Z ľudového auta nič nie je. K Slovákom prichádza jeden z najočakávanejších elektromobilov
Dlho očakávaný elektromobil MG 4 z produkcie čínskeho koncernu SAIC konečne vstupuje do predaja aj u nás na Slovensku. Automobilka na oficiálnom webe zverejnila cenovku a aj to, kedy sa dostanú prvé kusy k slovenským predajcom.
V prípade MG 4 sme sa tešili na to, že konečne príde elektromobil s atraktívnou cenovkou a solídnymi parametrami. Parametre pritom poznáme už niekoľko mesiacov, no so slovenskou cenou nás importér oboznámil až teraz.
Žiaľ, nie je tak lákavá ako v okolitých krajinách a základný model bude u nás štartovať na sume 32 990 €. U predajcov budú prvé kusy k dispozícii už od júna tohto roka, takže o pár týždňov si ho budú môcť záujemci pozrieť aj naživo.
S cenovkou pod 30 000 € by šlo o predajný trhák
Jediným elektrifikovaným modelom, ktorý automobilka zatiaľ ponúka na Slovensku, je SUV MG EHS. Aj napriek tomu, že sa jedná o veľké plug-in hybridné SUV, je jeho cena relatívne prijateľná a začína na sume cez 35 000 €.
MG4 je už čistý elektromobil, ktorý na vybraných európskych trhoch začína na sume zhruba 29 000 €. U nás je teda o niečo drahší.
Parametrami sa vyrovná konkurenčnej ID.3
MG4 je veľkostne porovnateľný s VW ID.3 či koncernovou dvojičkou Cupra Born. Oba elektromobily postavené na platforme MEB ale začínajú na sume od 44 000 €.
V základnej verzii Standard disponuje 51 kWh batériou, elektromotorom s výkonom 125 kW a 117 kW DC nabíjaním, s ktorým potrvá nabitie z 10 % na 80 % zhruba 40 minút. Dojazd podľa cyklu WLTP činí 350 km.
Elektromobil MG4 môže byť predajným hitom
Zaujímavejšou, ale aj o niečo drahšou verziou, je Comfort. V tomto prípade už zákazník dostane 64 kWh batériu, elektromotor s výkonom 150 kW a aj 135 kW DC nabíjanie. Táto verzia disponuje dojazdom 450 km podľa WLTP a nabitie z 10 na 80 % potrvá 35 minút. Vrcholná verzia Luxury disponuje rovnakým motorom, batériou aj nabíjaním, avšak ponúka ešte bohatšiu výbavu.
Moderný interiér plný technológií
Interiér auta zdobí na dnešné pomery už pomerne štandardný virtuálny kokpit. V prípade MG4 má obrazovka 7″ a obrazovka infotainmentu má uhlopriečku veľkú 10,25″. Nechýba konektivita Apple CarPlay a Android Auto, ako aj plno bezpečnostných funkcií a technológií.
Najvyššia verzia Luxusry disponuje aj 360-stupňovým kamerovým systémom. Rovnako nechýba konektivita skrz mobilnú aplikáciu, kde sa dá nastaviť napríklad vyhriatie či klimatizovanie auta na diaľku.
Z bezpečnostného hľadiska spĺňa európske štandardy
Automobilka nedávno informovala, že model MG4 získal v bezpečnostných testoch Euro NCAP maximálne skóre až 5 hviezdičiek, čím sa radí medzi tie najbezpečnejšie autá na trhu.
Čínske automobilky tak už dávno nie sú tými, ktoré vyrábajú „nebezpečné“ autá na úkor nízkej ceny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
Unikol interný dokument: Krajiny EÚ chcú utajiť plány na koniec ruského plynu
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP