Audi odhalilo konkurenta pre Škodu Enyaq. Už vieme, ako vyzerá jeho revolučný interiér a črty exteriéru
Označenie e-tron v dielni Audi definuje novú éru elektromobility. S týmto „podnázvom“ už máme na trhu dvojicu elektromobilov, veľké SUV Audi e-tron s rozmermi blížiacimi sa vlajkovej Q7 a e-tron GT, športový sedan spájajúci rýchlosť a maximálne pohodlie. Prichádzajúca novinka Q4 e-tron je SUV menších rozmerov, ktoré ale prinesie niekoľko technologických noviniek, informovalo Audi v tlačovej správe.
Z Ingolstadtu k nám mieri nové „kompaktné“ SUV, ktoré má konkurovať Mercedesu EQA, Volkswagenu ID.4, či jeho koncernovej dvojičke Škode Enyaq. Koniec koncov, Q4 e-tron bude takisto postavený na koncernovej platforme MEB rovnako ako dvojica vyššie spomenutých modelov z koncernu VW Group.
NEPREHLIADNI
Audi predstavilo športové Q4 Sportback e-tron. Sériová verzia nebude stáť ani 40 000 €, príde čoskoro
Čo sa týka karosárskych prevedení, uvidíme dve. K dispozícii tak bude klasické Audi Q4, ako aj verzia Sportback so skosenou zadnou časťou. Novinka si podľa nových záberov z interiéru zachová tradičné črty nemeckej automobilky, no v mnohých ohľadoch prinesie aj revolučné riešenia, z ktorých najvýznamnejším má byť rozšírená realita premietaná cez heads-up displej.
Q4 e-tron je podľa automobilky „plne digitálne“, čo znamená, že pred vodičom sa rozprestiera dobre známy 10,25-palcový virtuálny kokpit a v stredovom paneli sa nachádza 10,1-palcový, respektíve príplatkový 11,6-palcový multimediálny displej so systémom MMI.
Ide tak o najväčší multimediálny displej, aký Audi doposiaľ vo svojom aute použilo. Podobne ako v novom Audi e-tron GT sa tu nachádzajú klasické tlačidlá na ovládanie klimatizácie, nie je tu teda prítomný tretí dotykový displej.
Spojenie reálneho a virtuálneho sveta skrz farebný heads-up displej
Najväčším lákadlom však má byť príplatkový head-up displej s podporou rozšírenej reality. Head-up displej premieta informácie v dvoch sekciách, jedna je určená na zobrazovanie základných údajov, ako aktuálna rýchlosť či rýchlostné limity.
Tá druhá je už o niečo zaujímavejšia, do reálneho sveta totiž premieta navigáciu a zvýrazňuje autá pred vozidlom. Tento virtuálny obsah sa dokáže zobrazovať na ploche s uhlopriečkou až 70″. S podobnou technológiou už prišiel Mercedes, no ten ju zatiaľ nasadil len do svojej vlajkovej triedy S. Tu ju uvidíme v elektrickom Audi strednej triedy.
Informácie z navigácie sa tak dokážu zreteľne zobrazovať tak, akoby boli súčasťou reálneho sveta. Symboly na head-up displeji sa nachádzajú v optickom priestore 10 a viac metrov pred vozidlom, v závislosti od danej situácie.
O dokonalé vyobrazenie symbolov v priestore sa stará program s viac ako 600 000 riadkami kódu. Ten získava informácie z kamier, radarov a GPS. Na čelné sklo sa následne obraz vykresľuje až pri 60 snímkoch za sekundu.
Úplné nový je aj volant, ktorý teraz ponúka kompletne dotykové ovládanie. Nie sme veľkými nadšencami dotykového ovládania na volantoch, no taký Mercedes v novom S-ku dokázal, že sa to dá zvládnuť tak, aby bolo toto riešenie pohodlné.
Uvidíme, ako sa s tým vysporiada Audi. Okrem dotykov budú plochy na volante reagovať aj na takzvané „swipovanie“, čiže šúchanie prstom po volante, čo by malo ovládanie značne zjednodušiť.
Samozrejmosťou je tiež celá plejáda asistentov, ktorí zvyšujú bezpečnosť a pohodlie z jazdy. V interiéri boli tiež použité recyklované materiály, takže nová Audi Q4 e-tron nie je ekologická len svojim pohonom, ale aj celkovým vyhotovením.
Audi sľubuje, že novinka príde s naozaj atraktívnou cenovkou, ktorú zatiaľ presne nepoznáme, no odhaduje sa, že základný model by mal štartovať niekde na úrovni 41 000 €, čo je za elektrické Audi naozaj lákavá suma. Všetky detaily sa dozvieme už v priebehu budúceho mesiaca, kedy sa Audi Q4 e-tron oficiálne predstaví.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde"
Ich jediný elektromobil ľudí omrzel. Luxusná automobilka sa vracia k spaľovákom
Vyhnali ich preč. Volkswagen stratil kľúčový závod, Čína s ním má iný plán
Huawei oficiálne ukázal svoje luxusné eso: Toto je najkrajší elektromobil na planéte (FOTO)
Zlepší dojazd a predĺži jej životnosť. Číňania budú vyrábať vlastnú batériu s čudným dizajnom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Čínsky BYD ukázal elektromobil „šitý pre Európanov“. Stojí za ním bývalý šéfdizajnér Audi a Lamborghini
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Veľké turbulencie v letectve. Jedna z najväčších spoločností chystá masívnu investíciu
Miliónová investícia v Novákoch. Carcoustics rozširuje výrobu
Prvé pomoc v mobile. Slováci dostali skvelú príležitosť zlepšiť kľúčovú oblasť života
Slovensko plánuje znížiť deficit. Môže byť ešte lepší, tvrdia analytici
Škodia im viac, ako pomáhajú. Táto krajina chce zakázať sociálne siete
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené