Niektoré automobilky prechod na elektromobilitu nijako nezasiahne, teda aspoň tak tvrdia odborníci a zanietenci do automobilového priemyslu. V tomto smere si dokonca verí aj Porsche. Ako informuje AutoNews, automobilka chce predávať elektrický Macan rovnako dobre, ako jeho spaľovaciu verziu.

Porsche Macan je jeden z najdostupnejších a zároveň najlepšie predávaných modelov automobilky. Príchod čisto elektrickej verzie je za rohom a výrobca si chce týmto malým, elektrickým SUV podmaniť danú kategóriu.

Ako uvádza portál Electrek, Porsche totiž plánuje vyrábať až 80 000 elektromobilov Macan ročne, čím by sa prakticky vyrovnali ročnej produkcii a predajom spaľovacieho Macanu.

Minulý rok táto prémiová, nemecká automobilka predala viac než 80 000 kusov áut iba pri dvoch modeloch. Okrem Macanu (88 362 kusov), to bolo ďalšie SUV Porsche Cayenne (83 071 kusov), píše AMonline.

Elektromobily zákazníkom Porsche neprekážajú

Zákazníci Porsche elektrické autá nijak zásadne neodsudzujú, o čom svedčia aj minuloročné predaje Porsche Taycan. Elektrický športiak sa stal tretím najlepšie predávaným modelom s počtom 41 296 kusov, čím prekonal aj legendárnu 911-ku.

Elektrický Macan by mal byť cenovo dostupnejší než Porsche Taycan, takže očakávame, že jeho predaje budú ešte vyššie.

Dávid Igaz / FonTech

Výroba elektrického Macanu by mala začať koncom budúceho roka v továrni v Lipsku. Zhruba dva roky chce automobilka súbežne vyrábať elektrickú aj spaľovaciu verziu.

Porsche bude o pár rokov už iba elektrické

Nemecká prémiová automobilka neskrýva ambície a snahy vyvíjať popri elektromobilite aj alternatívne formy pohonu, napríklad vo forme syntetických palív či spaľovacieho vodíkového pohonu. Do roku 2030 chce mať napriek tomu automobilka elektrifikovaných až 80 % svojej flotily. Pri masových modeloch, akými sú napríklad Macan, Cayenne či Panamera, sa to určite dá, no, ako uviedol viceprezident Porsche, elektrickú 911-ku by so súčasnými technológiami automobilka vyrobiť nevedela.

Martin Katler/FonTech

Športiak by totiž mal byť dokonale ovládateľný, nemal by byť pretáčavý či nedotáčavý a mal by perfektne držať na ceste. Od legendy, akou je Porsche 911, sa taktiež očakáva vynikajúci pretekársky potenciál. Faktorov, ktoré definujú špičkový športový voz, je hneď niekoľko.

Na týchto aspektoch musia elektromobily ešte zapracovať. Problémová je najmä celková hmotnosť, ktorá sa nedá oklamať, nezávisle od rečí o „nízkom ťažisku“ vďaka akumulátorom v podlahe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú