Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Na svete je len málo krajín, ktoré elektromobilitu nijakým spôsobom nepodporujú. Naši západní susedia, žiaľ, k tejto skupine patria. Český premiér Andrej Babiš tvrdí, že propagácia elektromoility je len politická hra a pokiaľ bude pri moci, batériové auta nepodporí, informuje portál AutoMania.

Babiš v rozhovore pre iDnes.cz prezradil aj to, že je proti zákazu predaja spaľovákov, ktorý nariaďuje Európska únia. Podľa jeho slov politici, ktorí o týchto nariadeniach rozhodujú, nevedia nič o bežných ľuďoch.

„Nie je to možné. My tu predsa nemôžeme diktovať to, čo vymysleli zelení fanatici v Európskom parlamente. Je to ekologický fanatizmus, hovoril som so šéfom BMW, pýtal som sa ho, prečo investovali milióny do AdBlue a do katalyzátorov, keď to teraz chcú všetko zahodiť. Je to iba politika,“ tvrdí Babiš.

Babiš teda chce proti zákazu predaja spaľovákov tvrdo bojovať. Aj keď vstúpi nariadenie Európskeho parlamentu do platnosti, Česi chcú aj naďalej vyrábať a predávať autá na benzín a naftu.

Michal Varga/FonTech

Česi sa dotácii na elektromobily nedočkajú

Český premiér ďalej povedal, že tamojšia vláda nebude nijakým spôsobom podporovať elektromobilitu, to znamená, že záujemcom o elektrické auto neposkytne žiadne dotácie. Podporí ale výstavbu nabíjacej infraštruktúry.

 „My nebudeme dávať žiadne dotácie pre elektro autá, ale podporíme nabíjaciu sieť. Dnes je to luxusné auto a to si normálny človek ani nemôže dovoliť. V podstate je to extrém a nemali by sme ho dopustiť. Politici sú v Európskom parlamente hlavne kvôli sebe a nevnímajú normálnych ľudí,“ dodáva Babiš.

Zásadná zmena postoja k elektromobilite

Takáto forma odporu voči elektromobilite je poriadnym prekvapením, česká vláda totiž v minulosti elektrické vozidlá výrazne podporovala. V apríli minulého roka chválila aktualizovaný Národný akčný plán čistej mobility (NAP CM).

Michal Varga/FonTech

Pôvodný NAP CM vznikol na základe požiadavky Európskej únie z roku 2014 o zavádzaní infraštruktúry pre alternatívne palivá. Zmyslom smernice bolo, aby členské štáty EÚ prijali plány na podporu rozvoja alternatívnych palív v doprave. Za najvýraznejšiu zmenu rozvoja čistej mobility sa dá považovať prijatie Parížskej dohody o zmene klímy.

Aktualizovaný dokument obsahuje ciele počtu vozidiel na jednotlivé alternatívne palivá a rozsahu podpornej infraštruktúry v Českej republike do roku 2030. Jedným z cieľov, a azda najväčší z nich, je rozvoj elektromobility. Na českých cestách by do 10 rokov malo jazdiť 220 – 500 tisíc elektromobilov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú