Spoločnosť Xiaomi poznáme najmä vďaka smartfónom, no zdá sa, že je úspešná aj v automobilovom svete. Jej prvý elektromobil, športový sedan SU7, už má svoj extrémne výkonný variant s príznačným názvom Ultra. Práve ten sa postaral o nový rekord medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring a porazil aj Porsche. Na tému upozornil portál Motor1.

Čínsky výrobca porazil aj známe mená

Hoci minulý rok prototyp SU7 Ultra obletel trať v čase 6 minút a 46,8 sekundy, Xiaomi sľúbilo, že sa s produkčnou verziou ešte vráti. Tentoraz síce SU7 Ultra neprekonal svoj vlastný testovací prototyp, no jeho výkon aj tak vyráža dych. Oficiálny čas 7 minút a 4,95 sekundy ho zaraďuje pred také mená ako Porsche Taycan Turbo GT, ktorý zvládol okruh za 7 minút a 7,55 sekundy, aj pred chorvátsky hyperšport Rimac Nevera s časom 7 minút a 5,29 sekundy.

Pre úplnosť – všetky tieto časy boli namerané na dlhej verzii okruhu Nürburgring Nordschleife, ktorá meria 20,8 kilometra. SU7 Ultra sa tak stal najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobilom, ktorý kedy prešiel túto trať. Zároveň je najrýchlejším produkčným sedanom vôbec, keďže počas jazdy dosiahol overenú maximálnu rýchlosť 346 km/h. Prekonal tým predchádzajúceho držiteľa titulu, ktorým je Maserati Ghibli 334 Ultima, ten zvládol 334 km/h.

Podľa Xiaomi má SU7 Ultra potenciál dosiahnuť ešte vyššiu rýchlosť – až 350 km/h. Za zmienku stojí, že vozidlo použité na okruhu nebolo úplne sériové, využívalo totiž voliteľný „track package“, ktorý si však môžu bežne kúpiť aj zákazníci, čo znamená, že ho možno stále považovať za produkčný model.

Nový hráč medzi stálicami

SU7 Ultra disponuje tromi elektromotormi s celkovým výkonom 1 527 koní, čo mu umožňuje vystreliť z 0 na 100 km/h len za 1,98 sekundy. Je dlhší než Porsche Taycan, konkrétne meria 5,11 metra a je aj poriadne ťažký, váži 2 360 kilogramov. Napriek tomu dokázal zvládnuť okruh v čase, ktorý mu zabezpečil miesto na absolútnom vrchole medzi sériovými elektromobilmi.

Aj keď rekord absolútne najrýchlejšieho produkčného auta na Nürburgringu stále drží Mercedes-AMG One s časom 6 minút a 29 sekúnd a traťové maximum neprekonateľného Porsche 919 Hybrid Evo (5 minút a 19,55 sekundy) ostáva v nedohľadne, Xiaomi dokázalo niečo, čo od technologickej firmy nikto nečakal a narušilo dominanciu zavedených značiek na jednom z najnáročnejších okruhov sveta.

Zákazníci v Číne si SU7 Ultra môžu kúpiť od konca februára a to za základnú cenu 529 900 jüanov, čo je v prepočte približne 64-tisíc eur. Vzhľadom na výkonnostné parametre a technologickú vyspelosť ide o cenovo veľmi agresívnu ponuku, ktorá môže zamiešať karty aj na globálnom trhu elektromobilov.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP