830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Spoločnosť Xiaomi predstavila svoj druhý elektromobil model YU7, ktorý je zároveň jej prvým SUV. Oproti už predstavenému sedanu SU7 ide o samostatne navrhnutý model s dôrazom na priestor, výkon a inteligentné technológie. Vozidlo cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú kombináciu športového výzoru, prémiového vybavenia a vysokého dojazdu. Očakávanú novinku sme poodhalili v našom článku už minulý rok, no včera značka model oficiálne predstavila na svojom webe.
Rozmery a dizajn
Xiaomi YU7 je stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4 999 × 1 996 × 1 600 mm a rázvorom 3 000 mm. Vozidlo má aerodynamický tvar s koeficientom odporu vzduchu len 0,245 Cd, čo je výsledkom optimalizácie až 40 „obtekacích“ zón a autu tak zlepšili dojazd až o 59 km. Zaujímavosťou je, že hliníková kapota sa rozprestiera na ploche 3,11 m², čo z nej robí najväčšiu vo svojej triede. Pod touto masívnou kapotou sa teda prirodzene zmestí elektrický kufor s objemom 141 litrov a dopĺňa tak na celkovej praktickosti vozidla.
Svoju hodnotu odporu vzduchu si auto vyslúžilo aj vďaka novým vyklápacím kľučkám, ktoré sa vysúvajú automaticky, keď sa vodič priblíži s kľúčom. Toto riešenie je v Európe takmer výsadou prémiových značiek. Rovnako má svetlomety s unikátnym otvoreným dizajnom, ktorý umožňuje obtekanie vzduchu popod kapotu a výkonné LED zadné svetlá s vlnovou dĺžkou nad 632 nm, čo je opäť hodnota hodná prémiového segmentu.
Výkon a technológia pohonu
Xiaomi YU7 je dostupný v troch verziách – Standard, Pro a Max. Základný model má dojazd 835 km podľa metodiky CLTC s 96,3 kWh batériou. Modely Pro a Max ponúkajú 760 km a 770 km dojazd a pohon oboch náprav. Všetky varianty sú postavené na 800 V architektúre a podporujú extrémne rýchle nabíjanie – z 10 % na 80 % za 12 minút, alebo dojazd 620 km za 15 minút nabíjania.
Najvýkonnejšia verzia má výkon 690 koní, maximálnu rýchlosť 253 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy. Nový motor HyperEngine V6s Plus využíva segmentované magnetické jadro pre vyššiu efektivitu. V dnešnej dobe sa pri extrémne výkoných a ťažkých elektromobiloch často spomína (ne)schopnosť zabrzdiť.
Xiaomi uvádza, že vďaka pokročilej chassis technológii a Brembo brzdám je auto schopné zabrdiť z 100 – 0 km/h na vzdialenosti 33,9 m na dodávaných pneumatikách. Pre porovnanie, Porsche Macan so spaľovacím motorom má v tejto disciplíne podobné čísla.
Interiér a vybavenie
Kabína je rozdelená na dve zóny a ponúka priestor pre cestujúcich aj batožinu. Celkový úložný objem je 1 970 litrov. Predné sedadlá ponúkajú masáž, polohovanie a tzv. „zero gravity“ polohu. Použité materiály sú hypoalergénne a interiér získal certifikáciu OEKO-TEX Class 1.
Dominantným prvkom kabíny je HyperVision Panoramic Display s 16,1″ uhlopriečkou, ktorý premieta informácie na spodnú časť čelného skla pomocou troch Mini LED displejov. Dosahuje jas 1200 nitov, PPD 108 a takmer nulové odrazy. Systém je prispôsobiteľný a spolupracuje s rozšírenou infotainment technológiou vrátane dvojice zadných displejov.
Bezpečnosť a autonómne systémy
Xiaomi YU7 má hybridný rám z ocele a hliníka, pričom až 90 % karosérie tvorí vysokopevnostný materiál. Použitá je aj nová oceľ s pevnosťou 2200 MPa, čo výrazne zlepšuje odolnosť pri náraze a zároveň výbornú tuhosť pri extrémnom zaťažení. Vozidlo obsahuje 11 kamier, 1 LiDAR, 1 radar s 4D zobrazením a čip NVIDIA Thor s výkonom 700 TOPS pre autonómne systémy.
YU7 je technologicky vybavené SUV, ktoré kombinuje vysoký výkon, prémiový interiér, dlhý dojazd a pokročilé technológie. Oficiálny predaj začína v Číne v júli, dostupnosť v Európe zatiaľ nebola oznámená.
Xiaomi aj vďaka tomuto modelu dokazuje, že sa chce na automobilovom svete etablovať a mieni to robiť naozaj ambiciózne. Technologická vyspelosť v tlačových správach a prezentáciách je jedna vec, správanie vozidla v reálnych podmienkach, kvalita spracovania a životnosť môže byť druhá.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Bežná činnosť, ktorou si zlepšujú život miliardári aj vedci z Harvardu. Stačia 2 minúty denne
Spánkové apnoe má nového nepriateľa. Masívna európska štúdia odhalila prekvapivé spojenie
SCHVÁLENÉ: Vláda odklepla novelu, živnostníci nebudú platiť transakčnú daň
Putinova nová karta: Balkán ako odvrátenie pozornosti Európy a test jednoty Západu. Lavrov chce prehodnotiť Daytonské dohody
Babišova vláda sa bez partnerov rozpadá ako sen. Čo ukazujú posledné predvolebné prieskumy v Česku?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP