Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Keď sa spoja tvorcovia Duke Nukem, Shadow Warriora a Kingpina, nemôže to dopadnúť zle. Presne toto boli naše dojmy pri predstavení najnovšieho počinu z dielní 3D Realms, One More Level a Slipgate Ironworks.

Cyberpunk v 2.0

Pri prvom pohľade na obrázky z hry sme sa nemohli ubrániť dojmu, že sa pozeráme na Cyberpunk 2077. Ghostrunner je totiž zasadený do podobne pôsobiaceho a temného cyber-punkového sveta.

Tu však podoba s konkurenciou od tvorcov Zaklínača končí. Už v prvých videách nás autori presvedčili, že toto je niečo iné. Rozsiahle RPG prvky, rozvetvené dialógy a hromadu rozhodnutí tu určite nečakaj.

Ghostrunner je arkádovo ladená akčná hra z pohľadu prvej osoby. Hrateľnosť titulu je postavená na rýchlosti a pohybových možnostiach hlavného hrdinu. Vyzbrojený smrteľne ostrou katanou a plazmovým bičom rozsieva smrť po rozsiahlych leveloch tak rýchlo, že si to protivníci často ani neuvedomia. Hlavne, ak nečakajú útok z výšky striech, či ošarpaných a studených stien starých budov.

Na čom sme hrali?

Hrali sme na 14-palcovom hernom notebooku ROG Zephyrus G14 so 16 GB pamäťou RAM, procesorom AMD Ryzen 7 4800HS, grafickou kartou GeForce RTX 2060.

PREČÍTAJ SI CELÚ –>RECENZIU<–

Titul sme rozohrali na maximálne detaily so zapnutým ray-tracingom a Ghostrunner si počas celej doby hrania držal stabilných 60 snímok za sekundu. Jedinú výhradu máme smerom k chladeniu, po chvíli hrania sme zaznamenali značný hluk z ventilátorov pri notebooku.

Nesmierne chytľavá hra

Je evidentné, že autori majú s tvorbou hier bohaté skúsenosti. Ghostrunner  totiž po vizuálnej stránke vyzerá fantasticky. Miera detailov je na veľmi vysokej úrovni a so zapnutým raytracingom tak môžeme titul radiť medzi najkrajšie tituly súčasnosti. Navyše, už demo verzia je veľmi dobre optimalizovaná a počas hrania sme nezaznamenali prakticky žiadne nahrávanie.

Beh po stene? Prečo nie!

Pamätáš si na platformové skákačky z 90. rokov, kde ťa jedna chyba stála život alebo návrat na začiatok úrovne? Takto nejako zrejme rozmýšľali autori pri vytváraní konceptu tejto hry. Tvojou úlohou je prekonávať prekážky a dostať sa na koniec úrovne. Ako sme už spomínali, najväčšou výhodou, ktorou disponuješ je tvoja rýchlosť. Žiaľ, veľa toho nevydržíš a po jednom zásahu opakuješ celú úroveň.

Skvele vyzerajúci beh po stenách môžeš skombinovať s plazmovým bičom, pomocou ktorého sa môžeš zachytávať na predom pripravených miestach.

Na sekundu môžeš dokonca zastaviť čas, aby si sa vyhol projektilu, ktorý by ťa pripravil o ďalší život a nasledoval by nutný reštart. Zomierať však budeš tak či tak. Tempo hry je pekelne rýchle a pokojných chvíľ, kedy by si sa mohol kochať vizuálom, je žalostne málo.

Jedinou zbraňou, ktorou v hre disponuješ je katana, na epické šermiarske súboje v štýle Sekiro však radšej rýchlo zabudni. Protivníka sa totiž dokážeš zbaviť jediným švihom svojho meča, v efektnej animácii tak budeš nepriateľov porciovať na kúsky s pocitom, akoby si sa zúčastnil natáčania pokračovania Kill Bill. Krvavými efektami sa nešetrilo a kvapky krvi na obrazovke vyzerajú naozaj dobre.

Už sa nevieme dočkať

Poskytnutú ukážku sme dohrali za niečo viac ako pol hodinku a okamžite sme si demo pustili znovu. A potom ešte raz. Hrateľnosť je naozaj veľmi chytľavá a techno hudba v pozadí krásne dokresľuje temnú cyberpunkovú atmosféru.

Vizuálna stránka nás úplne pohltila. Presne takto si predstavujeme, že budú vyzerať hry novej generácie, ktorá sa nezadržateľne blíži. Finálny verdikt prinesieme čoskoro, keďže titul vychádza už 27. októbra na PlayStation 4, Xbox One a PC. Dovtedy si ešte párkrát prebehneme demo verziu, stojí to za to.

 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú