Spoločnosť Xiaomi predstavila svoj druhý elektromobil model YU7, ktorý je zároveň jej prvým SUV. Oproti už predstavenému sedanu SU7 ide o samostatne navrhnutý model s dôrazom na priestor, výkon a inteligentné technológie. Vozidlo cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú kombináciu športového výzoru, prémiového vybavenia a vysokého dojazdu. Očakávanú novinku sme poodhalili v našom článku už minulý rok, no včera značka model oficiálne predstavila na svojom webe.

Rozmery a dizajn

Xiaomi YU7 je stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4 999 × 1 996 × 1 600 mm a rázvorom 3 000 mm. Vozidlo má aerodynamický tvar s koeficientom odporu vzduchu len 0,245 Cd, čo je výsledkom optimalizácie až 40 „obtekacích“ zón a autu tak zlepšili dojazd až o 59 km. Zaujímavosťou je, že hliníková kapota sa rozprestiera na ploche 3,11 m², čo z nej robí najväčšiu vo svojej  triede. Pod touto masívnou kapotou sa teda prirodzene zmestí elektrický kufor s objemom 141 litrov a dopĺňa tak na celkovej praktickosti vozidla.

Svoju hodnotu odporu vzduchu si auto vyslúžilo aj vďaka novým vyklápacím kľučkám, ktoré sa vysúvajú automaticky, keď sa vodič priblíži s kľúčom. Toto riešenie je v Európe takmer výsadou prémiových značiek. Rovnako má svetlomety s unikátnym otvoreným dizajnom, ktorý umožňuje obtekanie vzduchu popod kapotu a výkonné LED zadné svetlá s vlnovou dĺžkou nad 632 nm, čo je opäť hodnota hodná prémiového segmentu.  

Emerald Green
Emerald Green

Výkon a technológia pohonu

Xiaomi YU7 je dostupný v troch verziách – Standard, Pro a Max. Základný model má dojazd 835 km podľa metodiky CLTC s 96,3 kWh batériou. Modely Pro a Max ponúkajú 760 km a 770 km dojazd a pohon oboch náprav. Všetky varianty sú postavené na 800 V architektúre a podporujú extrémne rýchle nabíjanie – z 10 % na 80 % za 12 minút, alebo dojazd 620 km za 15 minút nabíjania.

Najvýkonnejšia verzia má výkon 690 koní, maximálnu rýchlosť 253 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy. Nový motor HyperEngine V6s Plus využíva segmentované magnetické jadro pre vyššiu efektivitu. V dnešnej dobe sa pri extrémne výkoných a ťažkých elektromobiloch často spomína (ne)schopnosť zabrzdiť.

Lava Orange
Lava Orange

Xiaomi uvádza, že vďaka pokročilej chassis technológii a Brembo brzdám je auto schopné zabrdiť z 100 – 0 km/h na vzdialenosti 33,9 m na dodávaných pneumatikách. Pre porovnanie, Porsche Macan so spaľovacím motorom má v tejto disciplíne podobné čísla.

Interiér a vybavenie

Kabína je rozdelená na dve zóny a ponúka priestor pre cestujúcich aj batožinu. Celkový úložný objem je 1 970 litrov. Predné sedadlá ponúkajú masáž, polohovanie a tzv. „zero gravity“ polohu. Použité materiály sú hypoalergénne a interiér získal certifikáciu OEKO-TEX Class 1.

„zero gravity“ poloha

Dominantným prvkom kabíny je HyperVision Panoramic Display s 16,1″ uhlopriečkou, ktorý premieta informácie na spodnú časť čelného skla pomocou troch Mini LED displejov. Dosahuje jas 1200 nitov, PPD 108 a takmer nulové odrazy. Systém je prispôsobiteľný a spolupracuje s rozšírenou infotainment technológiou vrátane  dvojice zadných displejov.

Interiér auta s trojicou displejov a ďalším širokým displejom pod čelným sklom.

Bezpečnosť a autonómne systémy

Xiaomi YU7 má hybridný rám z ocele a hliníka, pričom až 90 % karosérie tvorí vysokopevnostný materiál. Použitá je aj nová oceľ s pevnosťou 2200 MPa, čo výrazne zlepšuje odolnosť pri náraze a zároveň výbornú tuhosť pri extrémnom zaťažení. Vozidlo obsahuje 11 kamier, 1 LiDAR, 1 radar s 4D zobrazením a čip NVIDIA Thor s výkonom 700 TOPS pre autonómne systémy.

YU7 je technologicky vybavené SUV, ktoré kombinuje vysoký výkon, prémiový interiér, dlhý dojazd a pokročilé technológie.  Oficiálny predaj začína v Číne v júli, dostupnosť v Európe zatiaľ nebola oznámená.

Xiaomi aj vďaka tomuto modelu dokazuje, že sa chce na automobilovom svete etablovať  a mieni to robiť naozaj ambiciózne. Technologická vyspelosť v tlačových správach a prezentáciách je jedna vec, správanie vozidla v reálnych podmienkach, kvalita spracovania a životnosť môže byť druhá.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP