VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
V článku boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Volkswagen plánuje vo svojich dvoch španielskych závodoch vyrobiť medzi rokmi 2025 až 2030 približne 3 milióny malých elektromobilov. Povedal to v stredu predseda predstavenstva automobilky SEAT Wayne Griffiths. Informovala o tom TASR na základe správy agentúry Reuters.
Najväčšia európska automobilka urýchľuje svoje plány elektrifikácie, súčasťou čoho sú aj plány výstavby závodu na výrobu batérií v Španielsku. V súvislosti s plánmi na najbližšie obdobie Griffiths na tlačovej konferencii povedal, že SEAT, ktorý je jednou z divízií Volkswagenu, plánuje vyrobiť v závode v meste Martorell neďaleko Barcelony v strednodobom horizonte ročne zhruba 500 000 elektrických áut.
Podľa dostupných informácií v španielskom závode plánuje Škoda vyrábať aj svoj malý, cenovo dostupný elektromobil. Zatiaľ o ňom nevieme veľa, no dá sa očakávať podoba s konceptom Volkswagen ID. 2all, prípadne ID.1. Rovnako tak sa očakáva nízka cena, čo by z tohto auta mohlo spraviť trhák pre Slovákov.
Zároveň Griffiths dodal, že automobilka tvrdo pracuje na druhej platforme na výrobu elektromobilov v Martorelli, ktorá umožní zvýšenie konkurencieschopnosti. Samotný Volkswagen už skôr uviedol, že v závode Martorell začne v roku 2025 s výrobou dvoch elektrických vozidiel. Zhruba v rovnakom období by mal s výrobou dvoch elektromobilov začať aj v závode Navarra.
Dočkáme sa elektromobilu hlboko pod 20 000 €
Nemecký koncern Volkswagen pred pár dňami doslova šokoval svet, keď odhalil koncept pripravovaného lacného elektromobilu VW ID. 2all s cenou, ktorá nepresiahne 25 000 €. To je pre mnohých Slovákov stále vysoká čiastka, no ako píše Electrek, automobilka do troch rokov prinesie ešte menší a lacnejší model VW ID.1. Jeho cena dokonca klesne pod fantastickú hranicu 17 000 €.
Model ID. 2all je teda považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu VW Golf – alebo, aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii VW ID. 2all zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu W Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor, a absencii rozmerného spaľovacieho motora pod prednou kapotou.
Menší ID.1 by mal byť podľa portálu Autocar veľký ako aktuálny Volkswagen Polo. Tu sa ale už zrejme bavíme o vnútornej veľkosti. Vonkajšie rozmery budú podľa všetkého ešte menšie. Hoci tak nepôjde o rodinné vozidlo, na každodenné dochádzanie do práce pre jednu alebo dve osoby bude plne postačovať.
ID.1 by mal na trh prísť do roku 2027, no podľa CEO automobilky Thomasa Schäfera bude dosiahnutie cenovej hranice pod 17 000 € obrovskou výzvou. Automobilka by mala verejnosť o ďalších podrobnostiach oficiálne informovať už v najbližších mesiacoch.
Vzhľadom na to, že aj ID.1 bude postavený na rovnakej platforme ako ID. 2all, očakávať môžeme veľmi podobné a v niektorých prípadoch úplne rovnaké špecifikácie. K dispozícii teda bude pohon predných kolies a maximálny výkon elektromotora by mal dosahovať 226 koní.
Aj ID.1 podľa všetkého príde s dvoma veľkosťami batérií, a to 38 kWh a 58 kWh, pričom dojazd pri väčšej z dvojice by mohol presiahnuť 450 km, nakoľko ID.1 bude ešte menšie a efektívnejšie než ID. 2all. S cieľom dosiahnuť čo najnižšiu cenu je pravdepodobné, že automobilka použije cenovo dostupnejšie LFP batérie.
Schäfer poznamenal, že tie najlacnejšie modely koncernu VW sa pravdepodobne nebudú vyrábať v Európe bok po boku modelu ID. 2all a jeho koncernových dvojičiek. Problémom je totiž pracovná sila, respektíve výrobné náklady, ktoré sú v Európe vyššie.
Automobilka sa preto obzerá po možnosti, že by tie najlacnejšie vozidlá vyrábala v krajinách ako India, kde má výrobu celkom dobre rozbehnutú sesterská Škoda.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený koncept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €
Každopádne, Volkswagen chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá. Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Experti sa boja najhoršieho. Zlúčenie japonských automobiliek nedáva zmysel, prsty v tom má politika
Znie to ako paradox. Vďaka elektromobilu môžeš ušetriť stovky eur na elektrine, nová štúdia ukázala obrovskú výhodu
VIDEO: Tragédia v USA. Tesla Cybertruck explodovala pred hotelom, incident vyšetruje FBI
Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Elon Musk chce dobyť ďalší kontinent. Rokuje s africkou krajinou, má nezvyčajnú požiadavku
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Kuriózna chyba vo výrobe populárneho modelu. Svetová automobilka zvoláva tisíce áut do servisu
- Radikálny obrat v susednej krajine. Štvrtina obyvateľov chce prejsť na elektromobily, má to háčik
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Experti prehovorili: Toto sú najlepšie zimné pneumatiky na trhu (REBRÍČEK)
- Väčšina Slovákov sa ohromne mýli. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
Nový iPhone dostane zásadné vylepšenia kamery. Údajne im pomáha Samsung
Robotické sondy prekračujú všetky limity. Sú budúce vesmírne misie v rukách strojov či ľudí?
Vedci odhaľujú tajomstvá evolúcie. Konečne vieme, ako DNA menila život na Zemi
Ukrajina čelí novej výzve. Špeciálne ruské drony odolávajú všetkým protiopatreniam
Bitcoin prepísal rekordy. Zaznamenal historické maximum, investorov láka viac ako kedykoľvek predtým
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené