Za volant si sadneš aj opitý. Známa automobilka pracuje na službe, ktorá ťa za poplatok odvezie domov
Technológie napredujú a každá veľká automobilka usilovne pracuje na tom, aby čím skôr priniesla plnohodnotného autopilota, ktorý bude schopný viesť vozidlo bez zásahu a kontroly vodiča. Výrobcovia však plánujú túto službu do áut integrovať po svojom a prístup VW je prinajmenšom zaujímavý, informuje Autonews.
Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom sme informovali, že BMW spustilo v Číne pomerne kontroverzný biznis model. Niektoré komfortné funkcie auta prenajíma svojim zákazníkom za mesačný či niekoľkoročný poplatok.
Každé nové auto má totiž potrebný hardvér, napríklad na vyhrievané sedadlá, no zákazník si ich môže „odomknúť“ iba na jeden mesiac v roku, celý rok či permanentne. Od dĺžky prenájmu sa samozrejme odvíja aj výška poplatku.
S podobnou myšlienkou sa pohráva aj VW. Ten však nebude prenajímať komfortné funkcie, ale autonómnu technológiu riadenia.
Potrebuješ šoféra?
Ako píše aj portál Bloomberg, VW uvažuje nad modelom „Pay-as-You-Go“, teda zaplať za to, čo prejdeš. Inak povedané, funkcia bude fungovať podobne, akoby si si zavolal Bolt či iný taxík s tým rozdielom, že v tomto prípade sa odvezieš vo svojom vlastnom aute.
Za funkciu autonómnej jazdy teda nebudeš platiť mesačné ani ročné poplatky, ale zaplatíš iba vtedy a iba za to, čo v skutočnosti prejdeš. Takýto biznis model môže byť pre mnohých vodičov naozaj výhodný, hlavne keď sa pozrieme, koľko v dnešnej dobe stoja autonómne technológie.
Napríklad funkcia Full-Self Driving pre Teslu Model 3 stojí v slovenskom konfigurátore 6 200 €. Nie každý však potrebuje autopilota na dennej či týždennej báze, ak ho niekto využije raz za mesiac, táto suma je pre neho príliš vysoká.
Už nikdy viac opitý za volantom
V takomto prípade teda dáva zmysel model Pay-as-You-Go, teda platba len za jazdu. Cena by sa mohla odvíjať od vzdialenosti, času či dokonca náročnosti trasy. Spôsobov, ako počítať výšku poplatku, je mnoho a VW má zrejme ešte kopec času nájsť ten najlepší. Takáto myšlienka sa nám však rozhodne pozdáva viac, než prenájom vyhrievaných sedadiel, ako to robí BMW.
Nehovoriac o tom, že by táto funkcia mohla znížiť počet dopravných nehôd spôsobených alkoholom za volantom. Ak by si náhodou vodič niekde vypil, nemusel by viac sadať za volant opitý, jednoducho by nechal šoférovať auto úplne samo a následne za túto jazdu zaplatil podobne, ako keby šiel domov taxíkom. Avšak s tým rozdielom, že svoje auto nemusí nechávať niekde na druhom konci mesta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Elektrickú verziu nikto nekupoval. Fiat vracia na trh ikonický model so spaľovákom, jeho cena zarazí
Dopyt po elektromobiloch raketovo stúpol. Dôležitý trh v Európe však brzdí vláda a nezmyselná daň
RECENZIA: Má dojazd vyše 500 km na diaľnici. Nové BMW aj v základe ponúka totálny luxus
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ 8 z 10 Slovákov pohorí už na druhej otázke: Dokáž, že patríš k elite a zvládneš náročnú výzvu z biológie
Hromadná nehoda šiestich áut paralyzovala dopravu. Zasahujú všetky záchranné zložky
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Tragický incident na známom letisku: Muža vtiahlo do motora lietadla
Cintulov kamarát prehovoril pred súdom: V minulosti mal napadnúť riaditeľa učilišťa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP