Elektromobily Tesly nabité tými najmodernejšími technológiami sú dôkazom vyspelosti automobilového priemyslu. Napriek špičkovým jazdným asistentom a bezpečnostným prvkom sa však Model S opäť raz nevyhol dopravnej nehode. Vodič Tesly Model S s aktívnym autopilotom počas jazdy na kalifornskej diaľnici nabúral do hasičského vozidla. 

Spoločnosť Tesla na čele s Elonom Muskom sa preslávila svojimi inovatívnymi elektromobilmi, ktoré sa vďaka schopnostiam a výbave stali priekopníkmi automobilového sveta. Medzi prvými priniesli tiež funkciu autopilota, ktorá dokáže prevziať riadenie vozidla. Už neraz sa však ukázalo, že ani takéto autonómne riadenie nie je dokonalé. Spomedzi prvých modelov, ktoré ním boli vybavené, sa účastníkom nehody stáva najčastejšie práve Model S.

Autopilot Modelu S opäť havaroval

Vodič Tesly Model S mal počas jazdy na kalifornskej diaľnici aktívnu funkciu autopilota, no elektromobil napriek všetkým svojim senzorom, kamerám a bezpečnostným prvkom v rýchlosti 105 km/h nabúral, a to priamo do hasičského auta. Výrobca má v prípade nehody možnosť získať z vozidla údaje, ktoré mu prezradia, čo sa dialo pred a počas nehody. Podľa portálu Bloomberg začali federálni pracovníci so zhromažďovaním dát, no formálne vyšetrovanie zatiaľ nespustili. Akoby zázrakom neboli pri nehode v Kalifornii hlásené žiadne zranenia.

Zobraziť celú galériu (1)
Culver City Firefighters/Facebook

K nehode sa nechcel vyjadriť ani hovorca Národnej rady pre bezpečnosť cestnej premávky a ani hovorca Tesly. Spoločnosť však majiteľom jej elektromobilov stále pripomína, že funkcia autopilota je najspoľahlivejšia len ak sa vodič stále venuje okolitej premávke a v krízovej situácii je schopný prebrať riadenie.

Snímka z jednej z predchádzajúcich nehôd Tesla Model S

Nehoda v Kalifornii však nie je prvou, kde sa ako účastník ocitla práve Tesla Model S. Najtragickejšou haváriou doposiaľ bol stret Modelu S, ktorý vlastnil nebohý Joshua Brown, a kamiónu na Floride. Počas nehody bol vo vozidle opäť zapnutý autopilot. Vodič sa ale dostatočne nevenoval riadeniu auta. Predbežná správa vyšetrovateľov prezradila, že sa Model S rútil po ceste rýchlosťou takmer 120 km/h na úseku, kde je povolená maximálna rýchlosť 105 km/h. Neskôr sa však ukázalo, že systém autopilota počas jazdy neskoro vyhodnotil okolitú dopravnú situáciu a nedal tak vodičovi dostatočnú šancu na reagovanie.

Sú pri nehode na vine vodiči alebo softvér?

Tesla napriek niekoľkým nehodám neustále upozorňuje nových majiteľov jeho elektromobilov, že funkcia autopilota je určená pre pozorných vodičov. Ani všetky asistenčné systémy, senzory, kamery či špičkový softvér na vyhodnocovanie dopravnej situácie tak nedokážu vždy zabrániť nehode. Dosiaľ sme už mali možnosť vidieť, ako Tesla Model S niekoľkokrát hrdinsky zachránila posádku pred nehodou. Používanie autopilota v elektrických Teslách ale mnohí vodiči berú na ľahkú váhu.

Zobraziť celú galériu (1)
Tesla Reporter/YouTube

Nenechaj si ujsť
Autopilota Tesly „hackli“ pomocou pomaranča. Absurdné video obletelo celý svet

Výrobca navyše pozmenil softvér autonómneho riadenia, ktorý teraz vyžaduje, aby mal vodič položené ruky na volante. Vynaliezaví šoféri však začali na oklamanie Tesiel využívať pomaranče, ktoré simulujú tlak ľudských rúk na volante. Práve takéto správanie mnohých vodičov motivuje ďalších, aby si vyskúšali jazdu s autopilotom Tesly bez toho, aby sa venovali riadeniu a okolitej premávke. Výsledkom však môže byť dopravná nehoda, ktorá nemusí vždy skončiť so šťastným koncom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú