bude inej povahy, ale podobne závažná ako bola závislosť od Ruska pred jeho inváziou na Ukrajinu. EÚ má podľa autorov dokumentu dobrú pozíciu vo výrobe elektrolyzérov, ale je silne závislá od Číny, pokiaľ ide o palivové články a lítium-iónové batérie potrebné pre elektromobily.
Byggmästare vlastnil k 30. júnu približne 10 % akcií spoločnosti, pričom tento podiel je teraz bezcenný. V 3. štvrťroku investoval tiež približne 4 milióny eur do zabezpečenej pôžičky pre Voltu, uviedla holdingová spoločnosť a dodala, že hodnotu pôžičky je teraz ťažké posúdiť.
Testovanie elektrického kamiónu Mercedes eActros 600
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Zásoby ropy USA minulý týždeň prekvapivo klesli
Polícia žiada vypnutie komentárov na sociálnych sieťach
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené