Považovali ich za mŕtve, ľudia ukázali opak. Toto sú hry, ktoré hráčov najviac bavia
Len nedávno sme písali o tom, ako sa live service hry dostávajú do popredia a vytláčajú príbehové zážitky na vedľajšiu koľaj, no podľa nového prieskumu zatiaľ situácia nie je stratená. Odborníci z britskej spoločnosti Midia Research sa pozreli na preferenciu herných typov na základe veku a o výsledky prieskumu sa podelili na svojej stránke.
Ankety sa zúčastnilo 9-tisíc respondentov z Ameriky, Británie, Austrálie, Kanady, Nemecka, Francúzska, Švédska, Južnej Kórey a Brazílie, pričom singleplayerové hry preferuje celkovo 53 % opýtaných. Najväčšiu časť tvoria zástupcovia skupiny nad 55 rokov, z ktorých až 74 % hráčov preferuje príbehové hry pred PVE, PVP a gaučovým kooperačným hraním.
S nižšími vekovými kategóriami sa znižuje aj záujem o tieto hry a začínajú prevládať online hry, v ktorých proti sebe bojujú najmä mladšie generácie vo veku 20-24 rokov. Súvisí to najmä so sociálnym kontaktom, ktorým sa táto generácia vyznačuje, staršie ročníky môže odrádzať rýchlosť kompetitívnych hier, do ktorých je ťažké vstúpiť kvôli tomu, že sú zväčša plné skúsených hráčov.
Nie je čas na online
Ďalším faktorom, ktorý súvisí s nižšou hrateľnosťou online hier staršími hráčmi sú vraj životné záväzky a povinnosti. Kvôli nim im nezostáva dostatok času na pravidelné hranie hier, čo je gro live service titulov. Radšej tak siahnu po kvalitnej príbehovke, ku ktorej si sadnú vtedy, keď sa im to hodí a strávia v nich toľko času, koľko im vyhovuje.
Problém live service hier vidia aj v tom, že je ťažké stiahnuť hráča jednej takejto hry do druhej, ktorú nepozná a krivka učenia býva zvyčajne dlhá. Hráči, ktorí si potrebujú oddýchnuť od svojej obľúbenej multiplayerovky tak radšej siahnu po titule pre jedného hráča. Pri aktuálnom nastavení je pre autorov nových hier tohto druhu zložité získať si priaznivcov, často sa im po vydaní nedarí a nakoniec hra skrachuje.
Silené živé hry
Takýto prípad sme videli aj pri nedávnom Concorde, ktorý chcel konkurovať najlepším hero shooterom Overwatch 2 a Valorant, no autori si neuvedomili, že novinka, za ktorú si hráči musia zaplatiť pri vydaní 40 eur, nemá proti týmto stáliciam žiadnu šancu. Po 14 dňoch bol Concord stiahnutý z PlayStation obchodu aj Steamu a servery boli vypnuté, pričom Sony zvažuje, čo urobia ďalej s hrou, do ktorej naliali 400 miliónov dolárov.
Nie je to ale iba prípad Sony. Je mnoho vývojárov, ktorí sa zameriavali na singleplayer tituly a kvôli úspechom popredných live service hier sa tiež rozhodli vstúpiť do týchto vôd. Tá snaha je taká silená, že sa predstavujú rýchlokvasky a ničia sa dobré série, ako dokázali vývojári z Rocksteady s ich Suicide Squad. Trápi sa však napríklad aj XDefiant od Ubisoftu.
Vývojárske štúdiá samozrejme tlačia na hráčov live service hrami, ale komunita vzdoruje a prechod na model plný mikrotransakcií nie je taký hladký ako si mysleli. Aj to je dôvod, prečo majú singleplayerové hry aj naďalej svoje miesto na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PlayStation prekvapuje. Takto má vyzerať brutálna samurajská akcia (VIDEO)
Tento trailer potvrdil to, čo PlayStation hráči chceli počuť rok. Jedna z najlepších hier minulého roka príde aj na túto platformu
Call of Duty ani Battlefield sa nechytajú. Sony ukázalo novú hru, takto bude vyzerať (VIDEO)
Tvoje rozhodnutie môže zničiť svet. Temné RPG s nebezpečnou nákazou ťa priklincuje ku stoličke
Nová Mafia sa ukazuje v rozsiahlom videu. Jedna scéna okamžite vyvolá nostalgiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Sci-fi „kladivo“ je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP