Najnovšie testy bezpečnosti na cestách nedopadli pre Teslu pozitívne. Odhalili zásadné nedostatky
Americká výskumná skupina Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) testovala 5 modelov áut s automatickým brzdným a jazdným systémom. Ten však nedopadol pre dva modely Tesly najlepšie.
Testu predvedeného inštitúciou IIHS sa zúčastnili autá, ktoré podporujú technológiu automatického brzdného systému a autopilota. Konkrétne sa jednalo o 5 modelov, a to BMW 5 2017 s funkciou Driving Assistant Plus, Mercedes triedy E 2017, Tesla Model 3, Tesla Model S 2016 a Volvo S90 2018. Všeobecné výsledky hovoria, že samotná technológia automatického brzdného systému vykazuje určité znepokojujúce problémy.
Jazdný asistenti ešte stále nie sú stopercentní
Výsledky testov IIHS ukazujú, že niektorí jazdní asistenti nemusia vôbec zaznamenať zastavené vozidlá. Dokonca by podľa testov mohli viesť automobily priamo do zrážky namiesto toho, aby od nej automobily odklonili. V jednom z testov autá jazdili rýchlosťou 50 km/h smerom k statickému objektu s vypnutým adaptívnym tempomatom a zapnutým automatickým brzdením.
V tomto teste zlyhali oba modely od Tesly, ktoré nezastavili včas a vrazili do objektu. Na druhej strane, v tom istom teste pri zapnutom adaptívnom tempomate modely od Tesly postupne spomaľovali a zabrzdili skôr ako ostatné vozidlá, aby sa vyhli predmetu. Napriek všetkému po ukončení testov nakoniec IIHS vyhlásila, že Tesla Model 3 brzdila až príliš opatrne a prehnane.
Výsledky pre Model 3 sú rozporuplné
Iné testy preukázali, že Tesla Model 3 pri jazde na vzdialenosti približne 290 km nečakane spomalila až 12-krát. Sedemkrát sa tak stalo po tom, ako automobil zdetegoval tiene na ceste. Iné prípady sa týkali áut prichádzajúcich v opačnom smere alebo áut, ktoré zmenili jazdný pruh ďaleko pred vozidlom. Na druhej strane si však dokázala v porovnaní s ostatnými perfektne držať jazdné pruhy v zákrutách aj v kopcoch.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
ČEZ zaznamenal nárast zisku v 1. štvrťroku
Obľúbený operátor prekvapil: Takto ľahko od Telekomu dostaneš 70 €
Zisk Foxconnu v 1. štvrťroku strmo vzrástol, o 72 %
Nová výzva MIRRI podporí vznik kompetenčných centier kyberbezpečnosti
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené