Portál The Verge priniesol zaujímavé informácie o podmienkach vo výrobnom závode GA4. Pôvodne dočasné pracovisko stále funguje, aj keď podmienky tam nie sú úplne vyhovujúce. Dokonca nie je tento „stan“ ani plne automatizovaný a veľa úkonov musia zamestnanci robiť ručne. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Nefungujúce ventilátory či veľké teplotné rozdiely – to je len časť z podmienok, v akých musia pracovníci Tesly pracovať v továrni GA4. Aj keď sa voči tomu Tesla ohradila a skonštatovala, že teploty sú pravidelne monitorované, šiesti bývalí zamestnanci tvrdia opak. Cez deň bolo na mieste veľmi horúco a večer naopak veľmi chladno a zamestnanci museli nosiť viaceré vrstvy oblečenia.

Malo to byť len dočasné riešenie

Provizórna montážna linka bola postavená ako dočasné riešenie, aby sa podarilo naplniť cieľ výroby 6000 áut týždenne. GA4 sa pritom stará o približne tretinu celej produkcie a týždenne vyrobí 2 160 kusov Modelu 3. Z pôvodne dočasného riešenia sa však stalo trvalé, a to aj napriek tomu, že Tesla už dostala pokutu 30 000 dolárov za bezpečnostné riziká, ktoré v stane ohrozujú zamestnancov.

Nenechaj si ujsť
Tesla spraví po dosiahnutí konkrétneho cieľa radikálny krok. Zákazníci si už tak ľahko elektromobil nekúpia

Aby sa vôbec mohli naplniť normy, musia zamestnanci využívať rôzne skratky vo výrobe a autám chýbajú rôzne diely (bezpečnostné pásy, skrutky, zámky). Spomínaní bývalí zamestnanci tieto tvrdenia potvrdili aj fotografiami, kde je ukázaný stav vozidiel. V chladnom počasí často dochádzalo k praskaniu plastových komponentov, pričom tieto vady zamestnanci opravovali izolačnou páskou (taktiež potvrdené fotografiami).

Radšej nechali prechádzať takéto autá, než aby museli zastaviť výrobnú linku“, tvrdí jeden zo zamestnancov. Podľa Tesly však inšpektori po výrobe prechádzajú každé jedno auto, pričom to platí pre všetky továrne, vrátane GA4. K fotografiám s izolačnou páskou sa spoločnosť vyjadrila, že niektoré diely ju majú priamo od výrobcu a že jej použitie vo výrobe nie je schválený postup, no nenašli žiadny dôkaz o tom, že by sa skutočne používala na drobné opravy.

Či majú daní zamestnanci skutočne pravdu, alebo ide len o akúsi pomstu bývalému zamestnávateľovi, je stále nejasné. Pravdou však je, že doteraz sa predali tisícky kusov automobilov a nahlásených bolo len minimum problémov. O prípadné vady vo výrobe sa tak zrejme postarali na výstupnej kontrole, kde ich patrične opravili, prípadne sa vymenil poškodený diel.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.

O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak