Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Plné štadióny, diváci na tribúnach vo vytržení a veľmi dobre platení hráči bojujúci o prestížnu trofej. To sú výroky, ktoré už zďaleka neplatia len pre aktuálne prebiehajúcu skupinovú fázu futbalovej Ligy majstrov, ale čoraz viac aj na virtuálne zápolenia v elektronických športoch.

Je pravda, že svet e-sportu môže mainstreamovému športovému fanúšikovi trochu unikať. Prenosy z najobľúbenejších turnajov, ku ktorým jednoznačne patrí najmä Counter-Strike a League of Legends, totiž nenájdeš na najznámejších športových staniciach. Na YouTube či streamovacej platforme Twitch je to však úplne inak.

Stránka Escharts uvádza, že finále EMEA ligy v „LoL-ku“ medzi dvojicou špičkových tímov G2 a Fnatic v jeden moment sledovalo dokopy až 654 942 divákov. Navyše ak uvážime, že mnohí si finálový zápas pustili aspoň na pár minút, dostaneme sa ešte oveľa vyššie.

FonTech.sk dostal vďaka jednému z hlavných sponzorov, automobilke KIA, príležitosť zúčastniť sa práve finálového turnaja vo francúzskom Montpellieri.

Flickr/LEC

Virtuálny šampionát v tej najprepracovanejšej reálnej podobe

Montpellier je mesto ktoré žije futbalom, hádzanou či rugby, no Sud de France Arena organizuje aj tenisový ATP turnaj, pričom jej kapacita je 10 až 14-tisíc divákov. A na septembrovom finále v League of Legends bola totálne vypredaná, čo len potvrdzuje fakt, že e-športy úradujú svetom.

Vývojári LoL, známe štúdio Riot Games si dobre uvedomujú, že profesionálne e-sports turnaje sú ideálnym nástrojom na to, ako ku svojím hrám prilákať nových hráčov – kým na najobľúbenejšie futbalové hviezdy môžeš pozerať v telke, ale aj po zápase budeš mať od vybehnutia na reálny trávnik s ďalšími desiatimi spoluhráčmi pravdepodobne rovnako ďaleko, kúpiť si počítačovú hru, pripojiť sa na internet a hrať proti komukoľvek zo zvyšku sveta je pomerne jednoduché.

Ide o bublinu, ktorá neustále rastie. Aj vďaka sociálnym sieťam sa z najznámejších profesionálnych hráčov v jednotlivých tímoch stali idoly fanúšikov a bežných hráčov. Tí na to, aby dokázali súperiť s najlepšími už dávno opustili svoje zamestnania či školy a hraniu hier sa venujú naplno, pričom na zápasy za klávesnicou trénujú oveľa viac než 8 hodín denne. Majú svojich trénerov, masérov aj zázemie v podobe dokonalého jedálnička.

League of Legends finále LEC 2023 so sponzorom Kia

Riot Games tiež vďaka online streamom na Twitchi podporuje svoje najdôležitejšie turnaje, na ktoré sa fanúšikovia nakoniec môžu prísť pozrieť aj fyzicky, tak ako to bolo v prípade finále v Montpellieri. Víťaz navyše dostal aj slušnú odmenu 65 000 €.

Takýto turnaj sa pritom naozaj môže porovnávať s akýmkoľvek iným finále v „skutočných“ športoch. Nechýba prepracovaný otvárací ceremoniál, dokonalé ihrisko (alebo v tomto prípade pódium s počítačmi) či tím kameramanov, režisérov strihajúcich do prenosu tie najlepšie momenty a nadšení komentátori.

G2 Esports vs Fnatic | Finále LEC 2023

Finálový zápas priniesol niekoľko napínavých momentov, ktoré sprevádzali vo vypredanej aréne ovácie, nadšenie, ale aj chvíle sklamania a smútku. Víťazom predsa môže byť len jeden a vo finále LEC vo formáte „Best of 5“ vyhral e-športový tím G2 Esports 3:1.

Flickr/LEC/Kia

Príležitosť pre všetky značky sveta

Pre veľké firmy je vo výsledku jedno, či na scéne behajú skutoční hráči, alebo virtuálne postavy ovládané spoza počítača. Pokiaľ ide o udalosť, ktorú všade po svete sledujú státisíce divákov, snaha umiestniť do prenosu alebo kamkoľvek inam svoje logo a produkty je rovnako relevantná.

Partnerstvo s LEC (League of Legends European Championship) priviedlo automobilku Kia na najpopulárnejší trh e-športov na svete. Sponzorstvo modelu LEC spoločnosťou Kia je najnovšou marketingovou kampaňou značky, ktorá má skúsenosti s nadväzovaním užších vzťahov s mladšími generáciami.

Flickr/LEC

Marketingová spolupráca s Riot Games a ich dlhoročným podujatím LEC umožnila byť spoločnosti Kia uznaná ako značka priateľská k e-športovej komunite a poskytnúť fanúšikom herného sveta oveľa viac zážitku zo značky.

Úplne nové partnerstvo spoločnosti Kia s hrou League of Legends, najpopulárnejšou hrou na svete so 115 miliónmi hráčov a 200 miliónmi divákov, pritom už dnes prináša niekoľko unikátnych možností aj pre úplne bežných fanúšikov tejto hry kdekoľvek na svete, vrátane Slovenska.

Okrem profesionálnej scény totiž tieto aktivity prinášajú aj slovenský turnaj YGames Open Series powered by Kia, ktorého sa môžu zúčasniť bežné amatérske tímy, teda aj ty so svojimi kamošmi. Pozostáva zo 4 kvalifikácií, play-off a grandfinále 9. decembra 2023. Registrovať sa môžeš cez špeciálnu stránku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú