VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
V článku boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Volkswagen plánuje vo svojich dvoch španielskych závodoch vyrobiť medzi rokmi 2025 až 2030 približne 3 milióny malých elektromobilov. Povedal to v stredu predseda predstavenstva automobilky SEAT Wayne Griffiths. Informovala o tom TASR na základe správy agentúry Reuters.
Najväčšia európska automobilka urýchľuje svoje plány elektrifikácie, súčasťou čoho sú aj plány výstavby závodu na výrobu batérií v Španielsku. V súvislosti s plánmi na najbližšie obdobie Griffiths na tlačovej konferencii povedal, že SEAT, ktorý je jednou z divízií Volkswagenu, plánuje vyrobiť v závode v meste Martorell neďaleko Barcelony v strednodobom horizonte ročne zhruba 500 000 elektrických áut.
Podľa dostupných informácií v španielskom závode plánuje Škoda vyrábať aj svoj malý, cenovo dostupný elektromobil. Zatiaľ o ňom nevieme veľa, no dá sa očakávať podoba s konceptom Volkswagen ID. 2all, prípadne ID.1. Rovnako tak sa očakáva nízka cena, čo by z tohto auta mohlo spraviť trhák pre Slovákov.
Zároveň Griffiths dodal, že automobilka tvrdo pracuje na druhej platforme na výrobu elektromobilov v Martorelli, ktorá umožní zvýšenie konkurencieschopnosti. Samotný Volkswagen už skôr uviedol, že v závode Martorell začne v roku 2025 s výrobou dvoch elektrických vozidiel. Zhruba v rovnakom období by mal s výrobou dvoch elektromobilov začať aj v závode Navarra.
Dočkáme sa elektromobilu hlboko pod 20 000 €
Nemecký koncern Volkswagen pred pár dňami doslova šokoval svet, keď odhalil koncept pripravovaného lacného elektromobilu VW ID. 2all s cenou, ktorá nepresiahne 25 000 €. To je pre mnohých Slovákov stále vysoká čiastka, no ako píše Electrek, automobilka do troch rokov prinesie ešte menší a lacnejší model VW ID.1. Jeho cena dokonca klesne pod fantastickú hranicu 17 000 €.
Model ID. 2all je teda považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu VW Golf – alebo, aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii VW ID. 2all zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu W Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor, a absencii rozmerného spaľovacieho motora pod prednou kapotou.
Menší ID.1 by mal byť podľa portálu Autocar veľký ako aktuálny Volkswagen Polo. Tu sa ale už zrejme bavíme o vnútornej veľkosti. Vonkajšie rozmery budú podľa všetkého ešte menšie. Hoci tak nepôjde o rodinné vozidlo, na každodenné dochádzanie do práce pre jednu alebo dve osoby bude plne postačovať.
ID.1 by mal na trh prísť do roku 2027, no podľa CEO automobilky Thomasa Schäfera bude dosiahnutie cenovej hranice pod 17 000 € obrovskou výzvou. Automobilka by mala verejnosť o ďalších podrobnostiach oficiálne informovať už v najbližších mesiacoch.
Vzhľadom na to, že aj ID.1 bude postavený na rovnakej platforme ako ID. 2all, očakávať môžeme veľmi podobné a v niektorých prípadoch úplne rovnaké špecifikácie. K dispozícii teda bude pohon predných kolies a maximálny výkon elektromotora by mal dosahovať 226 koní.
Aj ID.1 podľa všetkého príde s dvoma veľkosťami batérií, a to 38 kWh a 58 kWh, pričom dojazd pri väčšej z dvojice by mohol presiahnuť 450 km, nakoľko ID.1 bude ešte menšie a efektívnejšie než ID. 2all. S cieľom dosiahnuť čo najnižšiu cenu je pravdepodobné, že automobilka použije cenovo dostupnejšie LFP batérie.
Schäfer poznamenal, že tie najlacnejšie modely koncernu VW sa pravdepodobne nebudú vyrábať v Európe bok po boku modelu ID. 2all a jeho koncernových dvojičiek. Problémom je totiž pracovná sila, respektíve výrobné náklady, ktoré sú v Európe vyššie.
Automobilka sa preto obzerá po možnosti, že by tie najlacnejšie vozidlá vyrábala v krajinách ako India, kde má výrobu celkom dobre rozbehnutú sesterská Škoda.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený koncept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €
Každopádne, Volkswagen chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá. Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
ZAUJÍMAVÉ Pochovali spaľováky: Elektromobil nabiješ za 4 minúty. Európska firma vynašla geniálny systém
S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Cena zlata explodovala. „Toto nie je obyčajný rast. Niečo sa deje pod povrchom,“ priznáva expert
Vedci objavili 700-ročné tajomstvo. Digitálne technológie odkryli nápisy na mieste Poslednej večere
Tragická nehoda na strednom Slovensku: Zrážka áut si vyžiadala život malého dievčatka
Vatikán oznámil oficiálnu príčinu smrti pápeža Františka
Odhalili príčinu smrti pápeža Františka. Mala byť náhla, Vatikán sa vyjadrí večer
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
-
- Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
USA mení taktiku v obchodnej vojne. Dôležitý sektor unikol superclám
Zverejnili vraj citlivé informácie. Rusi naparili Googlu smiešnu pokutu
Spôsobila škody za takmer 8 miliónov eur. Slovensko čelilo minulý rok veľkej pohrome
Rusi opäť provokujú Európu. Britské Typhoony ukázali pripravenosť NATO
Ukrajine dochádza plyn. Pred zimou ju čaká najväčší energetický test
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Cena zlata explodovala. „Toto nie je obyčajný rast. Niečo sa deje pod povrchom,“ priznáva expert
Vedci objavili 700-ročné tajomstvo. Digitálne technológie odkryli nápisy na mieste Poslednej večere
Tragická nehoda na strednom Slovensku: Zrážka áut si vyžiadala život malého dievčatka
Vatikán oznámil oficiálnu príčinu smrti pápeža Františka
Odhalili príčinu smrti pápeža Františka. Mala byť náhla, Vatikán sa vyjadrí večer
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené