Od PlayStationu k autám. Sony predstavilo už svoj druhý elektromobil, šokuje nečakaným krokom
Najväčších výrobcov klasických spaľovacích aút, ktoré jazdia po našich cestách, vie vymenovať aj malé dieťa. Toyota, Volkswagen, Škoda či Peugeot sú tu už roky a často platí, že ak kupuješ nové auto, minimálne podvedome najprv pozeráš do porfólia značky, ktorá ti už stojí v garáži.
V prípade elektromobilov však platí presný opak a okrem najznámejšej Tesly je tu aj NIO, Lucid, Byton, Xpeng, Hyzon a ďalší. Len v Číne je registrovaných viac než 300 výrobcov elektromobilov alebo plug-in hybridov a garantujeme ti, že o väčšine si nikdy nepočul.
Do hry sa podľa najrôznejších správ chystá vstúpiť aj výrobca smartfónov Xiaomi, svetoznámy gigant Apple a podľa najnovších správ portálu The Verge aj japonské Sony.
Ukázali ho už na aktuálnom CES 2022
Zdá sa, že vyrobiť kvalitný, spoľahlivý a úsporný spaľovací motor je mimoriadne ťažká úloha a náskok tradičných automobiliek v tomto smere takmer nemožné dotiahnuť. Elektroauto však potrebuje len batérie a výrazne jednoduchší elektromotor (prípadne ich sústavu), na ktorého produkciu si zrazu trúfa takmer úplne každý.
Na tradičnú technologickú výstavu v Las Vegas, ktorá po ústupe pandémie privítala aj off-line prezentácie a návštevníkov s tradičnými vstupenkami, Sony priviezlo už známy minuloročný prototyp Vision-S 01 v karosérii kupé, no doplnilo ho horúcou novinkou Vision-S 02, ktoré je SUV-čkom, alebo ak chceš skôr crossoverom.
Stále ide o koncept, no stávka na aktuálne prakticky najpulárnejší segment naznačuje, že to Sony s elektromobilitou myslí vážne. SUV zaujalo moderným dizajnom vrátane predných a zadných LED svetiel natiahnutých cez celú karosériu, ako to už nejaký čas robí Porsche, Audi či Mercedes.
Promo video toho z interiéru veľa neukazuje, predpokladáme teda, že má od dokončenia poriadne ďaleko. Sony skôr propagovalo vlasné rozhranie infotainmentu a autonómne riadenie.
„Skúmame (možnosť) komerčného štartu elektromobilu od Sony,“ nechal sa však počuť Kenichiro Yoshida, prezident firmy, od ktorej by si si dnes kúpil skôr televízor, fotoaparát alebo konzolu, ak teda budeš mať šťastie ako my a vôbec ju v obchode zoženieš.
Je veľmi pravdepodobné, že PR oddelenie Sony aktuálne naplno zadáva prieskumy a sleduje, čo vôbec zákazníci na takúto myšlienku hovoria.
Na fotkách Vision-S 02 vidno, že celú prístorojovú dosku pokrýva sústava displejov a ako inak, nazabudlo sa ani na malé obrazovky premietajúce obraz z kamier nahrádzajúcich spätné zrkadlá.
Inak ale interiér vyzerá pomerne konvenčne – v zmysle, že má napríklad obyčajný volant, čo pri takom Apple Car nie je vôbec isté. Prekvapuje tiež sklápanie sedadiel (ani tie vôbec nevyzerajú futuristicky), ktoré sú umiestnené v troch radoch.
NERPEHLIADNI:
Zmena plánu, Apple prinesie ďalšiu revolúciu. Jeho autonómne auto príde už veľmi skoro
Zaujímavé technické parametre
SUV od Sony má pohon všetkých štyroch kolies vďaka dvom 200 kW motorom na každej náprave, dĺžku takmer 4,9 metra a hmotnosť úctyhodných 2 479 kilogramov. Oproti 240 km/h maximálky pri vlaňajšom kupé je však rýchlosť obmedzená na „viac ako 180 km/h“.
Vzhľadom na minulosť firmy v aute nesmie chýbať 5G konektivita, 360° audio integrované v opierkach hlavy a možnosť ovládať infotainment aj bezdrôtovým ovládačom DualShock 4.
Pripravené je tiež párovanie s mobilnou aplikáciou Vision-S Link a kabína, ktorá sama rozpozná, ktorý člen rodiny usadol za volant. Podľa toho nastaví všetko potrebné. Sedadlá a všetky materiály používajú umelú kožu či bambus, aby bola výroba auta čo najviac environmentálne udržateľná.
Okolo auta potom nájdeš až 40 rôznych senzorov, radarov a kamier pre autonómnu jazdu, parkovanie či asistenčné systémy. Zaujímavé by bolo zistenie, či ich Sony nakúpilo od iných firiem, alebo tento systém vyvíja úplne samé.
Vzinkla úplne nová divízia firmy pre elektromobilitu
Ak by totiž bol pravdou druhý prípad, je jasné, že rečiam o „skúmaní možností“ uverí len málokto. V projekte by totiž skončil tak veľký balík peňazí, ktorý by jasne dokladal, že Sony ide do vývoja elektromobilu naozaj naplno a nenecháva nič na náhodu. Veď len rátaj s nami.
Najprv kupé, potom oveľa žiadanejšie SUV, a na oficiálnych stránkach aj veľmi konkrétne technické parametre vrátane detailne prepracovanej mobilnej aplikácie?
Navyše, Sony na CES oznámilo vytvorenie novej spoločnosti pod názvom Sony Mobility. Tá má síce hľadať využitie pre robotické technológie a umelú inteligenciu, no scenár, kedy by Sony svoje technológie len predávalo inému výrobcovi, nemusí byť jediný možný.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Získali miliónovú injekciu. Prelomová technológia Toyoty úplne zmení trh elektromobilov
Obľúbený Hyundai posunul hranice elektromobility. Prekonal extrémnu nadmorskú výšku
Čína stráca v EÚ pôdu pod nohami. Clá na elektromobily začínajú účinkovať, výrobcovia majú problém
Prejde až 1 000 km a dokáže aj lietať. Čínsky elektromobil čaká veľká premiéra, poznáme jeho cenu
Spravili z nich otrokov. Najväčší konkurent Tesly čelí nechutnému škandálu, aký nemá obdoby
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Deje sa to raz za 100 rokov. Japonskí giganti sa oficiálne spojili, budú vyrábať dostupné elektromobily
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
-
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
-
- Vyriešili večný problém elektromobilov. BMW vyvinulo revolučnú metódu, naleje do nej 10 miliónov eur
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Holanďania majú odvážny plán. Lietadlám dajú pohon budúcnosti už do roku 2026
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Má najrýchlejšie nabíjanie a ultimátnu spotrebu. Nemecký elektromobil je kráľom dlhých trás
Google nechce povedať pravdu. Kontroverzií okolo tréningu Gemini pribúda
Toyota zaznamenala prudký pokles produkcie. Vyrobili o takmer desatinu menej vozidiel
Vedci odhaľujú nový druh embryí. Majú 500 miliónov rokov a zmenia pohľad na evolúciu života
Japonské aerolínie sa stali terčom kybernetického útoku, lety môžu meškať
Tlak konkurencie a pokles dopytu. Volkswagen znižuje výrobu o stovky tisíc áut ročne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené