Záver herného roka patrí predovšetkým Cyberpunku a next-gen konzolám, ktoré o sebe v poslednom čase dávajú vedieť predovšetkým vďaka ich absolútnej vypredanosti. PC fanúšikovia však vedia svoje a mnohí z nich si nenechali ujsť nový obsah populárnej MMORPG World of Warcraft, ktorý pri 16. výročí od svojho spustenia dostal masívnu expanziu s názvom Shadowlands.

Čerstvý prídavok sa v deň vydania predával nad očakávania dobre, dopyt po Shadowlands bol vlastne tak veľký, že za 24 hodín sa podľa oficiálnej správy spoločnosti predalo 3,7 milióna kópií, čím sa podľa Blizzardu Shadowlands stal najrýchlejšie sa predávajúcou PC hrou v histórii. Prvenstvo v tomto smere doposiaľ držal ďalší tituly od Blizzardu, dungeon crawler Diablo III, ktoré za prvých 24 hodín pribudlo do 3,5 milióna hráčskych domácností.

Ako informuje Techradar, na rekorde sa vo veľkom podpísala aktuálna situácia s COVID-19, ktorá „uväznila“ milióny hráčov vo svojich domovoch, čo sa prejavilo aj na zvýšenom dopyte. Podobne strmý nárast napríklad zaznamenala aj streamovacia služba Netflix, ktorú si za prvého pol roka 2020 predplatilo 29 miliónov nových zákazníkov, čo je viac ako za celý minulý rok.

S tým súvisia aj ďalšie štatistiky, s ktorými sa Blizzard podelil. World of Warcraft totiž aktuálne disponuje najvyšším počtom krátkodobých aj dlhodobých predplatiteľov, aký kedy Blizzard pred vydaním expanzie zaznamenal.

Hráči navyše v Azerothe trávia najviac času za posledných 10 rokov, prihliadnuc na rovnaké obdobie roka, pričom celkový čas strávený v hre sa oproti rovnakému mesiacu v minulom roku takmer zdvojnásobil.

V Blizzarde sú s číslami samozrejme spokojní, prezident spoločnosti, J. Allen Brack, označil úspech Shadowlands za vzrušujúci. Faktom je, že podobnú vzpruhu World of Warcraft potreboval ako soľ, keďže ešte začiatkom roka viaceré médiá, vrátane Polygon, informovali o pomalej a nevyhnutnej smrti v dôsledku upadajúcej kvality aj odchádzajúcich hráčov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom