Československá socialistická republika na čele s robotníckou triedou je už dávno minulosťou, no stále si na tieto časy mnohí spomínajú. Mladá generácia však o tejto dobe počúva len z rozprávania svojich rodičov či starých rodičov, no teraz si môžu život v nej vyskúšať vďaka jedinečnému simulátoru. Mladý Slovák vytvoril titul Workers & Resources: Soviet Republic, ktorý prináša náhľad do socializmu, kde simuluje každodenný život súdruhov a súdružiek.

Normalizačné obdobie v roku 1968 zabrzdilo vo východnej Európe rozmach demokracie, ktorú nahradil socialistický režim a centrálna štátna moc. Život v ČSSR nebol vždy jednoduchý, no o radostiach, ale aj starostiach tejto doby vie svoje najmä staršia generácia. Hoci mladí ľudia tento režim nezažili, dejepis ich aspoň z časti učí, čo sa v tých rokoch dialo. Pohľad na to však teraz oživuje aj nový simulátor, za ktorého vývojom stojí Slovák Peter Adamčík zo štúdia 3Division v Košiciach.

Vo svojom titule Workers & Resources: Soviet Republic chcel priniesť hráčom simuláciu socializmu v reálnom čase. Hra umožňuje riadiť celý virtuálny socialistický systém a celý ho mať „pod palcom“. Hráči môžu svojimi rozhodnutiami vybudovať z chudobnej krajiny prosperujúcu oblasť, v ktorej je však hlavným aktérom centralizovaná vláda. Okrem budovania bude možné pridávať do hry aj vlastné vozidlá a iné objekty.

Každodenný život za socializmu zavíta aj na počítače

O tento slovenský titul majú veľký záujem mnohí hráči. Tí sa môžu tešiť skutočne na všetko, čo so sebou prinášal život za socializmu každý deň. Všetko je však len na nich. Vývoj tohto titulu ale nie je vôbec jednoduchý, obzvlášť, ak ju Peter vyvíja zväčša sám. Tohto talentovaného Slováka sme sa ale opýtali aj na zopár ďalších otázok, ktoré odhaľujú vznik a budúcnosť hry Workers & Resources: Soviet Republic.

  • Ako ste sa dostali k vývoju tejto hry a čo vás k tomu viedlo? 

Často som ako malý hral Transport Tycoon, no nepáčilo sa mi, že sa tam rieši len transport surovín. Neskôr, keď som rozmýšľal o novom projekte, napadlo mi, že ak by hráč bol akože socialistická vláda, poskytlo by to pekný rámec k tomu, že hráč o všetkom rozhoduje (kde bude stáť nová továreň, baňa, obytné domy, atď.) a nakoniec aj dobrú tému, ktorá je síce zaujímavá oveľa viac pre východný blok, ale aspoň je originálna a nakoniec myslím, že východný blok sa prebúdza, teda, že pirátov ubúda a aj hry sú prístupnejšie – lacnejšie, takže uvidíme ako budú vyzerať predaje.

  • Aký veľký tím na hre pracuje?

Jadro tímu som zatiaľ len ja, riešim hlavne programovanie, game design a „skladám“ to celé dokopy. Okrem mňa na hre pracuje rada externistov – freelancerov, asi 5-6 grafikov, nejakí testeri, hudobník a podobne.

  • Majú hráči o tento titul záujem? Je financovanie vývoja zložité?

Záujem je pomerne veľký, to bol môj cieľ a som rád, že sa naplnil. Ako „indie“ vývojár som nemal zdroje ani ľudské, ani finančné na rozsiahlu marketingovú kampaň, takže vsádzal som na ten nápad, že ľudí (aj influencerov) zaujme a bude o hru záujem aj bez kampane. Inak je hra financovaná len a len z vlastných zdrojov – teda z výnosov z predošlých projektov, žiadny publisher, žiadny bussiness angel, žiadny investor, žiadne štátne či EU dotácie.

  • Na čo všetko sa môžeme tešiť v budúcnosti? Dostane hra ďalšie vylepšenia?

Poviem to v krátkosti na všetko! Je toho fakt veľa, čo sa dá v hre riešiť a je len a len na hráčovi, akú cestu si vyberie a čomu sa bude venovať a čo ho bude baviť. Doprava, výroba, manažment obyvateľov, výstavba no a do budúcna sa plánuje – ďalšie typy dopravy (lodná, letecká, lanovky), nové suroviny (urán, hliník..), polícia a demonštrácie a nakoniec uvidíme ako to pôjde, no rád by som v hre vydal aj armádu a boj.

  • Čoskoro plánujete vydať „Early Access“ verziu. Kedy potom príde finálna podoba hry?

Dávam boľševikovi rok maximálne dva! – hru plánujeme vyvíjať určite aspoň 2 roky od vydania Early Access.

Rozsiahla štruktúra hry je teda ťažkým orieškom, ktorý však Peter Adamčík dokázal rozlúsknuť a jeho dielo sa vďaka tomu stáva stále populárnejším. Podľa oficiálnych informácií sa na „Early Access“ verziu môžeme tešiť už 15. marca, kedy bude oficiálne dostupná na Steame. Dovtedy ťa môžu navnadiť aj zábery z hry v našej galérii.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú