Trefa do čierneho. Volkswagen chystá elektromobil, na ktorý čakala aj väčšina Slovenska
Bolo len otázkou času, kedy nás automobilky začnú zaplavovať lacnými a cenovo dostupnými elektromobilmi. Výnimkou nie je ani koncern Volkswagen, ktorý okrem atraktívneho VW ID.2all s cenou okolo 25 000 € pracuje na ešte lacnejšom elektromobile. VW ID.1 bude skôr moderným nástupcom populárneho e-UP, no rozmerovo by mal byť o niečo väčší. Nové informácie priniesol Autocar.
VW ID.1 ako najmenší a zároveň najlacnejší zástupca elektromobilov nemeckej automobilky má podľa nových informácií prísť na trh do 5 rokov. Práce na elektromobile tak pravdepodobne už začali.
Nová koncernová platforma pre lacné elektromobily
ID.1 vyrastie na úplne novej koncernovej platforme, ktorú bude VW zdieľať s ďalšími automobilkami ako Škoda a Cupra. Príchod lacných elektromobilov potvrdil aj finančný riaditeľ koncernu VW Arno Antlitz. Verí, že vďaka čoraz lacnejším batériám a optimalizácii výroby elektromobilov dokážu v blízkej budúcnosti dodať zákazníkom elektrické autá za ceny, ktoré si stanovili dávnejšie.
Veľkú úlohu pri cene zohrá aj výroba vlastných batérií a práve VW ID.2all má byť prvým autom, ktoré dostane vlastné akumulátory. Produkčná verzia ID.2all bude stáť na platforme MEB Entry spolu s Cuprou Raval a kompaktným crossoverom od Škody. Tieto elektromobily sa budú vyrábať vo fabrike v Španielsku.
O platforme pre ID.1 zatiaľ nemáme k dispozícii žiadne presnejšie informácie, no hlavnú úlohu pri jej vývoji bude mať Škoda. Elektromobily postavené na tejto platforme by mali ponúknuť vnútorný priestor akým disponuje Polo, no vonkajšie rozmery budú menšie. Portál ArenaEV hovorí o tom, že najlacnejší elektrický VW by mal byť duchovným nástupcom populárneho e-UP.
ID.1 a jeho koncernoví súrodenci budú čisto mestskými vozidlami, pravdepodobne tak dostanú malú batériu, ktorá zabezpečí nižší dojazd.
Batérie vedia vyrábať ako nikto iný na svete
Nemecký Volkswagen, respektíve jeho dcérska firma PowerCo SE spolu s partnerom Koenig & Bauer AG, si osvojila revolučnú technológiu výroby batérií. Takzvaný proces „suchého lakovania“ dokáže znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o polovicu.
VW dokáže suchým náterom potiahnuť kladnú aj zápornú elektródu, na čo reagoval aj CEO koncernu VW Thomas Schmall so slovami, že nikto iný dnes nič podobné nedokáže.
Pri tradičnej výrobe katódy a anódy sa na tieto časti nanáša náter pomocou špeciálnej chemickej pasty, no tento proces si vyžaduje sušenie, ktoré je energeticky náročne. Ako dodáva Teslarati, suché lakovanie tento krok eliminuje a zníži spotrebu elektriny pri výrobe článkov až o 30 %. Zároveň sa zníži plocha, ktorá je potrebná pre výrobnú linku, a to až o 15 %.
Vo finále by sa pri spustení sériovej výroby, ktorá je zatiaľ plánovaná na rok 2026, mohli v kombinácii s klesajúcou cenou surovín na výrobu batérií, mohla znížiť cena batériového článku až o 50 % oproti súčasnosti, píše Electrive.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodičovi stačí len zaparkovať. Hyundai a Kia sa spojili a stvorili revolúciu v nabíjaní elektromobilov
Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
Šok pre vodičov: Vyspelá európska krajina zakazuje spaľováky už od októbra
830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Z Instagramu zarába ako priemerný lekár: Slovenka odhaľuje príjem influencerov a ich budúcnosť (ROZHOVOR)
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
800-eurové odmeny pre zamestnancov vo verejnej správe. Štát vykompenzuje náklady samosprávam
NÁROČNÝ MATEMATICKÝ KVÍZ: Zapotil by sa aj Pytagoras. 90 % Slovákov pohorí už na 2. otázke
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
Vedci dokázali nemožné. Objavili látku v tele, ktorá vie zvrátiť starnutie kľúčového orgánu
Natankuj a ušetri. Slovensko poráža eurozónu aj EÚ v cenách palív
Apple brzdí vývoj AI. Viaceré revolučné produkty sa kvôli tomu odkladajú
Pozri si nesprávne video a prídeš o všetko. Nový trik hackerov valcuje milovanú sociálnu sieť
POZOR: Obľúbené produkty môžu narušiť prirodzený chemický štít človeka, varujú vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Z Instagramu zarába ako priemerný lekár: Slovenka odhaľuje príjem influencerov a ich budúcnosť (ROZHOVOR)
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
800-eurové odmeny pre zamestnancov vo verejnej správe. Štát vykompenzuje náklady samosprávam
NÁROČNÝ MATEMATICKÝ KVÍZ: Zapotil by sa aj Pytagoras. 90 % Slovákov pohorí už na 2. otázke
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené