Zhasína im pomaly hviezda. Elektrický Mustang sa už predáva lepšie ako spaľovacia verzia
Aj napriek tomu, že elektrické autá sú medzi ľuďmi už pomerne dobre zabývané, z každej strany počúvame, že elektromobily sú nezmysel, strata času a nikdy nemajú šancu uspieť či dokonca sa stať populárnejšie, než spaľováky. Americký Ford má však na to iný názor, ako píše CarAndDriver, čísla jednoducho neklamú.
Možno si spomínaš na časy, kedy americká automobilka Ford oficiálne predstavila elektrickú verziu kultového modelu Mustang. Na Ford Mustang E sa okamžite strhla obrovská vlna kritiky.
Nielenže toto auto vôbec nevyzerá ako klasický Mustang so spaľovákom, ale fanúšikovia kultového modelu si vôbec nevedeli predstaviť jazdu na Mustangu bez burácajúceho osemvalca pod kapotou.
Ford sa ale počiatočnej kritiky nezľakol a s elektrickým Mustangom naplno vyrukoval na trh. Odvaha sa mu napokon vyplatila, automobilka totiž aktuálne vyrába viac elektrických Mustangov ako tých spaľovacích.
Čísla hovoria jasne
Od začiatku roka 2021 automobilka vyrobila už 27 816 Mustangov E, naproti ktorým stojí 26 089 Mustangov so spaľovacími motormi. Možno si povieš, že to nič neznamená a že sa jedná iba o počty vyrobených kusov.
Je však logické, že vysoká ponuka je iba vtedy, ak je vysoký aj dopyt. Inými slovami, ak by sa elektrické Mustangy nepredávali, Ford by ich jednoducho nevyrábal.
NEPREHLIADNI
Elektrifikácia si vyberá krutú daň. Ikonický Ford Mustang bude v ďalšej generácii už len elektromobil
Dopyt v USA však po elektrickej verzii Mustangu až taký veľký nie je. Vo svojej domovine v predajoch stále vyhráva „klasika“ v podobe spaľováku v pomere 3:1. Ford Mustang E ale ťaží z iných trhov ako napríklad Nórsko, kde je veľmi populárny.
Oproti minulému roku vzrástol predaj elektrických Mustangov v USA o 1,5 %.
V niektorých smeroch je lepší ako Tesla
SUV Mustang Mach-E v sebe po stránke dizajnu odráža jednoznačný odkaz Mustangu. Na trh si to namieril vo variantoch Select, Premium, First Edition, California Route 1 a GT Performance. Najdostupnejší variant Select ponúkne 75,7 kWh batériu s dojazdom 370 kilometrov a predným náhonom za cenu približne 39 680 €. Za ďalších približne 2450 € je možné kúpiť túto verziu s pohonom všetkých kolies. Dostupný ale bude až na jar 2021.
Jednou z drahších verzií je limitovaná edícia First Edition, ktorej cena začína na 54 150 €, pričom si je možné doplatiť za predlžený dojazd a pohon všetkých kolies. Navyše ponúkne brzdové strmene v červenej farbe, kovové pedále, kontrastné prešívanie sedadiel a logo First Edition naprieč interiérom. Pod kapotou skrýva 98,8 kWh batériu s dojazdom 435 km pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd.
V interiéri do očí udrie veľký 15,5-palcový vertikálny dotykový displej. Ten výrazne redukuje fyzické tlačidlá a integruje veľký otočný gombík pre hlasitosť. Za pomoci displeja je možné ovládať všetko, od klímy cez média, navigáciu a jazdné módy. Všetky varianty sa dodávajú s druhou generáciou zdokonaleného systému asistencie vodiča CoPilot 360.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené