Rok 2024 nebol pre Audi práve najlepší. Predaje automobilky klesli o 11,8 % na 1 671 218 vozidiel, čo prvýkrát v histórii umožnilo Tesle predbehnúť tradičnú nemeckú značku. Okrem toho si lepšie viedli aj domáci rivali BMW a Mercedes, ktorí Audi nechali ďaleko za sebou v rebríčku luxusných predajov. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Audi by sa malo sústrediť na znižovanie cien a lákanie širšej klientely. No automobilový biznis nie je len o objeme predaja – kľúčovým faktorom sú zisky, a práve na ne sa teraz značka z Ingolstadtu zameriava.

Kvalita je viac ako predaj

Audi sa rozhodlo posunúť vyššie v segmente a zamerať sa na prémiovejšie modely s vyššími cenovkami, informuje o situácii Motor1. Aj keď to môže znamenať, že predajné čísla budú nižšie, značka verí, že vyššie marže zabezpečia zdravý finančný výsledok. Automobilka zároveň tvrdí, že tento posun sa nebude prekrývať s Porsche, keďže vidí priestor na rast vyššie v hierarchii koncernu Volkswagen. Túto stratégiu potvrdil aj nový šéf Audi UK, Jose Miguel Aparicio, ktorý v rozhovore pre Auto Express prezradil odvážny plán.

„Robíme krok nahor v oblasti prémiovosti, zvyšujeme prestíž, atraktivitu a vnímanie značky. Zaujíma nás viac kvalita biznisu než samotné čísla predajov,“ povedal Aparicio.

Znamená to, že Audi plánuje „výrazné zvýšenie cien“, aby odrážali jeho nový trhový segment. Zároveň však vie, že len vyššie ceny nestačia – aby bolo vnímané ako skutočne luxusná značka, musí pracovať na posilnení imidžu svojich modelov.

Pohľad na nové Audi Q6 e-tron offroad
AUDI AG

Koniec dostupnejších modelov

Audi už oznámilo, že ukončí výrobu svojich najlacnejších modelov – hatchback A1 Sportback aj kompaktné SUV Q2 skončia a na ich miesto nenastúpia nové generácie. Najdostupnejším modelom značky sa tak stane A3. Na opačnom konci ponuky Audi plánuje posun k ešte luxusnejším vozidlám, čo naznačujú koncepty Grandsphere a Urbansphere.

Grandsphere by mohol byť nástupcom A8, pričom by sa vyznačoval výrazne luxusnejším dizajnom a technologickou výbavou. Na druhej strane Urbansphere naznačuje možnosť vzniku SUV vyššej triedy, ktoré by stálo nad modelmi Q7 a Q8.

Napriek ambicióznym plánom sa však zdá, že aktuálna generácia A8 zostane v ponuke dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Nemecký magazín Auto Motor und Sport minulý rok informoval, že Audi možno pripravuje ďalší facelift tejto luxusnej limuzíny, čím by sa jej životnosť predĺžila ešte o niekoľko rokov. Nedostatok testovacích prototypov na verejných cestách naznačuje, že nový model na báze Grandsphere príde až neskôr v tomto desaťročí.

Audi

Pri spaľovacích motoroch zostáva dlhšie

Podobný posun k vyššiemu luxusu podniká aj konkurenčný Jaguar, ktorý sa však rozhodol pre radikálnejší prístup – úplný prechod na elektromobily. Tento krok sa nestretol s nadšením u tradičných fanúšikov značky. Audi malo pôvodne rovnaký plán a chcelo do roku 2033 prejsť na čisto elektrický pohon, no teraz svoj postoj prehodnocuje a hovorí o „flexibilite“, čo naznačuje, že si ponechá spaľovacie motory dlhšie.

V luxusnom segmente sa konkurencia stále vyostruje. Napríklad francúzska značka DS Automobiles patriaca do koncernu Stellantis už ohlásila ambície stať sa konkurenciou pre Bentley. Zdá sa teda, že pravidlá hry sa menia a v prémiovom segmente je stále veľa nepredvídateľných faktorov. Audi sa však rozhodlo staviť na vyššiu prestíž a exkluzivitu, čo môže v budúcnosti zásadne ovplyvniť jeho postavenie na trhu.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP