Webstránky a aplikácie desiatok finančných inštitúcií, aerolínií a ďalších spoločností na celom svete vo štvrtok zasiahli krátke internetové výpadky.

Hongkonská burza vo štvrtok prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter informovala, že jej webstránka má technické problémy a okolnosti vyšetrujú. Približne o 17 minút neskôr oznámili, že webstránky znovu normálne fungujú.

Webstránky monitorujúce internet, ako ThousandEyes, Downdetector.com a fing.com, zobrazovali desiatky narušení vrátane amerických leteckých spoločností. Viaceré výpadky hlásili ľudia z Austrálie, ktorí sa pokúšali robiť bankové operácie, objednať si letenky alebo sa dostať k poštovým službám.

Mnohé služby približne do hodiny znovu normálne fungovali, no zasiahnuté spoločnosti informovali, že intenzívne pracujú na tom, aby zabránili podobným problémom do budúcnosti.

Letecká spoločnosť Virgin Australia vo vyhlásení problémy pripísala výpadku systému na doručovanie obsahu od spoločnosti Akamai. „Spolupracujeme s nimi na zabezpečení nevyhnutných opatrení, aby sme zabránili opätovnému výskytu takýchto výpadkov,“ oznámili aerolinky, ktoré už obnovili prístup na svoju webstránku aj kontaktné centrum pre zákazníkov.

Medzi zákazníkov Akamai patria viaceré najväčšie spoločnosti a banky. Spoločnosť, ktorá sídli v Cambridge, v americkom štáte Massachusetts, zatiaľ nereagovala na žiadosti agentúry AP o vyjadrenie. Narušenie prišlo len niekoľko dní po výpadkoch spôsobených problémami spoločnosti Fastly.

Firma, ktorá poskytuje cloud computingové služby, pripísala problémy softvérovej chybe. V jej dôsledku sa používatelia nemohli pripojiť k viacerým webstránkam, ako napríklad novín The New York Times a The Guardian, platforiem Twitch a Reddit či britskej vlády.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú