Posledný veľkofilm od Marvelu Ant-Man a Wasp: Quantumania si Slováci dva mesiace po jeho premiére v kinách môžu pozrieť aj online. Nie však na streamovacej službe Disney+, ako bolo pri snímkach Marvelu doteraz zvykom, ale na platených videotékach, tzv. TVOD platformách, kde si za pozretie alebo zakúpenie filmov musia zaplatiť.

To je prípad aj nového Ant-Mana, ktorý je po novom dostupný na Google Play, YouTube a Apple TV. Cena zakúpenia predstavuje 12,99 €, pri HD verzii si používatelia na Google Play a YouTube priplatia ešte o dve eurá navyše.

Začínajú spievať inú pesničku

Ant-Man a Wasp: Quantumania bude nakoniec dostupný aj na Disney+, kedy sa tak stane nateraz nevieme. Veľké filmové spoločnosti totiž začínajú meniť stratégiu a namiesto pridávania veľkofilmov do knižníc svojich streamovacích služieb, ako bolo zvykom predovšetkým počas svetovej pandémie, ich radšej nechajú ešte dodatočne zarábať. Na začínajúci trend sme upozorňovali dávnejšie, teraz už sa jeho  efekt naplno prejavuje.

Disney okrem nového Ant-Mana na Disney+ odďaľuje aj pridanie Avatar: Cesta vody, ktorý do ponuky platených služieb pribudol len minulý týždeň. Nejde však len o Disney. Spoločnosť Warner Bros. na svojej streamovacej službe HBO Max zrušila pridávanie filmov 45 dní po premiére, na čo videotéka vo veľkom lákala pri príchode na Slovensko v marci minulého roka.

avatar-2-pohlad-jake-sully
TMDB

O nič lepšie na tom nie je ani čerstvá platforma SkyShowtime, za ktorou stojí dvojica štúdií Paramount a Universal Pictures. Predplatitelia SkyShowtime napríklad stále čakajú na pridanie úspešného hororu M3GAN, z ktorého sa v januári tohto roka vykľul prekvapivý hit.

Aj táto snímka je aktuálne dostupná iba na prenajatie alebo zakúpenie, a nie je známe, kedy bude dostupná aj pre predplatiteľov SkyShowtime.

Momentálny trend preto začína čoraz viac pozostávať z troch krokov:

  • Premiéra v kinách, kde štúdiá spravidla inkasujú najväčšie zisky
  • Sprístupnenie filmu na tzv. TVOD platformách, teda prémiových videoslužbách ako Google Play, Apple TV a ďalších, na ktorých je možné filmy si prenajať alebo zakúpiť a spoločnosti z nich majú dodatočné príjmy
  • Pridanie filmu do knižnice streamovacej služby, kde už filmové spoločnosti zo svojich snímok vo veľkom neprofitujú

To, ako rýchlo sa film dostane do knižnice streamovacej služby výrazne ovplyvňuje jeho popularita v kinách. Vo všeobecnosti platí, že čím úspešnejší je film v kine, tým neskôr sa dostane do online priestoru. V prípade veľkých komerčných prekvapení ako napríklad Top Gun: Maverick či Avatar: Cesta vody, môže tento rozdiel narásť aj na pol roka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú