Klesajú im predaje, tak sa rozhodli konať. Nemecká automobilka oznámila veľké zdražovanie
Rok 2024 nebol pre Audi práve najlepší. Predaje automobilky klesli o 11,8 % na 1 671 218 vozidiel, čo prvýkrát v histórii umožnilo Tesle predbehnúť tradičnú nemeckú značku. Okrem toho si lepšie viedli aj domáci rivali BMW a Mercedes, ktorí Audi nechali ďaleko za sebou v rebríčku luxusných predajov. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Audi by sa malo sústrediť na znižovanie cien a lákanie širšej klientely. No automobilový biznis nie je len o objeme predaja – kľúčovým faktorom sú zisky, a práve na ne sa teraz značka z Ingolstadtu zameriava.
Kvalita je viac ako predaj
Audi sa rozhodlo posunúť vyššie v segmente a zamerať sa na prémiovejšie modely s vyššími cenovkami, informuje o situácii Motor1. Aj keď to môže znamenať, že predajné čísla budú nižšie, značka verí, že vyššie marže zabezpečia zdravý finančný výsledok. Automobilka zároveň tvrdí, že tento posun sa nebude prekrývať s Porsche, keďže vidí priestor na rast vyššie v hierarchii koncernu Volkswagen. Túto stratégiu potvrdil aj nový šéf Audi UK, Jose Miguel Aparicio, ktorý v rozhovore pre Auto Express prezradil odvážny plán.
„Robíme krok nahor v oblasti prémiovosti, zvyšujeme prestíž, atraktivitu a vnímanie značky. Zaujíma nás viac kvalita biznisu než samotné čísla predajov,“ povedal Aparicio.
Znamená to, že Audi plánuje „výrazné zvýšenie cien“, aby odrážali jeho nový trhový segment. Zároveň však vie, že len vyššie ceny nestačia – aby bolo vnímané ako skutočne luxusná značka, musí pracovať na posilnení imidžu svojich modelov.
Koniec dostupnejších modelov
Audi už oznámilo, že ukončí výrobu svojich najlacnejších modelov – hatchback A1 Sportback aj kompaktné SUV Q2 skončia a na ich miesto nenastúpia nové generácie. Najdostupnejším modelom značky sa tak stane A3. Na opačnom konci ponuky Audi plánuje posun k ešte luxusnejším vozidlám, čo naznačujú koncepty Grandsphere a Urbansphere.
Grandsphere by mohol byť nástupcom A8, pričom by sa vyznačoval výrazne luxusnejším dizajnom a technologickou výbavou. Na druhej strane Urbansphere naznačuje možnosť vzniku SUV vyššej triedy, ktoré by stálo nad modelmi Q7 a Q8.
Napriek ambicióznym plánom sa však zdá, že aktuálna generácia A8 zostane v ponuke dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Nemecký magazín Auto Motor und Sport minulý rok informoval, že Audi možno pripravuje ďalší facelift tejto luxusnej limuzíny, čím by sa jej životnosť predĺžila ešte o niekoľko rokov. Nedostatok testovacích prototypov na verejných cestách naznačuje, že nový model na báze Grandsphere príde až neskôr v tomto desaťročí.
Pri spaľovacích motoroch zostáva dlhšie
Podobný posun k vyššiemu luxusu podniká aj konkurenčný Jaguar, ktorý sa však rozhodol pre radikálnejší prístup – úplný prechod na elektromobily. Tento krok sa nestretol s nadšením u tradičných fanúšikov značky. Audi malo pôvodne rovnaký plán a chcelo do roku 2033 prejsť na čisto elektrický pohon, no teraz svoj postoj prehodnocuje a hovorí o „flexibilite“, čo naznačuje, že si ponechá spaľovacie motory dlhšie.
V luxusnom segmente sa konkurencia stále vyostruje. Napríklad francúzska značka DS Automobiles patriaca do koncernu Stellantis už ohlásila ambície stať sa konkurenciou pre Bentley. Zdá sa teda, že pravidlá hry sa menia a v prémiovom segmente je stále veľa nepredvídateľných faktorov. Audi sa však rozhodlo staviť na vyššiu prestíž a exkluzivitu, čo môže v budúcnosti zásadne ovplyvniť jeho postavenie na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká odstávka jednej z najväčších bánk na Slovensku: 8 hodín nezaplatíš kartou, nepôjde ani aplikácia
Rusko zničilo väčšinu ukrajinského plynu: Kyjev varuje pred zimným chaosom, žiada pomoc
Hackeri odhalili tajomstvá ruského superzbraňového systému. Dokáže „usmažiť“ elektroniku nepriateľa
Lavrov: Slovensko a Maďarsko bránia, aby sa z EÚ stala „vojnová mašinéria“
Ovocie, ktoré má doma každý Slovák, je výživovým pokladom: Posilňuje mozog, chráni srdce a pomáha pri chudnutí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP