Reklamy pribudnú do obsahu ďalšej globálne známej streamovacej služby. Ako informuje Digiday, kroky na predstavenie lacnejšej verzie bez reklám aktuálne vyvíja Apple TV+, ktoré sa s ich zavedením plánuje poponáhľať. Spoločnosť s plánom cieli už na budúci rok a jedna z možností je, že Apple TV+ s reklamami môže byť dostupné úplne zadarmo.

Už teraz patrí k najlacnejším

Zástupcovia Apple sa v súčasnosti stretávajú s mediálnymi agentúrami a hovoria o možnosti implementácie reklám do ich streamovacej platformy. Podľa viacerých zdrojov chce spoločnosť reklamy do obsahu implementovať čo najrýchlejšie, podmienkou však je, aby reklama nijak neovplyvnila existujúcu základňu predplatiteľov.

Apple TV+ s predplatným 5 € na mesiac a 3-mesačnou skúšobnou dobou zadarmo pre nových majiteľov vybraných zariadení Apple už teraz patrí k najlacnejším globálnym platformám. Pravdou však je, že služba sa obsahovou ponukou s ďalšími veľkými hráčmi nemôže porovnávať a ponúka doslova iba desiatky titulov.

Apple TV+

Apple TV+ preto spolieha skôr na kvalitu a v tomto prípade nejde len o prázdny reklamný slogan. Obsah služby patrí k najoceňovanejšiemu spomedzi všetkých platforiem, čo dokázalo aj tohtoročné udeľovanie Emmy.

Vzhľadom na nízku cenu súčasného predplatného je preto otázkou, akú cenovku by malo mať lacnejšie predplatné s reklamami. Reálnou možnosťou podľa odborníkov môže byť aj predstavenie verzie s reklamami úplne zadarmo. Podľa odborníkov by takýto krok dával zmysel, predovšetkým vzhľadom na aktuálnu nízku cenu služby a relatívne malý ponúkaný obsah.

Analytik dodáva, že bezplatnou verziou s reklamami by Apple dalo do pozornosti svoju tvorbu širokému diváckemu publiku, čím by si mohlo pripraviť pôdu na ďalšiu expanziu. Bonusom by zároveň bol dodatočný príjem za odvysielané reklamy.

Došli predplatitelia, hľadajú sa alternatívy

Reklamy tak v krátkom čase pribudnú do ďalšej veľkej streamovacej služby. Plány za lacnejšie predplatné s reklamou predstavili Disney+ aj Netflix, HBO Max už na vybraných trhoch s takýmto predplatným funguje.

Prečítaj si aj
Netflix s reklamami má prvý veľký problém. Lacnejšie predplatné prináša háčik

Dôvodov na zavedenie reklamného obsahu je viacero, k najvýraznejším faktorom patrí skutočnosť, že streamovacie služby už na veľkých trhoch vyčerpali možnosti osloviť nových platiacich zákazníkov a začali stagnovať. Nižšou cenou sa preto snažia osloviť ďalšie publikum a chcú tak spraviť v čo najkratšom čase.

Nie je sa čomu čudovať. Analytici napríklad odhadujú, že Netflix lacnejším predplatným s reklamou môže zisky len za prvý rok navýšiť približne o miliardu dolárov a má potenciál získať 60 až 100 miliónov nových predplatiteľov.

Reklamy v obsahu streamovacích služieb sa tak čoskoro stanú realitou. Najskôr na veľkých zahraničných trhoch, neskôr aj v menších krajinách vrátane Slovenska, čo vo svojich plánoch nepriamo potvrdilo aj Disney+.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú