Disney+ bude už v lete tohto roka spustené aj na Slovensku a ďalších štyroch desiatkach krajín. Streamovacia služba ponúkne množstvo atraktívneho obsahu, ktorému dominujú predovšetkým rodinne ladené snímky doplnené o projekty Marvelu a Star Wars.

Wall Street Journal získal údaje o správaní amerických predplatiteľov služby a informuje, ktoré filmy a seriály streamovacej platforme zabezpečili najväčší počet nových predplatiteľov. Výsledky mnohých prekvapia.

Seriály podľa očakávaní, jeden výrazne sklamal

Najväčším lákadlom zo seriálov sa pre Disney ukázala byť druhá séria sci-fi Mandalorian. Po premiére seriálu v októbri 2021 sa počet predplatiteľov služby v prvý týždeň po uvedení navýšil o 118-tisíc nových zákazníkov.

Divácky záujem ďalej budili aj seriály WandaVision a The Falcon and the Winter Soldier, ktoré do tábora Disney priviedli 70, respektíve 63-tisíc čerstvých predplatiteľov. Nadpriemerne si počínal aj nedávno predstavený Hawkey so 71-tisícami.

TMDB

Sklamaním pre Disney bol naopak seriál Loki, ktorý pre Disney znamenal iba 47-tisíc predplatiteľov. Divákov príliš nezaujala ani minuloročná animovaná novinka What if…?, po premiére ktorej Disney+ začalo predplácať približne 36-tisíc používateľov.

Filmy s prekvapivým rekordérom

Disney vo vybraných regiónoch ponúka možnosť pozrieť si filmové novinky, ktoré štartujú v kinách, aj v pohodlí domova v rámci programu Premier Access. Zásahom do čierneho v minulom roku pre spoločnosť bola snímka Black Widow, ktorú si takto zaplatilo viac než 80-tisíc používateľov.

Ešte väčším úspechom sa pre Disney ukázala byť rozprávka Duša z dielne Pixaru, ktorá k obrazovkám týždeň po premiére prilákala viac než  158-tisíc nových divákov. Kvôli pandemickým obmedzeniam animák štartoval exkluzívne na Disney+, čo sa s určitosťou podpísalo aj pod veľký divácky záujem.

Pixar

Najväčším rekordérom pre Disney+ je však muzikál Hamilton, ktorý štartoval exkluzívne v rámci streamovacej služby v júli 2020. Týždeň po premiére totiž spoločnosť zaregistrovala 413-tisíc nových predplatiteľov, zďaleka najviac zo všetkých doposiaľ vydaných projektov.

Odvrátená strana úspechu

Wall Street Journal však poukazuje aj na druhú stranu mince, ktorou je divácka prelietavosť. Divácke údaje totiž ukazujú, že už mesiac po premiére muzikálu Hamilton Disney+ stratilo približne 30 % z nových používateľov,  do pol roka to bola viac než polovica.

Rovnaký scenár sa písal aj pri platforme HBO Max a megahite Wonder Woman 1984. Ten HBO zabezpečil 422-tisíc nových divákov, 31 % z nich však už mesiac po premiére filmu predplatné ukončilo.

Podobný fenomén sa týka všetkých streamovacích služieb vrátane Netflixu, ktorý aj kvôli tejto skutočnosti čoskoro príde o pozíciu svetovej jednotky. Dôvodov upadajúceho vplyvu Netflixu je však viac, venovali sme sa im v samostatnej téme.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP