Nereálne aj pre všetky „nafťáky“. Mercedes zlomil vlastný rekord v dojazde na jedno nabitie
Revolučný a futuristický Mercedes EQXX neprestáva prekvapovať a láme jeden rekord za druhým. Tým posledným je prekonanie viac než 1 200 km dlhej trasy bez zastávky bez jedinej na nabíjanie a to všetko navyše v reálnej premávke, informoval portál Electrek.
Azda najkľúčovejším aspektom Mercedesu Vision EQXX je efektivita. Práve tá je novým oporným bodom elektrických vozidiel – možno dokonca viac, ako veľkosť batérií.
Vysokú efektivitu dosahuje Vision EQXX spojením niekoľkých nových revolučných riešení – batérie, dizajnu či solárnou strechou, ktorá predlžuje dojazd o celých 25 km na jednom nabitie.
O tom, že táto kombinácia funguje doslova fantasticky, svedčia aj reálne výsledky Mercedesu EQXX. V apríli sme informovali, že elektromobil prešiel viac ako 1 000 km na jedno nabitie a v batérii mu pritom zostala ešte poriadna rezerva.
Celkovo prešli presne 1 008 km bez toho, aby niekde zastavili na nabíjanie. Počasie pritom vôbec nebolo ideálne a počas testu pretrvával chlad a dážď. Azda najpozoruhodnejšie na celom teste je, že po príchode do cieľa zostalo v batérii ešte 15 % kapacity a palubný počítač ukazoval dojazd ďalších 140 km.
Hravo prešiel aj 1 200 km bez zastávky
Logický pokus o prekonanie aprílového rekordu v dojazde preto započali v Stuttgarte, odkiaľ si to namierili do britského Silverstone, informuje Mercedes v tlačovej správe.
Trasa bola dlhá presne 1 202 km a tím vodičov rozhodne nešiel výletným tempom. Priemerná rýchlosť sa zastavila na 83 km/h. Po diaľnici pritom podľa tvrdení Mercedesu jazdilo maximálnou rýchlosťou 140 km/h. To je mimochodom rýchlosť, pri ktorej väčšina súčasných elektromobilov neprejde ani 300 km na jedno nabitie.
Neuveriteľná spotreba
Priemerná spotreba sa počas tohto výletu dostala na 8,3 kWh/100 km. Mercedes EQXX touto neuveriteľnou hodnotou iba dokazuje, ako veľmi je v skutočnosti efektívny a ako na tejto efektivite záleží.
Batéria elektromobilu má totiž menej než 100 kWh. Napríklad vlajkový Mercedes EQS disponuje až 107 kWh akumulátorom, no na jedno nabitie ale prejde len zhruba polovicu vzdialenosti.
Je pravda, že Mercedes EQXX je iba prototyp, ktorý sa v takejto forme nikdy nedostane do sériovej výroby. Disponuje totiž tými najlepšími a najšpičkovejšími technológiami a ako produkčný elektromobil by tak bol extrémne drahý.
Všetky poznatky a viaceré technológie z neho ale časom nadobudnú aj produkčné elektromobily. Je teda len otázkou času, kedy si budeme môcť kúpiť sériový elektromobil, ktorý prejde takmer rovnakú vzdialenosť či už po diaľnici, meste, v zime či v lete.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
Má atypický pohon, ktorý oklame nepriateľa. Hyundai vyvíja najtichší tank na svete
Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
PRELOM: Elektromobily budú ešte ekologickejšie. Našli spôsob, ako zraziť emisie takmer na nulu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ruský olympionik útočí na Haška absurdnými obvineniami z druhej svetovej vojny. Hokejová legenda čelí bizarnej kritike
Lenč o najslabšom článku koalície, biochemik Čekan o očkovaní, budúcnosť Remišovej v politike (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Muž, ktorý prežil 200 uhryznutí jedovatými hadmi, pomohol vytvoriť revolučný protijed. Jeho krv zachráni tisíce životov
Transakčná daň ohrozuje ambulancie: Lekári bijú na poplach. Varujú pred zatváraním aj vyššími poplatkami
Ročný príjem si zvýšila z 37 000 na 370 000 eur. Prerazila v najväčších firmách sveta: „V tech svete musíš byť sebecký“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Má atypický pohon, ktorý oklame nepriateľa. Hyundai vyvíja najtichší tank na svete
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
-
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
Digitálne technológie Slovákom škodia. Pôvodne nám mali pomáhať, no deje sa aj opak
Takýto bizar len tak neuvidíš. Trump sa „stal“ pápežom a internet z toho nechápe
Slováci to s odpisovaným pohonom nevzdávajú. Vďaka tomuto môže zažiť poriadny rozmach
Američan sa 18 rokov dobrovoľne vystavoval smrtiacim jedom a stvoril ultimátnu protilátku
USA majú novú exkluzívnu zmluvu s Arabmi. Dodajú im smrtiace rakety za miliardy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ruský olympionik útočí na Haška absurdnými obvineniami z druhej svetovej vojny. Hokejová legenda čelí bizarnej kritike
Lenč o najslabšom článku koalície, biochemik Čekan o očkovaní, budúcnosť Remišovej v politike (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)
Muž, ktorý prežil 200 uhryznutí jedovatými hadmi, pomohol vytvoriť revolučný protijed. Jeho krv zachráni tisíce životov
Transakčná daň ohrozuje ambulancie: Lekári bijú na poplach. Varujú pred zatváraním aj vyššími poplatkami
Ročný príjem si zvýšila z 37 000 na 370 000 eur. Prerazila v najväčších firmách sveta: „V tech svete musíš byť sebecký“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené