830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Spoločnosť Xiaomi predstavila svoj druhý elektromobil model YU7, ktorý je zároveň jej prvým SUV. Oproti už predstavenému sedanu SU7 ide o samostatne navrhnutý model s dôrazom na priestor, výkon a inteligentné technológie. Vozidlo cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú kombináciu športového výzoru, prémiového vybavenia a vysokého dojazdu. Očakávanú novinku sme poodhalili v našom článku už minulý rok, no včera značka model oficiálne predstavila na svojom webe.
Rozmery a dizajn
Xiaomi YU7 je stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4 999 × 1 996 × 1 600 mm a rázvorom 3 000 mm. Vozidlo má aerodynamický tvar s koeficientom odporu vzduchu len 0,245 Cd, čo je výsledkom optimalizácie až 40 „obtekacích“ zón a autu tak zlepšili dojazd až o 59 km. Zaujímavosťou je, že hliníková kapota sa rozprestiera na ploche 3,11 m², čo z nej robí najväčšiu vo svojej triede. Pod touto masívnou kapotou sa teda prirodzene zmestí elektrický kufor s objemom 141 litrov a dopĺňa tak na celkovej praktickosti vozidla.
Svoju hodnotu odporu vzduchu si auto vyslúžilo aj vďaka novým vyklápacím kľučkám, ktoré sa vysúvajú automaticky, keď sa vodič priblíži s kľúčom. Toto riešenie je v Európe takmer výsadou prémiových značiek. Rovnako má svetlomety s unikátnym otvoreným dizajnom, ktorý umožňuje obtekanie vzduchu popod kapotu a výkonné LED zadné svetlá s vlnovou dĺžkou nad 632 nm, čo je opäť hodnota hodná prémiového segmentu.
Výkon a technológia pohonu
Xiaomi YU7 je dostupný v troch verziách – Standard, Pro a Max. Základný model má dojazd 835 km podľa metodiky CLTC s 96,3 kWh batériou. Modely Pro a Max ponúkajú 760 km a 770 km dojazd a pohon oboch náprav. Všetky varianty sú postavené na 800 V architektúre a podporujú extrémne rýchle nabíjanie – z 10 % na 80 % za 12 minút, alebo dojazd 620 km za 15 minút nabíjania.
Najvýkonnejšia verzia má výkon 690 koní, maximálnu rýchlosť 253 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy. Nový motor HyperEngine V6s Plus využíva segmentované magnetické jadro pre vyššiu efektivitu. V dnešnej dobe sa pri extrémne výkoných a ťažkých elektromobiloch často spomína (ne)schopnosť zabrzdiť.
Xiaomi uvádza, že vďaka pokročilej chassis technológii a Brembo brzdám je auto schopné zabrdiť z 100 – 0 km/h na vzdialenosti 33,9 m na dodávaných pneumatikách. Pre porovnanie, Porsche Macan so spaľovacím motorom má v tejto disciplíne podobné čísla.
Interiér a vybavenie
Kabína je rozdelená na dve zóny a ponúka priestor pre cestujúcich aj batožinu. Celkový úložný objem je 1 970 litrov. Predné sedadlá ponúkajú masáž, polohovanie a tzv. „zero gravity“ polohu. Použité materiály sú hypoalergénne a interiér získal certifikáciu OEKO-TEX Class 1.
Dominantným prvkom kabíny je HyperVision Panoramic Display s 16,1″ uhlopriečkou, ktorý premieta informácie na spodnú časť čelného skla pomocou troch Mini LED displejov. Dosahuje jas 1200 nitov, PPD 108 a takmer nulové odrazy. Systém je prispôsobiteľný a spolupracuje s rozšírenou infotainment technológiou vrátane dvojice zadných displejov.
Bezpečnosť a autonómne systémy
Xiaomi YU7 má hybridný rám z ocele a hliníka, pričom až 90 % karosérie tvorí vysokopevnostný materiál. Použitá je aj nová oceľ s pevnosťou 2200 MPa, čo výrazne zlepšuje odolnosť pri náraze a zároveň výbornú tuhosť pri extrémnom zaťažení. Vozidlo obsahuje 11 kamier, 1 LiDAR, 1 radar s 4D zobrazením a čip NVIDIA Thor s výkonom 700 TOPS pre autonómne systémy.
YU7 je technologicky vybavené SUV, ktoré kombinuje vysoký výkon, prémiový interiér, dlhý dojazd a pokročilé technológie. Oficiálny predaj začína v Číne v júli, dostupnosť v Európe zatiaľ nebola oznámená.
Xiaomi aj vďaka tomuto modelu dokazuje, že sa chce na automobilovom svete etablovať a mieni to robiť naozaj ambiciózne. Technologická vyspelosť v tlačových správach a prezentáciách je jedna vec, správanie vozidla v reálnych podmienkach, kvalita spracovania a životnosť môže byť druhá.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
78-ročný profesor má pamäť ostrú ako britva. Odhalil päť návykov, ktoré mu pomáhajú udržať mentálnu sviežosť
Najhodnotnejšie slovenské a české firmy: Rebríčku kraľuje spoločnosť s hodnotou 16 miliárd eur
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
Rodinná anamnéza rakoviny: Vedci odhalili 6 kľúčových faktorov, ktoré môžu predísť jej vzniku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP