Klesajú im predaje, tak sa rozhodli konať. Nemecká automobilka oznámila veľké zdražovanie
Rok 2024 nebol pre Audi práve najlepší. Predaje automobilky klesli o 11,8 % na 1 671 218 vozidiel, čo prvýkrát v histórii umožnilo Tesle predbehnúť tradičnú nemeckú značku. Okrem toho si lepšie viedli aj domáci rivali BMW a Mercedes, ktorí Audi nechali ďaleko za sebou v rebríčku luxusných predajov. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Audi by sa malo sústrediť na znižovanie cien a lákanie širšej klientely. No automobilový biznis nie je len o objeme predaja – kľúčovým faktorom sú zisky, a práve na ne sa teraz značka z Ingolstadtu zameriava.
Kvalita je viac ako predaj
Audi sa rozhodlo posunúť vyššie v segmente a zamerať sa na prémiovejšie modely s vyššími cenovkami, informuje o situácii Motor1. Aj keď to môže znamenať, že predajné čísla budú nižšie, značka verí, že vyššie marže zabezpečia zdravý finančný výsledok. Automobilka zároveň tvrdí, že tento posun sa nebude prekrývať s Porsche, keďže vidí priestor na rast vyššie v hierarchii koncernu Volkswagen. Túto stratégiu potvrdil aj nový šéf Audi UK, Jose Miguel Aparicio, ktorý v rozhovore pre Auto Express prezradil odvážny plán.
„Robíme krok nahor v oblasti prémiovosti, zvyšujeme prestíž, atraktivitu a vnímanie značky. Zaujíma nás viac kvalita biznisu než samotné čísla predajov,“ povedal Aparicio.
Znamená to, že Audi plánuje „výrazné zvýšenie cien“, aby odrážali jeho nový trhový segment. Zároveň však vie, že len vyššie ceny nestačia – aby bolo vnímané ako skutočne luxusná značka, musí pracovať na posilnení imidžu svojich modelov.

Koniec dostupnejších modelov
Audi už oznámilo, že ukončí výrobu svojich najlacnejších modelov – hatchback A1 Sportback aj kompaktné SUV Q2 skončia a na ich miesto nenastúpia nové generácie. Najdostupnejším modelom značky sa tak stane A3. Na opačnom konci ponuky Audi plánuje posun k ešte luxusnejším vozidlám, čo naznačujú koncepty Grandsphere a Urbansphere.
Grandsphere by mohol byť nástupcom A8, pričom by sa vyznačoval výrazne luxusnejším dizajnom a technologickou výbavou. Na druhej strane Urbansphere naznačuje možnosť vzniku SUV vyššej triedy, ktoré by stálo nad modelmi Q7 a Q8.
Napriek ambicióznym plánom sa však zdá, že aktuálna generácia A8 zostane v ponuke dlhšie, než sa pôvodne predpokladalo. Nemecký magazín Auto Motor und Sport minulý rok informoval, že Audi možno pripravuje ďalší facelift tejto luxusnej limuzíny, čím by sa jej životnosť predĺžila ešte o niekoľko rokov. Nedostatok testovacích prototypov na verejných cestách naznačuje, že nový model na báze Grandsphere príde až neskôr v tomto desaťročí.

Pri spaľovacích motoroch zostáva dlhšie
Podobný posun k vyššiemu luxusu podniká aj konkurenčný Jaguar, ktorý sa však rozhodol pre radikálnejší prístup – úplný prechod na elektromobily. Tento krok sa nestretol s nadšením u tradičných fanúšikov značky. Audi malo pôvodne rovnaký plán a chcelo do roku 2033 prejsť na čisto elektrický pohon, no teraz svoj postoj prehodnocuje a hovorí o „flexibilite“, čo naznačuje, že si ponechá spaľovacie motory dlhšie.
V luxusnom segmente sa konkurencia stále vyostruje. Napríklad francúzska značka DS Automobiles patriaca do koncernu Stellantis už ohlásila ambície stať sa konkurenciou pre Bentley. Zdá sa teda, že pravidlá hry sa menia a v prémiovom segmente je stále veľa nepredvídateľných faktorov. Audi sa však rozhodlo staviť na vyššiu prestíž a exkluzivitu, čo môže v budúcnosti zásadne ovplyvniť jeho postavenie na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

Petržalka spúšťa zimnú novinku: Klzisko úplne zadarmo pre všetkých, inšpiráciou bola susedná Viedeň
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

