Americký online predajca Amazon zvyšuje poplatky pre tisícky malých a stredných francúzskych firiem o tri percentá v reakcii na novú digitálnu daň, ktorej schválenie presadila francúzska vláda.

Cieľom 3-percentnej digitálnej dane, ktorú francúzsky parlament odobril v júli, je podľa vlády krajiny vyrovnať podmienky medzi veľkými technologickými spoločnosťami a miestnymi podnikmi. Krok Amazonu tak komplikuje snahu Francúzska o kontrolu takých firiem, ako sú Amazon, Facebook a Google, informuje CNBC.

Francúzska daň je zameraná na firmy, ktoré z „digitálnych aktivít“ dosahujú ročné tržby aspoň 750 mil. eur, pričom ich tržby v krajine sú aspoň 25 mil. eur. Daň sa uplatňuje so spätnou platnosťou od 1. januára tohto roka a odhaduje sa, že vo Francúzsku sa jej prostredníctvom vyberie 500 mil. eur ročne.

Francúzska daň sa už skôr stretla s negatívnou reakciou. Prezident USA Donald Trump inicioval prešetrovanie tohto opatrenia a pohrozil odvetnými clami, pričom uviedol, že „sa neférovo zameriava na americké spoločnosti“. Ekonómovia a technologické firmy vrátane Amazonu varovali, že francúzska daň nakoniec povedie k zvýšeniu cien pre spotrebiteľov.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP