O ich elektromobily je veľký záujem. Volvo predalo v Európe ohromný počet áut
Automobilka Volvo uverejnila svoje globálne predajné štatistiky za rok 2024. Švédska spoločnosť sa pritom podrobne zamerala na predaj plne elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov (PHEV). Výsledky ukazujú pozoruhodný trend, ktorý naznačuje, že Volvo je na dobrej ceste k elektrifikácii svojho vozového parku, píše portál CleanTechnica.
Raketový nárast elektromobilov
Plne elektrické vozidlá Volvo zaznamenali v roku 2024 globálny medziročný nárast predaja o 54 %, čím sa počet predaných áut zvýšil zo 113 419 v roku 2023 na 175 194 v roku 2024. Aj predaj plug-in hybridov vzrástol, no o miernejších 16 %, pričom predaj stúpol zo 152 561 na 177 593 vozidiel. Spolu tak vozidlá s možnosťou nabíjania tvorili 46 % celkového predaja značky v roku 2024.
V decembri 2024 bolo 19 % všetkých predaných vozidiel plne elektrických, zatiaľ čo 27 % tvorili plug-in hybridy. Táto kombinácia ukazuje, že takmer polovica všetkých predaných vozidiel bola elektrická.

Paradox v USA
V Spojených štátoch amerických sa situácia od globálneho trendu výrazne líši. Predaj plne elektrických vozidiel tu klesol o 59 %, z 13 609 v roku 2023 na 5 608 v roku 2024. Naopak, plug-in hybridy zaznamenali prudký nárast o 69 %, keď ich predaj stúpol z 22 048 na 37 294 kusov. Celkový predaj Volva v USA však klesol o 3 %.
Plne elektrické vozidlá predstavovali len 4,5 % z celkového predaja značky v USA, zatiaľ čo plug-in hybridy dosiahli 29,8 %. Tento trend naznačuje, že americkí zákazníci ešte stále preferujú hybridné modely pred plne elektrickými.
Čína a Európa hlási nárast
V Číne, najväčšom trhu pre elektrické vozidlá na svete, predaj plne elektrických vozidiel Volvo vzrástol o 33 %, z 3 281 na 4 349 kusov. Plug-in hybridy tu však zaznamenali mierny pokles o 5 %, z 12 075 na 11 417 vozidiel. Celkový predaj Volva v Číne klesol o 8 %, pričom plne elektrické autá predstavovali len 2,8 % predaja a hybridy 7,3 %.
Na čele predajov Volva je s prehľadom Európa. Predaj plne elektrických áut tu vzrástol o úctyhodných 76 %, z 75 476 na 133 070 kusov, zatiaľ čo plug-in hybridy narástli o 11 %, z 97 099 na 107 355 predaných áut.
Celkovo až 36 % predaja Volva v Európe v roku 2024 tvorili plne elektrické autá a ďalších 29 % pripadlo na plug-in hybridy. To znamená, že až 65 % všetkých predaných vozidiel na tomto trhu malo možnosť nabíjania.

Ostatné trhy stabilne rástli
Na ďalších trhoch vzrástol predaj plne elektrických vozidiel o 53 %, z 21 053 na 32 167 kusov. Plug-in hybridy tu zaznamenali len mierny rast o 1 %, z 21 339 na 21 527 kusov. Celkový predaj značky na týchto trhoch klesol o 3 %.
Plne elektrické vozidlá tvorili 29 % predaja Volva na týchto trhoch, zatiaľ čo plug-in hybridy predstavovali 19 %.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Chyba v zákone mohla zamestnancom zdvojnásobiť výplaty. Ministerstvo musí rýchlo konať
- 24 hod
 - 48 hod
 - 7 dní
 
- 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 
 - 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
 
 - 
				
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 
 
Slovensko kleslo v prestížnom rebríčku. Naša ekonomika v oblasti digitalizácie stagnuje, v tomto sme však prví na svete
Staneme sa energetickou veľmocou? V ideálnej oblasti Slovenska má vyrásť až 17 elektrárni
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

				
				
                
				
				
				