Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Táto čínska spoločnosť si za 8 rokov svojho pôsobenia vytvorila skvelé meno po celom svete. Široká ponuka rôznych produktov, od smartfónov, cez doplnky do domácností, či iné gadgety sa neustále rozrastá o ďalšie kúsky. CEO Xiaomi, Lei Jun, nedávno vystúpil na pódiu, kde prezradil, že spoločnosť stanovila pevný zisk maximálne 5 %, ktorý zarobí na svojich zariadeniach.

Včerajšie predstavenie nového Xiaomi Mi 6X je ďalším z mnohých dôkazov, že výrobca dokáže zákazníkom ponúkať naozaj skvelé produkty. Jeho zariadenia však nesú so sebou jednú významnú vlastnosť, ktorou je nízka cena. Práve vďaka tomu sa stalo Xiaomi tak známe a stále ďalej napreduje. Mnoho predajov sa však odohráva online prostredníctvom e-shopov a pomenej si zákazníci kupujú nové zariadenia v kamenných predajniach. Aj tento spôsob predaja je pre spoločnosť nesmierne úspešný.

Nečakaný ťah Xiaomi

Len za 1. kvartál tohto roka už stihlo Xiaomi predať až 12 miliónov zariadení do domácností, nehovoriac o iných produktoch. Tajomstvom tak veľkého úspechu spoločnosti, ktorá pred 8 rokmi bola ešte veľkou neznámou, je práve kvalita a skvelé ceny. Ešte bývalý zamestnanec Googlu a niekdajší viceprezident Xiaomi, Hugo Barra, rozhodol o novom biznis modely spoločnosti. Miesto toho, aby začali zvyšovať ceny svojich nových produktov, predĺžili ich životnosť a v prípade poklesu ceny komponentov bola nastavená primeraná marža spoločnosti.

Nenechaj si ujsť
Xiaomi to opäť raz odpálilo. Prichádza s elektrickým skútrom s dojazdom 120 km, vstavanou FullHD kamerou a neuveriteľnou cenou

Teraz však CEO Xiaomi, Lei Jun, oznámil, že zisk zo zariadení, vrátane smartfónov, ani v budúcnosti neprekročí hranicu 5 % a pokiaľ by sa tak stalo, spoločnosť nájde spôsob, ako to vykompenzovať zákazníkom. Práve takýmto odvážnym prístupom si za tie roky získal tento čínsky gigant svojich fanúšikov. Vyhliadky do budúcna sú teda ružové a Xiaomi pokračuje vo svojej expanzii, čo prezradil aj Lej Jun.

Za posledných 8 rokov naše smartfóny zvýšili štandardy výkonu a kvality v celom tomto segmente. Výrazným spôsobom prispeli k zvýšenému využívaniu mobilného internetu v Číne. Teraz sa snažíme rozšíriť tento pozitívny vplyv do celého sveta.“ – Lei Jun.

Zákazníci spoločnosti budú toto nové rozhodnutie iba vítať a aj naďalej sa teda môžeme tešiť na smartfóny a iné zariadenia za lákavé ceny. Xiaomi tak dokázalo, že aj za nízku sumu sa dá vyrobiť produkt s nadštandardnou kvalitou vo svojej kategórii. Tento fakt spoločnosť ukazuje pri každom predstavení, pričom ale určite nezabúda ani na vývoj nových technológií a rôzne inovácie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú