Elektrifikácia automobilového priemyslu je naďalej na vzostupe a mnohé automobilky sa musia vydať po ceste, na ktorú ich tlačí Európska únia. Niektoré sa ale rozhodli s výrobou spaľovákov skončiť úplne. Takúto stratégiu nasadí v Európe aj japonská Honda, ktorá skončí s výrobou benzínových a dieselových modelov, zameria sa výlučne na elektrické a plug-in hybridné autá, informuje Autocar.

Európske automobilky sú tlačené do výroby ekologickejších modelov, ktoré budú spĺňať predstavy EÚ a znížia množstvo produkovaných emisií. Emisné limity už doteraz únia znížila na kritickú hranicu, ktorú mnohí výrobcovia stále nedokážu dosiahnuť. Pomôcť im v tom má práve objemnejšia výroba elektromobilov a plug-in hybridov.

Japonská Honda pritom patrí medzi odporcov elektromobility, na adresu ktorej sa v negatívnom zmysle vyjadrilo už viacero popredných zástupcov spoločnosti. Elektromobilom neprikladá veľkú váhu Takahiro Hachigo, výkonný riaditeľ Hondy, ani jeho kanadský zástupca Jean Marc Leclerc, ktorý pred časom informoval, že elektromobily v osobnej doprave nedokážu vyriešiť problém s emisiami.

Honda sa vzdá spaľovacích motorov už o 2 roky

Napriek všetkým doterajším vyjadreniam sa však nakoniec Honda bude musieť podriadiť európskym pravidlám. V tomto zmysle potvrdil nové informácie viceprezident európskej divízie spoločnosti, Ian Howells, ktorý prezradil, že automobilka skončí s predajom benzínových a spaľovacích vozidiel už v roku 2022. Ďalej sa má sústrediť len na produkciu čistých elektromobilov a plug-in hybridov.

Honda sa však aj po doterajších vyjadreniach popredných predstaviteľov prikláňa k elektromobilom, hoci naďalej presadzuje názor, že elektromobily nie sú dostatočným prostriedkom pre rýchle zníženie emisií.

Práve s emisiami majú mnohé automobilky, vrátane Hondy, nemalé problémy. Spoločnosť, podobne ako mnoho iných, nesplnila európske normy, a tak sa po vzore ostatných rozhodla nakupovať tzv. emisné kredity.

Zobraziť celú galériu (0)
Honda (úprava redakcie)

Týmto rozhodnutím sa výrobca pripojil ku koncernu FCA, ktorý rovnako nakupuje emisné kredity. Tie pochádzajú od americkej Tesly, píše InsideEVs. Pokiaľ by ani Honda tieto kredity nekúpila, musela by za nedodržanie emisných limitov zaplatiť obrovskú sumu.

EÚ tlačí na automobilky. Musia sa prispôsobiť

Podľa dostupných informácií predala Honda v západnej Európe tento rok iba približne 1000 elektromobilov Honda E, čo tvorí len 2 % z celkového objemu predaných vozidiel v regióne. Táto japonská automobilka sa však nechce naplno vrhnúť do segmentu elektromobilov ako ostatní výrobcovia, ktorí začali portfólio vozidiel rozširovať o čoraz viac elektrických modelov.

Miesto toho vidí Honda cestu v prechode k elektromobilom v plug-in hybridoch. Zároveň sa však snaží podporovať aj vodíkové autá, ktoré ale narážajú v praxi na veľké problémy s infraštruktúrou a ich rozšíreniu mnohokrát bránia aj vysoké ceny.

Napriek svojim presvedčeniam ale nebude mať Honda príliš na výber a nakoniec sa bude musieť ako ostatní pustiť do veľkej elektrifikácie svojich vozidiel, pokiaľ nechce čeliť problémom v EÚ.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú