830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Spoločnosť Xiaomi predstavila svoj druhý elektromobil model YU7, ktorý je zároveň jej prvým SUV. Oproti už predstavenému sedanu SU7 ide o samostatne navrhnutý model s dôrazom na priestor, výkon a inteligentné technológie. Vozidlo cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú kombináciu športového výzoru, prémiového vybavenia a vysokého dojazdu. Očakávanú novinku sme poodhalili v našom článku už minulý rok, no včera značka model oficiálne predstavila na svojom webe.
Rozmery a dizajn
Xiaomi YU7 je stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4 999 × 1 996 × 1 600 mm a rázvorom 3 000 mm. Vozidlo má aerodynamický tvar s koeficientom odporu vzduchu len 0,245 Cd, čo je výsledkom optimalizácie až 40 „obtekacích“ zón a autu tak zlepšili dojazd až o 59 km. Zaujímavosťou je, že hliníková kapota sa rozprestiera na ploche 3,11 m², čo z nej robí najväčšiu vo svojej triede. Pod touto masívnou kapotou sa teda prirodzene zmestí elektrický kufor s objemom 141 litrov a dopĺňa tak na celkovej praktickosti vozidla.
Svoju hodnotu odporu vzduchu si auto vyslúžilo aj vďaka novým vyklápacím kľučkám, ktoré sa vysúvajú automaticky, keď sa vodič priblíži s kľúčom. Toto riešenie je v Európe takmer výsadou prémiových značiek. Rovnako má svetlomety s unikátnym otvoreným dizajnom, ktorý umožňuje obtekanie vzduchu popod kapotu a výkonné LED zadné svetlá s vlnovou dĺžkou nad 632 nm, čo je opäť hodnota hodná prémiového segmentu.
Výkon a technológia pohonu
Xiaomi YU7 je dostupný v troch verziách – Standard, Pro a Max. Základný model má dojazd 835 km podľa metodiky CLTC s 96,3 kWh batériou. Modely Pro a Max ponúkajú 760 km a 770 km dojazd a pohon oboch náprav. Všetky varianty sú postavené na 800 V architektúre a podporujú extrémne rýchle nabíjanie – z 10 % na 80 % za 12 minút, alebo dojazd 620 km za 15 minút nabíjania.
Najvýkonnejšia verzia má výkon 690 koní, maximálnu rýchlosť 253 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy. Nový motor HyperEngine V6s Plus využíva segmentované magnetické jadro pre vyššiu efektivitu. V dnešnej dobe sa pri extrémne výkoných a ťažkých elektromobiloch často spomína (ne)schopnosť zabrzdiť.
Xiaomi uvádza, že vďaka pokročilej chassis technológii a Brembo brzdám je auto schopné zabrdiť z 100 – 0 km/h na vzdialenosti 33,9 m na dodávaných pneumatikách. Pre porovnanie, Porsche Macan so spaľovacím motorom má v tejto disciplíne podobné čísla.
Interiér a vybavenie
Kabína je rozdelená na dve zóny a ponúka priestor pre cestujúcich aj batožinu. Celkový úložný objem je 1 970 litrov. Predné sedadlá ponúkajú masáž, polohovanie a tzv. „zero gravity“ polohu. Použité materiály sú hypoalergénne a interiér získal certifikáciu OEKO-TEX Class 1.
Dominantným prvkom kabíny je HyperVision Panoramic Display s 16,1″ uhlopriečkou, ktorý premieta informácie na spodnú časť čelného skla pomocou troch Mini LED displejov. Dosahuje jas 1200 nitov, PPD 108 a takmer nulové odrazy. Systém je prispôsobiteľný a spolupracuje s rozšírenou infotainment technológiou vrátane dvojice zadných displejov.
Bezpečnosť a autonómne systémy
Xiaomi YU7 má hybridný rám z ocele a hliníka, pričom až 90 % karosérie tvorí vysokopevnostný materiál. Použitá je aj nová oceľ s pevnosťou 2200 MPa, čo výrazne zlepšuje odolnosť pri náraze a zároveň výbornú tuhosť pri extrémnom zaťažení. Vozidlo obsahuje 11 kamier, 1 LiDAR, 1 radar s 4D zobrazením a čip NVIDIA Thor s výkonom 700 TOPS pre autonómne systémy.
YU7 je technologicky vybavené SUV, ktoré kombinuje vysoký výkon, prémiový interiér, dlhý dojazd a pokročilé technológie. Oficiálny predaj začína v Číne v júli, dostupnosť v Európe zatiaľ nebola oznámená.
Xiaomi aj vďaka tomuto modelu dokazuje, že sa chce na automobilovom svete etablovať a mieni to robiť naozaj ambiciózne. Technologická vyspelosť v tlačových správach a prezentáciách je jedna vec, správanie vozidla v reálnych podmienkach, kvalita spracovania a životnosť môže byť druhá.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
Slováci netušia, čo im hrozí. Nová „značka“ právom zaskočila vodičov, pokuta je až 1200 eur
Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
Slovensko prepisuje rekordy. Počet nabíjacích bodov rastie o 31 % za rok
OFICIÁLNE: Lexus nestačí. Toyota spúšťa novú značku ultra-drahých áut
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nové ohnisko žltačky: Hygienici RÚVZ varujú pred šírením
Peter Korbačka ovláda majetok v hodnote viac ako 2 miliardy eur: Nenápadný developer stojí za projektmi, ktoré menia Bratislavu
PRIESKUM: Prepad Smeru sa zastavil. Zmena ústavy výrazne uškodila jednej opozičnej strane
Slováci už o pár hodín uvidia „ohnivý dážď“. Priprav sa na noc plnú trblietavých padajúcich hviezd
Rodina, ktorá mala nehodu s Gašparom, prehovorila: O zdravotný stav dcéry sa nezaujímal
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Automobilky oklamali svet a budú platiť. Obľúbený pohon zlyhal na celej čiare, produkuje veľké emisie
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Nafta sa stáva minulosťou. Britská batéria ušetrí desiatky percent nákladov a funguje len na slnko
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamstvo
Nahradia zastarané Tornáda. Štát EÚ chce kúpiť ďalšie stíhačky od USA, ponesú jadrové bomby
Dosiahne rýchlosť 309 km/h a Rusov privedie do šialenstva. Ukrajina našla odpoveď na zákernú zbraň
Zlyhali aj Nemci. Európanov stresuje nákup ojazdeného auta, až 55 % riešilo nečakaný problém
SPP varuje pred energetickou katastrofou. Brusel prišiel s radikálnym návrhom, najviac postihne Slovensko
Dôležitú oblasť chcú ochrániť pred Ruskom. Nemci uzavreli kritickú dohodu s maličkým európskym štátom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP