Predstavením nového elektrického nákladiaku chcela Tesla spraviť dieru v nákladnej doprave a zatiaľ sa jej to skutočne darí. Od premiéry prejavilo o túto novinku záujem mnoho spoločností, ktoré už stihli vyplniť aj objednávky. Po spoločnostiach Budweiser, Wal-Mart či Sysco si ďalších 100 kusov Tesly Semi objednáva aj PepsiCo.  

Spaľovacie motory už nejakú dobu vychádzajú z trendu a ich miesto na cestách chcú postupne nahradiť elektromobily. Spomedzi všetkých automobiliek je najznámejším výrobcom týchto vozidiel Tesla, ktorá prednedávnom odhalila aj svoj prvý elektrický nákladiak. Tesla Semi má byť novou náhradou za konvenčné kamióny, ktoré doposiaľ prevážali tovar. Veľké korporácie vidia v tejto novinke ohromný potenciál. Netrvalo dlho a objednávky sa na stole len tak hromadili.

PepsiCo bude tovar prevážať v Tesle Semi

Spoločnosť PepsiCo taktiež nemohla vynechať Teslu Semi zo svojho hľadáčika a s výrobcom už dohodla objednávku na 100 kusov tohto elektrického nákladiaka. Informácie oficiálne potvrdil aj riaditeľ dodávateľského reťazca dcérskej spoločnosti Frito-Lay v Severnej Amerike. Firma, ktorá vlastní až 10 000 kamiónov, momentálne skúma najvhodnejšie využitie pre Teslu Semi, ktorá by mohla byť ideálnym prostriedkom pre prepravu ťažšieho tovaru na kratších úsekoch.

Tesla Semi
Zobraziť celú galériu (1)
Tesla Semi. Zdroj: Tesla

Nenechaj si ujsť
Sú Muskove sľuby o Tesla Semi reálne? Kamión na jedno nabitie potrebuje obrovské množstvo energie

Tesla pri premiére odhalila niekoľko verzií nákladiaka Semi, ktorý v základnej verzii na jedno nabitie dokáže prejsť 480 km a vylepšená varianta zvládne až 800 km. Cena tejto novinky začína na 150 000 dolároch, pričom za druhý model s väčším dojazdom zákazník zaplatí 180 000 dolárov. K dispozícií je taktiež špeciálna „Founder“ edícia za 200 000 dolárov. V prípade spoločnosti PepsiCo by tak celková objednávka mohla predstavovať sumu od 15 do 20 miliónov dolárov. Zatiaľ však nie je jasné, akú vysokú zálohu záujemca zaplatil, keďže Tesla medzičasom zdvihla zálohu z 5 000 na 20 000 dolárov. Pri podporovateľskej edícií je potrebné zložiť plnú sumu.

Stúpajúci záujem

Narastajúci dopyt naznačuje, že Tesla Semi sa stáva medzi veľkými spoločnosťami veľmi obľúbenou a výrobca tak môže aj v budúcnosti očakávať ďalšie objednávky. Záujem o tento elektrický kamión však rozhodne prejavili aj menšie firmy, no ich objednávky zrejme zverejnené nebudú. Elon Musk tak učinil predstavením Tesly Semi významný krok, ktorým si jeho spoločnosť výrazne polepší.

Ako však zvládne otázku produkcie a výstavby nabíjacích staníc je otázne. Spoločnosť má totiž stále nedostatky v oblasti výroby Modelu 3 a značné finančné problémy. Do spustenia výroby nákladiaka Semi ale ešte ostáva dostatok času, počas ktorého sa môže Tesla zotaviť.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita