Startup hlási, že vyriešil kritickú vlastnosť elektromobilov. Akýkoľvek model „nabije“ za pár minút
Dookola omieľanou a najväčšou nevýhodou pri elektromobilite je nabíjanie. Nabíjacie časy sa ešte stále nevyrovnali, alebo aspoň výrazne nepriblížili času na natankovanie auta so spaľovacím motorom. Startup Ample však prichádza s riešením, ktorým je technológia na výmenu vybitých batérií za nabité pri akomkoľvek elektromobile, informoval portál Futurism.
Systém výmeny batérií nie je žiadnou novinkou. Veľmi dobre rozšírený a excelentne fungujúci ho má napríklad čínska automobilka NIO, ktorej technológia má ale jeden zásadný nedostatok. Výmena vybitej batérie za plne nabitú iba v priebehu troch minút je možná len pri elektromobiloch zo svojich radov.
To je samozrejme pochopiteľné, každá automobilka má batérie v podlahe umiestnené trocha inak, nehovoriac o tom, že batérie pochádzajú od rôznych výrobcov, majú rôzne parametre a aj ich zapojenie do systému auta je pri každom elektromobile odlišné.
NEPREHLIADNI
Čínska automobilka predstavuje masívnu novú batériu: V elektromobiloch sa bude vymieňať a nie nabíjať
Ample túto veľkú, no svojim spôsobom aj jedinú prekážku pri výmene batérie akéhokoľvek vozidla rieši. Aspoň to tak prezentuje vo svojom videu. Väčšina výrobcov elektromobilov totiž pripevňuje svoje batérie do podlahy vozidla napevno, to znamená, že ich rýchla a jednoduchá výmena nie je možná.
Mladá spoločnosť so San Francisca má aktuálne vybudované dve takéto stanice na výmenu batérie. Samotná výmena pritom trvá 10 minút, čo je stále viac, ako bežné dotankovanie vozidla, no je to podstatne rýchlejšie, než plné dobitie akéhokoľvek elektromobilu.
Ako píše BusinessInsider, v súčasnosti Ample dobíja flotilu vozidiel Uber v San Franciscu a svoje pôsobenie plánuje rozšíriť aj do Kalifornie. Výstavba celej siete takýchto staníc je pritom veľmi jednoduchá, väčšie mestá by sa dali pokryť behom pár týždňov. Stanica ma totiž vlastnú konštrukciu, zložiť by sa dala na akomkoľvek voľnom priestore, napríklad na parkovisku.
Bez spolupráce automobiliek to nepôjde
Podobných startupov, ktoré by ponúkali technológie na výmenu batérií, tu už bolo niekoľko. Zopár ich prežilo až dodnes, no väčšina z nich stroskotala na neochote automobiliek nasadiť technológiu do ich elektromobilov.
V roku 2013 predstavil niečo podobné aj Elon Musk a spoločnosť Tesla, no po dvoch rokoch celý projekt skončil, vraj by bola táto technológia príliš drahá a Tesla sa tak rozhodla investovať do budovania vlastnej siete rýchlonabíjačiek. Bezpochyby, ak by sa automobilka rozhodla implementovať systém na výmenu batérií do svojho vozidla, cena elektromobilu by bola o niekoľko tisíc eur vyššia.
Na druhej strane by majiteľ nemusel riešiť výmenu batérie po niekoľkých rokoch používania, tento úkon tiež stojí niekoľko tisíc eur v závislosti od auta a automobilky. Systém od Ample je plne autonómny a modulárny, preto by bol vhodný pre akýkoľvek elektromobil akejkoľvek značky.
Jednotlivé batérie sa skladajú z blokov, v závislosti od veľkosti vozidla by sa do podvozku nainštalovalo viac, alebo menej takýchto blokov a tie by sa následne na stanici menili. Uvidíme, či sa to ambicióznemu startupu podarí dotiahnuť do vytúženého cieľa, ktorým je dostať spoločne s automobilkami na cesty jednu miliardu elektromobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 700 km, na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Ničivá sila prírody udrela na Islande. Láva po výbuchu sopky narobila obrovské škody
Z Dunaja spravili laboratórium. Ryby vybavené vysielačkami prezradia viac, než čakáš
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené