Na svete je „elektrická Babetta“ a Slováci si ju zamilujú. Vydáva zvuk tanku a nosič má rozmery na basu piva
Moped s názvom Babetta bol v Česku a Slovensku nesmierne populárnym dopravným prostriedkom a niekoľko zachovalých kúskov jazdí po cestách ešte dodnes. Česká firma Mopedix uvádza na trh model Electrix, ktorý bez okolkov môžeme nazvať elektrickou Babettou.
Mopedix Electrix je dvojmiestny moped, na ktorom môžu jazdiť vodiči už od 15 rokov. Stačí na ňu vodičské oprávnenie AM, a to aj napriek tomu, že maximálna rýchlosť mopedu môže byť až 60 km/h.
Ako uvádza výrobca, moped má tri režimy jazdy:
- Amatérix – do 20 km/h
- Legálix – do 45 km/h
- Ilegálix – do 60 km/h
Už samotný názov mopedu a jazdných režimov naznačuje, že Mopedix Electrix má byť nie len funkčný, ale aj zábavný produkt.
Keď dôjde batéria, môžeš použiť pedále
Batéria mopedu má 39 Ah a 60 V. To by malo podľa výrobcu stačiť na prejdenie minimálne 65 km a akumulátor vydrží až 1 000 nabíjacích cyklov. Doterajšie testy ale preukázali dojazd okolo 75 km. Výsledná hodnota však bude uvedená až po absolvovaní homologizačných testov, ktoré aktuálne prebiehajú.
Nabitie batérie by malo trvať 2,5 hodiny alebo 7,5 hodiny v závislosti od toho, či majiteľ použije „turbo“, alebo štandardnú nabíjačku.
Motor má výkon 3 kW a v prípade potreby môže jazdec využiť na pohon pedále. V režime jazdy Ilegálix sa ale výkon zvýši až na 4,4 kW. Motor je umiestnený v zadnom náboji a zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 45 km/h za 4 sekundy, je teda pomerne svižný.
Výhodou elektrických vozidiel je tichý chod. To platí aj v prípade Mopedix Electrix. Ak sa ale jazdec rozhodne, že chce aby ho bolo počuť, môže si vybrať „umelý“ zvuk ľubovoľného stroja, napríklad motorky, lietadla, alebo tanku. Moped je vybavený kotúčovými brzdami a predným LED svetlom s troma úrovňami svietenia.
Mopedix Electrix je dokonalý produkt pre Čechov a Slovákov, nakoľko zadný nosič má ideálne rozmery na to, aby si naň umiestnil napríklad basu piva.
Zabiť ho môže jedine cena
Mopedix Electrix pôsobí ako dopravný prostriedok, ktorý chce mať doma každý. Lacné mestské a prímestské vozenie na štýlovom „retro“ mopede je ideálnym riešením počas horúcich letných dní.
Problémom môže byť jedine cena. Mopedix Electrix sa u našich susedov predáva za 134 444 korún, čo je v prepočte vyše 5 700 €. Za takúto sumu je na výber množstvo elektrických skútrov, niektoré sú dokonca aj o polovicu lacnejšie, no ani jeden z nich rozhodne nemá tak výrazný odkaz na legendárny produkt z minulosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
MOL rozbieha nový ropný koridor. Prvá dodávka dorazila, zásobí aj Slovensko
Equinor to rozbieha vo veľkom. Obrovská investícia má zaručiť plyn a ropu pre celú Európu
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
Misia IGNIS štartuje. Prvý Poliak na ISS odhaľuje vplyv mikrogravitácie na ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené