Japonská automobilka Toyota predstavila elektrickú verziu známej dodávky Proace. Týmto spôsobom sa automobilka púšťa aj do elektrifikácie úžitkových vozidiel, ktoré si rozhodne nájdu svojich zákazníkov. Ak je reč o zákazníkoch, Toyota si pri modeli Proace Electric pripravila zaujímavý benefit. O téme informuje Insideevs.

Prvé elektrické modely budú dodané na vybrané trhy v priebehu tohtoročnej jesene, pričom jeden z prvých trhov by mal byť holandský. Toyota Proace Electric je v podstate prerobená verzia elektrických dodávok koncernu PSA.

Založená je na platforme EMP2, ktorú francúzska skupina využíva pri vozidlách Peugeot e-Expert, Opel Vivaro-e alebo Citroën e-Jumpy. K dispozícii budú dve batérie. Prvá s kapacitou 50 kWh a dojazdom 230 km (WLTP) alebo druhá s vyššou kapacitou 75 kWh, ktorá zabezpečí dojazd na úrovni 330 km (WLTP).

Dodávka Proace Electric však príde na trh v troch verziách, ktoré sa budú od seba líšiť predovšetkým dĺžkou možností na prepravu tovaru alebo ľudí. Elektromotor disponuje výkonom 100 kW a maximálnou rýchlosťou 130 km/h. Výrobca udáva, že na 80 % kapacity sa nabije pomocou rýchleho nabíjania za približne 30 minút.

Zaujímavosťou je však až 15 ročná záruka na batériu alebo 1 000 000 najazdených kilometrov. Dlhé záruky na batérie sú pri elektromobiloch v podstate bežné a zvyčajne sa pohybujú okolo 8 rokov, no v tomto prípade ide o naozaj zaujímavú ponuku a v neposlednom rade veľkú konkurenčnú výhodu.

Dlhú záruku na batériu začala poskytovať aj dcérska automobilka Lexus pre elektrický model UX 300e, ktorý sa aktuálne začína predávať v Číne. Model UX 300e je prvým elektrickým vozidlom značky Lexus, ktorý ponúka vzduchom chladenú batériu. Automobilka tomuto systému verí natoľko, že sa rozhodla poskytnúť záruku až na 10 rokov alebo 1 milión najazdených kilometrov.

Je viac než pravdepodobné, že ďalšie automobilky budú tento trend nasledovať. Na jednej strane musia v rámci konkurenčného boja, na strane druhej sa budú na trhu objavovať batérie, ktoré toho vydržia čoraz viac. Napríklad americký koncern General Motors vyvíja batérie, ktoré by mali poskytnúť dojazd na úrovni 1000 km, pričom ich životnosť sa odhaduje na viac ako 1,5 milióna kilometrov.

Táto skutočnosť dáva automobilkám pre dlhé záruky jednoznačne zelenú. Navyše ako marketingový trik či lákadlo pre zákazníkov sú podobné inovácie a praktiky rozhodne vítané.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú