Technológie napredujú a každá veľká automobilka usilovne pracuje na tom, aby čím skôr priniesla plnohodnotného autopilota, ktorý bude schopný viesť vozidlo bez zásahu a kontroly vodiča. Výrobcovia však plánujú túto službu do áut integrovať po svojom a prístup VW je prinajmenšom zaujímavý, informuje Autonews.

Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom sme informovali, že BMW spustilo v Číne pomerne kontroverzný biznis model. Niektoré komfortné funkcie auta prenajíma svojim zákazníkom za mesačný či niekoľkoročný poplatok.

Elektrický sedan VW
VW

Každé nové auto má totiž potrebný hardvér, napríklad na vyhrievané sedadlá, no zákazník si ich môže „odomknúť“ iba na jeden mesiac v roku, celý rok či permanentne. Od dĺžky prenájmu sa samozrejme odvíja aj výška poplatku.

S podobnou myšlienkou sa pohráva aj VW. Ten však nebude prenajímať komfortné funkcie, ale autonómnu technológiu riadenia.

Potrebuješ šoféra?

Ako píše aj portál Bloomberg, VW uvažuje nad modelom „Pay-as-You-Go“, teda zaplať za to, čo prejdeš. Inak povedané, funkcia bude fungovať podobne, akoby si si zavolal Bolt či iný taxík s tým rozdielom, že v tomto prípade sa odvezieš vo svojom vlastnom aute.

Za funkciu autonómnej jazdy teda nebudeš platiť mesačné ani ročné poplatky, ale zaplatíš iba vtedy a iba za to, čo v skutočnosti prejdeš. Takýto biznis model môže byť pre mnohých vodičov naozaj výhodný, hlavne keď sa pozrieme, koľko v dnešnej dobe stoja autonómne technológie.

Napríklad funkcia Full-Self Driving pre Teslu Model 3 stojí v slovenskom konfigurátore 6 200 €. Nie každý však potrebuje autopilota na dennej či týždennej báze, ak ho niekto využije raz za mesiac, táto suma je pre neho príliš vysoká.

Už nikdy viac opitý za volantom

V takomto prípade teda dáva zmysel model Pay-as-You-Go, teda platba len za jazdu. Cena by sa mohla odvíjať od vzdialenosti, času či dokonca náročnosti trasy. Spôsobov, ako počítať výšku poplatku, je mnoho a VW má zrejme ešte kopec času nájsť ten najlepší. Takáto myšlienka sa nám však rozhodne pozdáva viac, než prenájom vyhrievaných sedadiel, ako to robí BMW.

VW

Nehovoriac o tom, že by táto funkcia mohla znížiť počet dopravných nehôd spôsobených alkoholom za volantom. Ak by si náhodou vodič niekde vypil, nemusel by viac sadať za volant opitý, jednoducho by nechal šoférovať auto úplne samo a následne za túto jazdu zaplatil podobne, ako keby šiel domov taxíkom. Avšak s tým rozdielom, že svoje auto nemusí nechávať niekde na druhom konci mesta.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP