Bezpečnostné skóre vodiča Tesly je na trhu už nejaký ten týždeň. Za ten čas vďaka nemu dostalo možnosť testovať funkciu autopilota niekoľko vodičov, ktorý v ňom museli získať maximálny počet bodov.
Portál Electrek ale informoval o používateľovi s katastrofálne nízkym hodnotením, ktorý dostal možnosť stiahnuť si do svojho Modelu S funkciu FSD Beta tiež.
Nedávno sme priniesli článok o novinke, ktorú zavádza Tesla pre záujemcov o funkciu FSD (Full-Self Driving). Ako informoval sám Elon Musk, autopilota budú môcť po novom testovať už iba skúsení vodiči, ktorí prejdú „skúškou“ bezpečnej jazdy.
Ako presne funguje nová funkcia bezpečnostného skóre, popisuje automobilka Tesla na svojom webe. Nový systém hodnotenia vodičov sleduje celkovo 5 bezpečnostných faktorov.
I don’t think Tesla is giving me the button for FSD. But I sure had fun. @Out_of_Spec @marc_benton @TeslaJoy @TesLatino @slye @tesla_raj @elonmusk pic.twitter.com/0rPUWf3I5f
— i1 (@i1Tesla) September 26, 2021
Body za bezpečnú jazdu sa udeľujú na škále od 0 do 100, pričom vyššie skóre znamená bezpečnejší štýl jazdy. Tesla uvádza, že priemerné skóre vodičov by sa malo pohybovať niekde na úrovni 80 bodov.
Medzi päticu faktorov, ktoré nový systém sleduje, patrí aj varovanie pred čelnou kolíziou, ktoré sa priemeruje na 1 000 míľ jazdy.
Ďalej je to tvrdé brzdenie, ktoré prekonáva preťaženie viac ako 0,3 G, agresívne zatáčanie s preťažením vyšším ako 0,4 G, nedodržiavanie bezpečného odstupu a nakoniec nútené vypnutie autopilota pri nedržaní volantu.
Autopilot Tesly sa totiž vypne vtedy, ak počas jazdy vozidlo vodiča viac ako 3-krát upozorní na to, aby sa dostatočne venoval riadeniu. Všetky tieto faktory následne systém vynásobí viacerými koeficientmi a vyhodnotí finálne bezpečnostné skóre.
Porušuje vlastné pravidlo?
Nové hodnotenie Tesly je však podľa mnohých vodičov neobjektívne. Upozornil na to aj majiteľ Tesly Model S Ross Gerber. Ten na Twitteri v príspevku zdôraznil, že je rozdiel, či získa niekto maximálne skóre v rušných uliciach LA, alebo niekde v kľudnej oblasti San Jose.
My safety score continues to go lower. It's just not fair trying to survive LA driving versus my friends living in the San Jose area… No crashes in LA for 25 years is a 100 @elonmusk ! $TSLA
— Ross Gerber (@GerberKawasaki) October 12, 2021
Ross má v podstate pravdu, vzhľadom na to, že skóre Tesly sa počíta na základe toho, ako agresívne vodič brzdí a akceleruje, je dosiahnutie maximálneho skóre v rušnom meste prakticky nemožné. Je totiž bežné, že v meste vodiči jazdia „agresívnejšie“, respektíve brzdia a akcelerujú prudšie, než napríklad niekde na vidieku.
Ako vo svojom príspevku podotkol, 25 rokov bez nehody v uliciach LA je už samo o sebe dôvodom na zisk maximálneho skóre, nepotrebuje na to žiadne hodnotenie Tesly, aby vedel, že jazdí bezpečne.
Pár dní na to zdieľal Ross na svojom Twitteri ďalší príspevok, tentokrát s videom zo svojho Modelu S, na ktorom mal zapnutú funkciu FSD. Áno, Ross získal prístup k beta verzii pokročilého asistenta jazdy a to aj napriek tomu, že v teste Tesly nezískal potrebné hodnotenie.
Just in case you’re wondering what im doing. Yup. Taking FSD on the hardest drives in America. I will have much more to discuss later today. So excited. $tsla #tesla pic.twitter.com/65ggVxZLyt
— Ross Gerber (@GerberKawasaki) October 13, 2021
Ako neskôr Ross uviedol pre portál Electrek, jeho skóre bolo iba žalostných 37 bodov zo 100. Je teda na zamyslenie, či má vôbec toto hodnotenie vodičov nejaký zmysel, keď nakoniec autopilota získa aj niekto, kto je podľa Tesly „zlým“ vodičom.
To, že Ross získal prístup k funkcii FSD aj bez dosiahnutia maximálneho skóre, navyše môže spustiť vlnu kritiky a nátlaku na samotnú Teslu od tých používateľov, ktorí možno dosiahli aj lepšie skóre ako Ross, no prístup k pokročilému asistentovi jazdy aj tak nezískali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia

Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

TRAGÉDIA: Nehybné telo muža objavili pred slovenskou nemocnicou. Obhliadajúci lekár nevylúčil cudzie zavinenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
Európanov postihol problém s lacnou elektronikou: Odborníci varujú zvlášť pred jedným spotrebičom
Známa metropola sa dusí toxickými látkami. Ľudia nevedia dýchať na ulici, situácia je dramatická
Ohrozená je až štvrtina pracovných miest. Tradičná nemecká automobilka hlási obrovský problém
Už nevedia, čo by ešte zakázali občanom. Rusko chce blokovať volania z „nepriateľských“ krajín
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Napätie eskaluje: Lavrov útočí na Európu, Zelenskyj telefonoval s Trumpovým tímom
PREMIUMPokuta až 20 000 eur: Slovenskí podnikatelia sú v pasci. Štát im dal len týždeň na prípravu novej evidencie tržieb

Ukrajina chce voľby. Zelenskému klesajú preferencie, na krk mu dýcha populárny generál

Tajomník NATO tvrdí, že Európa sa má pripraviť na vojnu „akú zažili naši starí a prastarí rodičia“

