YouTube si na ľudí používajúcich blokátory reklám ako AdBlock prichystal poriadnu zbraň. Ak softvér blokujúci reklamy vo videách použiješ trikrát, tak ti služba neumožní pozerať ďalšie videá.

Spoločnosť v oficiálnom stanovisku potvrdila portálu The Verge, že v súčasnosti prebieha „malý globálny experiment, ktorý vyzýva divákov so zapnutými blokátormi reklám, aby povolili reklamy na YouTube alebo vyskúšali službu YouTube Premium.“

Testovanie pravdepodobne začalo už v máji, kedy sme o niečom podobnom informovali v samostatnom článku. Vtedy ale podľa skúseností používateľov ešte neplatilo, že blokátor môžeš použiť trikrát.

Reklamy alebo YouTube Premium. Iná možnosť nie je

Aj napriek tomu, že YouTube v minulosti programy ako AdBlock toleroval, jednoznačne mu to zasahovalo do príjmov z reklám.

Služba sa už dávnejšie pokúsila používateľom ponúknuť predplatné, ktoré by ich zbavilo reklám. Najskôr prišiel YouTube Red, dnes sa toto predplatné nazýva YouTube Premium. Toto predplatné na Slovensku začína na sume 7,19 € mesačne. Predplatné okrem toho zahŕňa aj ďalšie benefity, ako je napríklad služba YouTube Music.

Z pochopiteľných dôvodov ale používatelia preferujú blokátory reklám, ktoré sú zvyčajne zadarmo. Hrozí ale, že ak ich neprestanú používať, YouTube im nedovolí pozerať videá.

Zakázanie prehrávania berieme veľmi vážne a zakážeme ho len vtedy, ak diváci ignorujú opakované žiadosti o povolenie reklám na YouTube,“ uvádza sa v e-maile, ktorý poslal portálu The Verge hovorca Googlu. „V prípadoch, keď majú diváci pocit, že boli falošne označení ako používatelia blokovača reklám, môžu sa o túto spätnú väzbu podeliť kliknutím na odkaz vo výzve.

Ak teda tieto výzvy odignoruješ trikrát, môžeš prísť o možnosť pozerať videá na YouTube. Podľa dostupných informácií nebolo objasnené, či je tento zákaz časovo ohraničený. Dávalo by však zmysel, že po povolení reklám (teda po vypnutí blokátora reklám) sa zákaz automaticky zruší – spoločnosť sa ale k tomuto nevyjadrila.

FonTech/Unsplash/Christian Wiediger (Úprava redakcie)

Chceme divákov informovať, že blokovače reklám porušujú podmienky služby YouTube, a uľahčiť im povolenie reklám na YouTube alebo vyskúšanie služby YouTube Premium bez reklám,“ uviedla spoločnosť vo svojom stanovisku pre The Verge.

Zaviedli viac najotravnejších reklám

Ako sme informovali v máji tohto roka, YouTube už dlhšiu dobu výrazne upravuje, ako fungujú reklamy na jeho platforme. Najzásadnejšou novinkou sú 30-sekundové nepreskočiteľné reklamy v aplikácii YouTube pre smart TV, no aj reklamy pri pozastavení videa.

30-sekundové reklamy na TV nahradzujú dvojicu 15-sekundových reklám, no úplne ich nevytlačia. Reklamy s dĺžkou 30 sekúnd budú totiž dostupné len cez reklamnú platformu YouTube Select, ktorá umožňuje inzerovať výhradne v horných 5 % najlepšieho obsahu.

Práve týchto horných 5 % obsahu sa zvyčajne sleduje cez TV – spoločnosť hovorí, že podiel smart televízorov na pozretiach v rámci YouTube Select je až ohromných 70 %. „Čoraz viac divákov si YouTube naladí na najväčšej obrazovke vo svojej domácnosti,“ povedal generálny riaditeľ YouTube Neal Mohan počas podujatia Brandcast, píše Variety. „Diváci – najmä mladší diváci – už nerozlišujú medzi druhom obsahu, ktorý sledujú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú