Portál The Verge priniesol zaujímavé informácie o podmienkach vo výrobnom závode GA4. Pôvodne dočasné pracovisko stále funguje, aj keď podmienky tam nie sú úplne vyhovujúce. Dokonca nie je tento „stan“ ani plne automatizovaný a veľa úkonov musia zamestnanci robiť ručne.
Nefungujúce ventilátory či veľké teplotné rozdiely – to je len časť z podmienok, v akých musia pracovníci Tesly pracovať v továrni GA4. Aj keď sa voči tomu Tesla ohradila a skonštatovala, že teploty sú pravidelne monitorované, šiesti bývalí zamestnanci tvrdia opak. Cez deň bolo na mieste veľmi horúco a večer naopak veľmi chladno a zamestnanci museli nosiť viaceré vrstvy oblečenia.
Malo to byť len dočasné riešenie
Provizórna montážna linka bola postavená ako dočasné riešenie, aby sa podarilo naplniť cieľ výroby 6000 áut týždenne. GA4 sa pritom stará o približne tretinu celej produkcie a týždenne vyrobí 2 160 kusov Modelu 3. Z pôvodne dočasného riešenia sa však stalo trvalé, a to aj napriek tomu, že Tesla už dostala pokutu 30 000 dolárov za bezpečnostné riziká, ktoré v stane ohrozujú zamestnancov.
The ancient fence is now gone and so are the last rails. It appears that Tesla has purchased or leased the UP property and trenched for utilities, just as they did before paving over the rail yard. You can see some construction progress in these shots, taken two weeks apart. pic.twitter.com/HjuC9mxQY5
— Machine Planet (@Paul91701736) July 16, 2019
Nenechaj si ujsť
Tesla spraví po dosiahnutí konkrétneho cieľa radikálny krok. Zákazníci si už tak ľahko elektromobil nekúpia
Aby sa vôbec mohli naplniť normy, musia zamestnanci využívať rôzne skratky vo výrobe a autám chýbajú rôzne diely (bezpečnostné pásy, skrutky, zámky). Spomínaní bývalí zamestnanci tieto tvrdenia potvrdili aj fotografiami, kde je ukázaný stav vozidiel. V chladnom počasí často dochádzalo k praskaniu plastových komponentov, pričom tieto vady zamestnanci opravovali izolačnou páskou (taktiež potvrdené fotografiami).
„Radšej nechali prechádzať takéto autá, než aby museli zastaviť výrobnú linku“, tvrdí jeden zo zamestnancov. Podľa Tesly však inšpektori po výrobe prechádzajú každé jedno auto, pričom to platí pre všetky továrne, vrátane GA4. K fotografiám s izolačnou páskou sa spoločnosť vyjadrila, že niektoré diely ju majú priamo od výrobcu a že jej použitie vo výrobe nie je schválený postup, no nenašli žiadny dôkaz o tom, že by sa skutočne používala na drobné opravy.
Či majú daní zamestnanci skutočne pravdu, alebo ide len o akúsi pomstu bývalému zamestnávateľovi, je stále nejasné. Pravdou však je, že doteraz sa predali tisícky kusov automobilov a nahlásených bolo len minimum problémov. O prípadné vady vo výrobe sa tak zrejme postarali na výstupnej kontrole, kde ich patrične opravili, prípadne sa vymenil poškodený diel.
Teraz čítajú

Muskov Neuralink desí aj uznávaných odborníkov. Je tu riziko, že bude predávať myšlienky ľudí

Bitcoinová horúčka eskaluje. Slováci sa vrhajú do kryptomien, od začiatku roka ich nakúpili za desiatky miliónov

Masové sledovanie ľudí a sociálny kredit dostane v EÚ „červenú“. Únia chce regulovať kritické dopady využitia umelej inteligencie

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Zarábajú násobky toho, čo bežný Slovák. Toto sú virtuálni influenceri generovaní cez PC, máme takého aj na Slovensku

VIDEO Muskov Neuralink napreduje raketovo. Opica s čipom v mozgu si prvýkrát zahrala ping-pong len pomocou mysle
Články, ktoré hýbu svetom

Veľký deň: HBO GO zaradilo do ponuky seriál Priatelia aj minuloročný filmový megafilm, obe v slovenčine

AKTUÁLNE Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd

Firma Pavla Čekana, ktorá pomáha Slovensku bojovať s pandémiou, je v obrovskej strate. Má to ale jasný dôvod

Do reštaurácie sa objednáš ako na testovanie. Gastro našlo spôsob, ako fungovať aj cez pandémiu
