Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Výsadou superšportov boli donedávna výhradne spaľovacie motory s poriadnym objemom, neskôr sa ukázalo, že aj elektrické superšporty tu majú svoje miesto, no o plug-in hybridoch v tomto segmente sa príliš nehovorilo. Britská automobilka McLaren teraz dokazuje, že superšport môže byť aj v plug-in hybridnej motorizácii a toto riešenie prináša niekoľko výhod, informoval portál Electrek.

McLaren je jedným z mála výrobcov superšportov, ktorí do budúcna plánujú úplne vylúčiť výrobu spaľovacích áut. Do roku 2030 chcú zastaviť vývoj spaľovacích motorov a čerstvo predstavený McLaren Artura je prvým krôčikom k tomuto cieľu. Artura má však ešte stále spaľovací motor, no sekunduje mu elektromotor a auto dokáže taktiež jazdiť v čisto elektrickom režime. Áno, domnievaš sa správne, ide o plug-in hybrid.

McLaren

Artura sa tak čiastočne radí k hybridnému McLaren P1 a Speedtrail, no novinka dokáže jazdiť aj čisto v elektrickom režime a jej batéria sa dá nabíjať z elektrickej siete. Okrem plug-in hybridnej motorizácie, ktorú tvorí 6-valcový „V-čkový“ benzínový motor s priamym vstrekovaním a výkonom 670 koní a ktorému pomáha elektromotor s výkonom 93 koní, disponuje Artura naozaj veľkým množstvom noviniek.

McLaren

Ako píše Electrive, táto sústava dokáže vykúzliť krútiaci moment až 720 Nm, vďaka čomu Artura zrýchli na 100 km/h už za 3 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je stanovená na 330 km/h. Artura má pohon zadných kolies, energia sa tam prenáša skrz novú 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.

McLaren

Batéria v Arture je naozaj malá, má iba 7,4 kWh, no podľa výrobcu dokáže auto čisto na elektrinu prejsť až 30 km. Jej nabíjanie však nie je žiadne terno, maximálny nabíjací výkon je iba 2 kW, z 0 na 80 % sa tak dobije až za 2,5 hodiny.

Nová je aj konštrukcia auta, ktorá nesie pomenovanie McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA). Vďaka použitiu ľahkých karbónových komponentov má tento plug-in hybridný superšport váhu menej ako 1,5 tony.

McLaren

Zaujímavosťou je aj použitie rozdielnych diskov pre prednú a zadnú nápravu. Vpredu sa nachádzajú 19″ disky, vzadu väčšie 20″ kolesá. Interiér je smerovaný na vodiča, natočený je k nemu aj stredový dotykový displej. Kokpit je inak pomerne jednoduchý s iba pár fyzickými tlačidlami.

Ako to už pri týchto superšportoch býva, cenovka sa šplhá pomerne vysoko, základný model má stáť 226 000 €. Či je to veľa, alebo málo za toto rozhodne krásne a čiastočne aj unikátne športové auto, necháme na posúdenie každého zvlášť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú