Celosvetová pandémia koronavírusu zmenila mnohé oblasti života ľudí, vrátane cestovania. Zlepšiť zážitok z lietania do zahraničia však chce nová česká aplikácia, ktorá pomáha spájať ľudí cestujúcich do rovnakej destinácie a poskytuje pre nich vlastnú sociálnu sieť. Pomocou nej sa môžu cestujúci bližšie spoznať alebo sa navzájom informovať o aktuálnych povinnostiach a opatreniach v spojení s pandémiou alebo aj odbavením na letisku.

Za týmto jedinečným projektom stojí Vít Musílek, vďaka ktorému je takáto letová sociálna sieť dostupná už na 296 medzinárodných linkách v Európe a pomáha spájať tisíce cestujúcich. Aplikáciu Skychatters tvorcovia prezentovali aj v pražskom inovačnom inštitúte a momentálne získava podporu od britského veľvyslanectva v Prahe.

Pixabay (Úprava redakcie)

Po 5 mesiacoch od svojho spustenia má Skychatters tisíce používateľov, ktorí môžu aplikáciu využiť na informovanie o pandemickej situácii v cieľovej destinácii, odbavení a situácii na letisku, vízových povinnostiach a samozrejme na spoznávanie sa medzi sebou. S touto aplikáciou môžu používatelia taktiež získať neustálu Covid asistenčnú linku a kompenzácie pri zrušení či meškaní letu.

Okrem toho však môžu získavať aj tipy na ubytovanie, cestovné odporúčania a inzerenti im v aplikácii môžu ponúkať rôzne služby spojené s cestovaním. Nápad na vytvorenie takejto sociálnej siete bol taký úspešný, že do projektu dokonca investuje aj Airbus, ktorý je najväčším výrobcom civilných lietadiel na svete.

Skychatters momentálne figuruje tiež ako partner ostravského letiska. Cieľom projektu je tak spájať ľudí už pred letom, čo môže byť v niektorých prípadoch aj rok dopredu. Cestujúci sa potom môžu po zoznámení stretnúť na letisku a naviazať kontakt, pomôcť si pri odbavovaní a možno aj stráviť spoločný čas v cieľovej destinácii.

Zdroj: Skychatters

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú