VW a Škoda neprestanú vyrábať spaľováky. Majú ale dvojaký meter, len elektromobily začnú predávať až pod jednou podmienkou
Volkswagen sa pred časom zaviazal, že s výrobou vozidiel so spaľovacím motorom v Európe skoncuje do roku 2035 a s vývojom nových agregátov nepočíta.
Automobilka si chce vystačiť s aktuálne vyvíjanými spaľovákmi a v nasledujúcich rokoch presedlať na európskom trhu na elektromobilitu.
Spolu so Škodou a ďalšími koncernovými značkami však bude značka na iných trhoch stále predávať aj spaľováky, informoval Jiří Dietrich zo Škody v rozhovore pre Automotive News Europe.
Hoci sa môže zdať, že značky majú na zákazníkov dvojaký meter, dôvod tohto rozhodnutia je jednoduchý. Pre vybrané trhy si dokonca VW Group pripraví aj novú platformu pre spaľováky, ktorá sa bude predávať aj v čase, kedy by už na európskych cestách mali jazdiť prevažne elektromobily.
Rozvojové trhy budú dostávať spaľováky aj naďalej
Takáto nová platforma pre spaľováky sa pritom dostane na trh v Rusku, Indii alebo Brazílii, kde je adopcia elektrických áut omnoho pomalšia a komplikovanejšia než na starom kontinente. Ide o platformu s označením MQB-A0, na ktorej budú postavené mnohé cenovo dostupné spaľováky, od malých mestských vozidiel, až po 7-miestne rodinné autá. Jej vývoj zastrešuje práve Škoda.
NEPREHLIADNI
Elektromobily vraj položia na Slovensku celú elektrickú sieť. Odborníci spočítali, ako je to naozaj
Na takýchto trhoch sa teda majú aj o vyše 14 rokov stále uplatniť spaľovacie autá, zatiaľ čo Európa bude podliehať elektrifikácii osobnej dopravy. Týmto spôsobom však bude môcť VW pružne reagovať na situáciu v rozvojových krajinách, kde s flexibilnou platformou prinesie na cesty mnoho cenovo dostupných modelov. Podľa odhadov Škody majú predaje konvenčných áut na týchto trhoch narásť o 58 % na 7,5 milióna kusov už v najbližších rokoch.
Do roku 2036 by sa potom predaje takýchto spaľovákov mali dostať až na 8,5 milióna kusov. Kľúčovou výhodou spomenutej platformy bude podpora modelov s dĺžkou do 4000 mm a od 4500 do 4700 mm, podotkol Dietrich.
Prvé takéto autá postavené na platforme MQB-A0 by sa mali na vybraných trhoch objaviť už v roku 2025. Okrem Ruska, Brazílie či Indie by sa mali objaviť aj v Afrike, ďalších krajinách Latinskej Ameriky či v juhovýchodnej Ázii, avšak nie v Číne.
Popri spaľovacích motoroch bude môcť táto platforma podporiť aj vývoj hybridných vozidiel na základne emisných obmedzení v jednotlivých krajinách, čo opäť poskytne VW a Škode možnosť rozvoja a pružnej reakcie na tamojšie trhové podmienky.
V Európe dostaneme už len elektromobily s novou platformou
Na druhej strane však VW v Európe nasadí Scalable Systems Platform (SSP), teda platformu, ktorá bude určená pre elektrické vozidlá s funkciami autonómneho riadenia vozidiel koncernových značiek. Vidieť by sme ju teda mali aj v modeloch Škody, Audi, Porsche, Seat a, samozrejme, VW. Na trh by sa mali prvé modely s touto platformou dostať už v roku 2026.
NEPREHLIADNI
Dvaja najväčší výrobcovia áut nepodpísali ekologickú megadohodu. Do sveta posielajú jasný odkaz
Týmto spôsobom chce koncern podporiť svoje plány pre odstavenie výroby spaľovákov v Európe do roku 2035. Člen predstavenstva spoločnosti Klaus Zellmer pre nemecké noviny Muenchner Merkur pred časom uviedol, že celá flotila modelov automobilky bude plne uhlíkovo neutrálna najneskôr do roku 2050. Podľa VW by sa pritom mali v roku 2035 tvoriť elektromobily už 70 % všetkých predajov nových áut v EÚ.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Akcia FUNERAL: Elitní policajti zasahovali v bývalej vile exministra Rezeša
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP