Krátkometrážny film „Príchod vlaku do stanice La Ciotat“ z roku 1895 dostal nový kabát v podobe 4K rozlíšenia a vyššej snímkovej frekvencie. Autorom prerábky je Denis Shiryaev a s týmto neuveriteľným výsledkom mu značne pomohla umelá inteligencia, informuje portál Engadget.

Zrejme budeš poznať príbeh filmu „Príchod vlaku do stanice La Ciotat“, kde počas jeho sledovania diváci začali kričať a vybiehať z kinosály s obavou, že blížiaci sa vlak vo filme prerazí plátno a vrazí do davu sledujúcich ľudí. Diváci v tej dobe považovali snímku za realitu aj napriek mizernej kvalite obrazu. Kto vie, ako by sa zachovali pri sledovaní prerobeného filmu v 4K a 60 snímkach za sekundu.

Pôvodný film z roku 1896

Denis Shiryaev jednoducho zobral tento, viac ako 100-ročný film a aplikoval naň vylepšenia z dvoch programov, DAIN a Gigapixel AI od Topaz Labs. Vďaka týmto dvom softvérom mohol z pôvodného SD filmu vytvoriť 4K snímok so 60 fps. Pomocou umelej inteligencie Gigapixel dokázal zostriť film až o 600 percent. Technológia využíva kombináciu bilineárnej a bikubickej interpolácie, vďaka čomu pôsobí finálny obraz dôveryhodne. Bilineárna interpolácia počíta farbu pixela na základe jeho dvoch najbližších susedov, vďaka čomu je finálny obraz ostrý.

Bikubická interpolácia naopak  dopočítava farbu pixelu na základe až 16 najbližších susedov, čo zabezpečuje farebnú presnosť, ale obraz môže kvôli tomu pôsobiť rozmazane.

4K prerábka film od Denisa Shiryaeva

Na zvýšenie počtu snímok za sekundu  Denis využil umelú inteligenciu programu DIAN, ktorá dokáže generovať a vkladať nové snímky medzi tie existujúce, vďaka čomu je finálny obraz omnoho plynulejší. Aj keď možno prerobený snímok vyzerá na prvý pohľad dokonale, odborník Chris Schodt si všimol niekoľko detailov, ktoré jasné ukazujú nedostatky tejto technológie. Na niektorých snímkoch sa podľa neho prichádzajúci vlak doslova vlní a obrysy ľudí v popredí pôsobia hranato.

Aj tak sa však jedná o zaujímavý projekt, ktorý  demonštruje pokroky v technike a umelej inteligencii. Ako píše portál Arstechnica, ďalším levelom pri prerábaní starých filmov je dodať snímkam farbu, čo je pomocou umelej inteligencie taktiež možné. Neurónová sieť sa pri procese trénuje spôsobom, že sa zoberie niekoľko farebných fotografií, ktoré sa následne prerobia na čiernobiele a umelá inteligencia sa im snaží opätovne prideliť správne farby. Takto vytrénovaná sieť sa dá následne použiť na akýkoľvek čiernobiely snímok, ktorému je schopná dodať pomerne realistickú farebnosť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú