Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Keď v roku 2020 naplno udrela pandémia, filmový priemysel patril medzi najhoršie postihnuté oblasti. Brány kín boli vo väčšine svetových krajín zatvorené po celé mesiace, čo viedlo k výraznému ochromeniu klasických distribučných kanálov a k nulovým príjmom pre filmové štúdiá i siete kín po celom svete.

Tvorcovia filmového obsahu boli nútení rýchlo nájsť alternatívny spôsob zarábania, pričom čiastočné riešenie sa im ponúklo takmer samé – spočívalo v sústreďovaní obsahu na streamovacích službách, ktoré v tomto čase zažívali rozprávkový rozkvet. Online platformy navyše patrili ku vzácnym oblastiam obchodu, ktoré zo svetového lockdownu dokázali profitovať a ich zisky exponenciálne narastali.

Iba počas „lockdownového“ roka 2020 Netflix získal až 37 miliónov predplatiteľov, takmer dvojnásobok oproti predchádzajúcemu obdobiu. Ešte viac sa darilo aj čerstvo predstavenej platforme Disney+, ktorá za niečo viac ako rok získala 100 miliónov predplatiteľov a svoj svoj 4-ročný plán splnila už za 15 mesiacov. 

Veľké hollywoodske štúdiá pristúpili k bezprecedentnému kroku, kedy distribúciu svojich filmov v kinách buď vynechali úplne, alebo snímky začali v online priestore uvádzať v rovnaký deň ako štartovali v kinách, prípadne krátko po ňom.

Išlo o nečakane rýchlu adaptáciu, ktorá väčšinu kín uviedla na prah existenčnej krízy a náročné časy nakoniec viaceré reťazce neustáli. Hrobárovi z lopaty vďaka miliardovej finančnej injekcii a striktným opatreniam len o vlások unikla významná sieť amerických kín AMC, bankrot naopak vyhlásila najväčšia svetová sieť kín Cineworld, kam spadajú aj slovenské kinosály pod značkou Cinema City.

Z krízy profitovali aj Slováci
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú