VIDEO: 1500-koňová beštia od Xiaomi porazila Porsche aj Rimac. Predviedla šialenú jazdu
Spoločnosť Xiaomi poznáme najmä vďaka smartfónom, no zdá sa, že je úspešná aj v automobilovom svete. Jej prvý elektromobil, športový sedan SU7, už má svoj extrémne výkonný variant s príznačným názvom Ultra. Práve ten sa postaral o nový rekord medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring a porazil aj Porsche. Na tému upozornil portál Motor1.
Čínsky výrobca porazil aj známe mená
Hoci minulý rok prototyp SU7 Ultra obletel trať v čase 6 minút a 46,8 sekundy, Xiaomi sľúbilo, že sa s produkčnou verziou ešte vráti. Tentoraz síce SU7 Ultra neprekonal svoj vlastný testovací prototyp, no jeho výkon aj tak vyráža dych. Oficiálny čas 7 minút a 4,95 sekundy ho zaraďuje pred také mená ako Porsche Taycan Turbo GT, ktorý zvládol okruh za 7 minút a 7,55 sekundy, aj pred chorvátsky hyperšport Rimac Nevera s časom 7 minút a 5,29 sekundy.
Pre úplnosť – všetky tieto časy boli namerané na dlhej verzii okruhu Nürburgring Nordschleife, ktorá meria 20,8 kilometra. SU7 Ultra sa tak stal najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobilom, ktorý kedy prešiel túto trať. Zároveň je najrýchlejším produkčným sedanom vôbec, keďže počas jazdy dosiahol overenú maximálnu rýchlosť 346 km/h. Prekonal tým predchádzajúceho držiteľa titulu, ktorým je Maserati Ghibli 334 Ultima, ten zvládol 334 km/h.
Podľa Xiaomi má SU7 Ultra potenciál dosiahnuť ešte vyššiu rýchlosť – až 350 km/h. Za zmienku stojí, že vozidlo použité na okruhu nebolo úplne sériové, využívalo totiž voliteľný „track package“, ktorý si však môžu bežne kúpiť aj zákazníci, čo znamená, že ho možno stále považovať za produkčný model.
Nový hráč medzi stálicami
SU7 Ultra disponuje tromi elektromotormi s celkovým výkonom 1 527 koní, čo mu umožňuje vystreliť z 0 na 100 km/h len za 1,98 sekundy. Je dlhší než Porsche Taycan, konkrétne meria 5,11 metra a je aj poriadne ťažký, váži 2 360 kilogramov. Napriek tomu dokázal zvládnuť okruh v čase, ktorý mu zabezpečil miesto na absolútnom vrchole medzi sériovými elektromobilmi.
Aj keď rekord absolútne najrýchlejšieho produkčného auta na Nürburgringu stále drží Mercedes-AMG One s časom 6 minút a 29 sekúnd a traťové maximum neprekonateľného Porsche 919 Hybrid Evo (5 minút a 19,55 sekundy) ostáva v nedohľadne, Xiaomi dokázalo niečo, čo od technologickej firmy nikto nečakal a narušilo dominanciu zavedených značiek na jednom z najnáročnejších okruhov sveta.
Zákazníci v Číne si SU7 Ultra môžu kúpiť od konca februára a to za základnú cenu 529 900 jüanov, čo je v prepočte približne 64-tisíc eur. Vzhľadom na výkonnostné parametre a technologickú vyspelosť ide o cenovo veľmi agresívnu ponuku, ktorá môže zamiešať karty aj na globálnom trhu elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Čínskej invázii nedajú šancu. Kľúčový ostrov Ázie buduje 100-tisícovú armádu dronov, ktorá rozhodne konflikt
Ostatné hry už nezapneš. Očakávaný titul láka na brutálne súboje, aké si ešte nezažil
Štát zlyháva, ty nemusíš. Slováci vstupujú do éry AI agentov, takto si okamžite zlepšíš život (PREHĽAD)
Startup zo Silicon Valley má nečakanú posilu. Denný režim ich programátora riadi väzenský rozpis
Toto ťa za volantom vyjde draho. Veľký zlozvyk Slovákov môže polícia „odmeniť" pokutou 5 000 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Potravinové poukážky pre dôchodcov v hodnote 75 eur: Maďarsko už rozdáva. Pridá sa aj Slovensko?
Neurológ varuje pred zradnou infekciou, ktorá ohrozuje nervový systém: Tínedžerka po hre s mačkou dočasne ochrnula
Plat 36 900 eur aj pre juniorov. Technologický gigant hľadá nových zamestnancov v Bratislave
SVET V ALARME: Masívne zemetrasenie spustilo cunami, rúti sa na viacero krajín naraz. Smršť príde o pár hodín
Analýza mRNA vakcín je hotová. Slovenská akadémia vied splnila zadanie ministerstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
Najpresnejší radar NASA je na orbite. Upozorní na zemetrasenia aj padnuté mosty
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP