Čínske elektrické vozidlá sa stávajú šampiónmi v rýchlom nabíjaní a nechávajú za sebou konkurenciu. Po zimnom teste dojazdu, o ktorom sme informovali v samostatnom článku, uskutočnili magazín Motor a NAF test nabíjania, pri ktorom boli vozidlá po nepretržitej jazde zapojené do siete po dobu najmenej dvoch hodín s maximálne 10 % zostávajúcej batérie.

Zistili sme dve hlavné veci

Z testu vyplynuli dva hlavné závery. Prvým je, že niekoľko populárnych rodinných automobilov sa nabíja rýchlo, pričom dosiahnutie 80 % trvá menej ako pol hodiny. Druhým je, že na horných priečkach v rýchlosti nabíjania dominujú čínske značky, pričom všetky štyri najrýchlejšie autá pochádzajú z Číny, po nich nasleduje model Kia EV9, ktorý potvrdil svoje silné nabíjacie schopnosti na piatom mieste.

Deväť z 23 testovaných vozidiel dokázalo nabiť svoje batérie na 80 % za menej ako pol hodiny. Test sa uskutočnil na stanici Ionity v Dale pri meste Eidsvoll pri teplotách od 1 do 3 stupňov Celzia.

NAF

Na čele rebríčka sa umiestnil Xpeng G9, ktorý sa na 80 % nabije len za 19 minút, čo je o minútu rýchlejšie, ako sľubuje výrobca. Mohol sa pochváliť špičkovým nabíjacím výkonom 291 kW a priemerným výkonom 219 kW. Luxusný elektromobil Lotus Eletre S, ktorý je súčasťou čínskej skupiny Geely, dosiahol nabíjací výkon viac ako 300 kW, pričom maximálny výkon bol približne 315 kW.

Tu sú kompletné výsledky

Modely NIO EL6 a ET5 Touring tiež zaujali časmi nabíjania 22, resp. 26 minút, čo je výrazne pod odhadmi importéra. Kia EV9 sa nabil za sľúbených 24 minút, čím predviedol stabilnú krivku nabíjania.

Výsledky veľkého testu
Model Čas nabíjania Uvádzaný čas nabíjania Rozdiel
Xpeng G9 Performance 19 min 20 min -1
Lotus Eletre S 21 min 20 min 1
Nio EL6 22 min 40 min -18
Nio ET5 Touring 24 min 40 min -16
Kia EV9 24 min 24 min 0
VW ID.7 Pro 26 min 28 min -2
Opel Astra Sport Tourer 28 min 30 min -2
Peugeot E-308 combi 29 min 30 min (20 až 80 %)
Volvo C40 30 min 28 min 2
Mercedes-Benz EQE SUV 350 4MATIC 30 min 32 min -2
Jeep Avenger 31 min 24 min (20 až 80 %)
Polestar 2 32 min 28 min 4
Hyundai Ioniq 6 (RWD) 34 min 18 min 16
Audi Q8 e-tron 55 S Line Plus 34 min 30 min 4
Ford F-150 Lightning 34 min 39 min (15 až 80 %)
Tesla Model 3 Long Range 34 min Až 282 km za 15 minút
Nissan Ariya 4WD 35 min 45 min (20 až 80 %)
MG4 Trophy Extended Range 36 min 38 min -2
Hyundai Kona 37 min 41 min −4
BMW i5 eDrive 40 37 min 30 min 7
Toyota bZ4X (AWD) 39 min 45 min -6
BYD Dolphin 45 min 40 min 5
HiPhi Z Nenabíjané Zatiaľ nemá CCS port

Aj ďalší súperi, ako napríklad Volkswagen ID.7, Mercedes-Benz EQE SUV a MG4, splnili alebo prekročili inzerované časy nabíjania. Hyundai Kona a Toyota bZ4x sa však priblížili k 40 minútam. Hyundai Ioniq 6 zaostal, keď potreboval 34 minút, zatiaľ čo BMW i5 eDrive40 si nečakane vyžiadalo viac času na nabíjacej stanici.

NAF

NAF zdôrazňuje, že konštantný výkon nabíjania je rozhodujúcejší ako špičkový výkon. Vozidlá ako Xpeng G9 a Lotus Eletre demonštrujú významný pokrok v technológii nabíjania za posledný rok, ktorý zabezpečuje rýchle nabíjanie aj u elektromobilov, ktoré majú obrovskú kapacitu batérie. Zaujímavosťou pritom je, že jednoznačný víťaz testu zimného dojazdu sa na tomto teste nemohol zúčastniť, keďže nemá nabíjací port CCS, ktorý je v Európe štandardom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú