YouTube sa chystá čiastočne prepracovať svoj systém reklám. Najzásadnejšou novinkou budú 30-sekundové nepreskočiteľné reklamy v aplikácii YouTube pre chytré televízory, no pribudnú aj reklamy pri pozastavení videa, informovala spoločnosť prostredníctvom svojho oficiálneho blogu.

30-sekundové reklamy na TV majú nahradiť dvojicu 15-sekundových reklám, no úplne ich nevytlačia. Reklamy s dĺžkou 30 sekúnd budú totiž dostupné len cez reklamnú platformu YouTube Select, ktorá umožňuje inzerovať výhradne v horných 5 % najlepšieho obsahu.

Práve týchto horných 5 % obsahu sa zvyčajne sleduje cez TV – spoločnosť hovorí, že podiel chytrých televízii na pozretiach v rámci YouTube Select je až ohromných 70 %. „Čoraz viac divákov si YouTube naladí na najväčšej obrazovke vo svojej domácnosti,“ povedal generálny riaditeľ YouTube Neal Mohan počas podujatia Brandcast, píše Variety. „Diváci – najmä mladší diváci – už nerozlišujú medzi druhom obsahu, ktorý sledujú.

Ďalšou veľkou zmenou sú reklamy pri pozastavení videa. Tie by ale našťastie mali predstavovať len reklamné pop-up bannery, ktoré sa dajú zavrieť. YouTube nepriblížil, kedy tieto zmeny zavedie, novým reklamám sa ale len tak nevyhneš. Ide o súčasť stratégie, ktorá sa snaží prilákať ľudí na predplatné YouTube Premium.

Kým nevypneš blokátor reklám, nespustí video

Upozornil na to používateľ sociálnej siete Reddit, ktorý pred pár dňami v jednom vlákne zverejnil zaujímavý screenshot. Nachádza sa na ňom vyskakovacie okno, v ktorom sa píše, že blokátory reklám nie sú na YouTube povolené.

Unsplash/Nik/Freepik

Zároveň sa tu objavujú aj dve možnosti, podľa ktorých môže používateľ postupovať, aby sa dostal ku obsahu. Jednou z nich je vypnutie AdBlocku, vďaka čomu sa opäť povolia reklamy a tým druhým aktivácia plateného prémiového členstva, v ktorom je k dispozícii aj niekoľko ďalších benefitov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú