O tom, že Netflix v súčasnosti nezažíva najlepšie obdobie, sa už popísalo veľa. V prvom štvrťroku gigant prvýkrát vo svojej novodobej histórii stratil predplatiteľov, v druhom kvartáli sa očakáva odliv ďalších 2,5 milióna zákazníkov.

Jedným z protiopatrení je expresná snaha spoločnosti predstaviť lacnejšie predplatné z reklamami. Analytici odhadujú, že podobný krok by službe mohol priniesť zisk až 1,2 miliardy dolárov a prilákať približne 100 miliónov nových zákazníkov.

Viac než len reklamy

Reklamy na Netflixe budú (zatiaľ na vybraných trhoch) už čoskoro hotovou vecou a Netflix si za svojho strategického partnera vybral Microsoft, ktorého nástroje chce na reklamu použiť.

Analytička Laura Martinová zo spoločnosti Needham pre Yahoo Finance však hovorí, že agenda za partnerstvom je v skutočnosti omnoho silnejšia a Microsoft spravil prvý krok k budúcemu odkúpeniu Netflixu.

V argumentácii Martinová prednáša hneď niekoľko zaujímavých postrehov. Prvým je, že Microsoft je pre Netflix ako partner na reklamu nepochopiteľnou voľbou, keďže v sfére reklamy ide v porovnaní s ďalšou konkurenciou o neskúseného hráča a streamovací gigant mohol siahnuť hneď po niekoľkých lepších voľbách.

Unsplash

Rokoval napríklad s Google aj s konglomerátom NBCUniversal, ktorých médiá ešte pred pár týždňami pasovali za favoritov pri zavedení reklám na Netflixe.

Microsoft má prostriedky. Ako jeden z mála

Svetová streamovacia služba číslo jeden si partnerstvo s Microsoftom mala zvoliť predovšetkým kvôli jeho kapitálu, ktorým je nachystanie pôdy pre budúce odkúpenie.

Nemá sa tak udiať hneď – Microsoft len nedávno šokoval herný svet, keď za takmer 70 miliárd dolárov odkúpil Activision-Blizzard a megaobchod regulačné úrady stále schvaľujú.

Technologický gigant je však pri chuti nakupovať a ako jedna z mála spoločností Microsoft sedí na obrovskej hromade hotovosti, ktorú sa nebojí využiť. Hodnota Netflixu v súčasnosti predstavuje približne 100 miliárd, zásoby Microsoftu sa odhadujú na 105 miliárd dolárov.

Pravdepodobnosť uzavretia možného obchodu umocňujú aj klesajúce akcie Netflixu, ktoré od januára tohto roka padli až o 70 %. Pád sa ešte nemusel skončiť. Už o pár dní sa streamovacia služba pochváli so svojím hospodárením za druhý kvartál tohto roka, ktorý bude podľa analytikov najhorší v histórii spoločnosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP