Nový, náročnejší crashtest IIHS (Poisťovací inštitút pre diaľničnú bezpečnosť) v USA, zvládlo len jediné malé SUV. Testovali ich pritom až 20 a niektoré dopadli naozaj zle, automobilky musia na bezpečnosti v tomto prípade ešte popracovať, píše IIHS.

Nový crashtest, ktorý simuluje bočný náraz do vozidla, si vzal na paškál až 20 malých SUV. Dobré hodnotenie z nich podľa Car and Driver získala len nová Mazda CX-5, ktorá má horšiu známku len pri hodnotení poranenia hrudníka vodiča, kde získala známku „prijateľné“.

IIHS/Youtube screenshot

„Tento nový test sme vyvinuli, pretože sme predpokladali, že je tu priestor na zlepšenie a výsledky to len potvrdzujú. Dobré hodnotenie CX-5 dokazuje, že lepšia ochrana v prípade vážnejšieho bočného nárazu je možná,“ vyjadril sa prezident IIHS, David Harkey.

Ďalších deväť vozidiel získalo hodnotenie „prijateľné“:

-Audi Q3
-Buick Encore
-Chevrolet Trax
-Honda CR-V
-Nissan Rogue
-Subaru Forester
-Toyota RAV4
-Toyota Venza
-Volvo XC40

Je potrebné zlepšenie

Dobrú známku tak nedostala ani bašta bezpečnosti, Volvo, ktoré sa chystá úplne skoncovať so spaľovacími motormi. Ostatné testovacie vozidlá tak dobre nedopadli a osem z nich získalo „medzné“ hodnotenie, teda tretie zhora. Medzi tieto vozidlá patria:

-Chevrolet Equinox
-Ford Escape
-GMC Terrain
-Hyundai Tucson
Jeep Compass
-Jeep Renegade
-Kia Sportage
-Lincoln Corsair

Zvyšné dve autá, Honda HR-V a Mitsubishi Eclipse Cross, získali zlé hodnotenie. Všetky z nich pritom v staršej verzii toho istého crashtestu získali dobrú známku. Výsledky nie sú veľmi dobré, ako však podotýka výskumný inžinier Becky Mueller, takýto výsledok očakávali.

Small SUVs struggle in new side test - IIHS News
História sa opakuje

Podobná situácia ale nastala aj v roku 2003, keď bol predstavený pôvodný bočný crashtest. Kým dnes v ňom excelujú v podstate všetky autá, v tej dobe ním spoľahlivo prešlo len jedno z piatych vozidiel.

Aj keď je šanca na prežitie v aute s dobrým hodnotením bočnej zrážky pri takomto náraze o 70 % vyššia, v roku 2019 tvoril tento druh zrážky až 23 % úmrtí pasažierov. Práve preto IIHS predstavila nový test.

IIHS/Youtube screenshot

V ňom je bariéra ťažšia, miesto 1 500 kg tentoraz váži až 1 900 kg a namiesto 50 km/h narazí do testovaného vozidla rýchlosťou 60 km/h. Zdanlivo tak nejde o veľký rozdiel, pri zrážke však tieto hodnoty narobia riadny chaos a vozidlo vystavia extrémnej námahy.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP