Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Elektrifikácii sa nevyhli ani luxusné superšporty. Batéria a elektromotor dokonca týmto autám minimálne po výkonnostnej stránke prospieva, no vieš, koľko stojí výmena batérie v takomto aute?  Napríklad nový akumulátor pre hybrid McLaren P1 stojí toľko, ako nové Porsche 911 Carrera GTS, o téme informuje portál CarBuzz.

McLaren P1 je superluxusný a aj super exkluzívny hybrid. Automobilka totiž vyrobila iba 375 kusov tohto nádherného stroja a aj jeho cena je preto veľmi exkluzívna, ktorá sa pohybuje na úrovni 1,3 milióna dolárov (1,15 milióna eur).

McLaren

Nakoľko sa P1 vyrába už 9 rokov, pôvodné akumulátory sú v dnešnej dobe nemoderné, čomu nasvedčujú aj parametre. Kapacita 4,7 kW a hmotnosť 100 kg nie je príliš ohurujúca kombinácia, pričom McLaren zvládol s touto batériou prejsť v čisto elektrickom režime zhruba 12 kilometrov.

Batérie ale na prvých vyrobených modeloch začali postupne odchádzať a McLaren sa tak rozhodol, že miesto výmeny za rovnaký, dnes už zastaralý akumulátor, ponúkne majiteľom luxusného superšportu adekvátne vylepšenie v podobe novej modernejšej batérie.

Batéria, alebo radšej nové Porsche?

Z ceny nového akumulátora sa musí zatočiť hlava aj tým, ktorí na ceny príliš nehľadia. Nová batéria pre McLaren P1 totiž stojí 146 000 €. Za túto sumu si môžeš kúpiť napríklad úplne nové Porsche 911 Carrera GTS.

McLaren

Najväčším prekvapením po cene je ale fakt, že batéria prakticky okrem zníženia hmotnosti neprináša žiadne vylepšenia. Jej váha klesla zo 100 na 45 kg, kapacita 4,7 kWh zostala zachovaná, no čisto elektrický dojazd klesol na smiešne 3 km.

„Odmenou“ za toto všetko je lepšie zrýchlenie o 0,4 sekundy. Nie však z 0 na 100 km/h, 0,4 sekundy lepší čas je z 0 na 300 km/h. Nuž, luxusná automobilka si zrejme pri luxusnom superšporte môže za výmenu batérie pýtať aj luxusnú sumu.

McLaren sa vydáva na cestu elektrifikácie

McLaren je jedným z mála výrobcov superšportov, ktorí do budúcna plánujú úplne vylúčiť výrobu spaľovacích áut. Do roku 2030 chcú zastaviť vývoj spaľovacích motorov a nedávno predstavený McLaren Artura je prvým krôčikom k tomuto cieľu.

Artura má však ešte stále spaľovací motor, no sekunduje mu elektromotor a auto dokáže taktiež jazdiť v čisto elektrickom režime. Áno, domnievaš sa správne, ide o plug-in hybrid.

McLaren

Artura sa tak čiastočne radí k hybridnému McLaren P1 a Speedtrail, no novinka dokáže jazdiť aj čisto v elektrickom režime a jej batéria sa dá nabíjať z elektrickej siete. Okrem plug-in hybridnej motorizácie, ktorú tvorí 6-valcový „V-čkový“ benzínový motor s priamym vstrekovaním a výkonom 670 koní a ktorému pomáha elektromotor s výkonom 93 koní, disponuje Artura naozaj veľkým množstvom noviniek.

Ako píše Electrive, táto sústava dokáže vykúzliť krútiaci moment až 720 Nm, vďaka čomu Artura zrýchli na 100 km/h už za 3 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je stanovená na 330 km/h. Artura má pohon zadných kolies, energia sa tam prenáša skrz novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.

McLaren

Batéria v Arture je naozaj malá, má iba 7,4 kWh, no podľa výrobcu dokáže auto čisto na elektrinu prejsť až 30 km. Jej nabíjanie však nie je žiadne terno, maximálny nabíjací výkon je iba 2 kW, z 0 na 80 % sa tak dobije až za 2,5 hodiny.

Ako to už pri týchto superšportoch býva, cenovka sa šplhá pomerne vysoko, základný model má stáť 226 000 €. Či je to veľa, alebo málo za toto rozhodne krásne a čiastočne aj unikátne športové auto, necháme na posúdenie každého zvlášť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú