V texte boli použité materiály TASR

Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) zatiaľ nerozhodla o výrobe elektrického auta za 20 000 eur. Ale jej generálny riaditeľ Oliver Blume je presvedčený, že spoločnosť to stihne do začiatku druhej polovice dekády. Vyhlásil to v stredu na konferencii Wirtschaftsgipfel, ktorú zorganizoval v Berlíne denník Süddeutsche Zeitung. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Kľúčom sú lacnejšie batérie

Hlavnou pákou na zníženie cien elektromobilov je stlačenie nákladov na batérie, uviedol Blume na konferencii. Poukázal pritom na plány spoločnosti na výrobu unifikovaného batériového článku, ktorá zredukuje náklady na batérie o polovicu.

Volkswagen v marci zverejnil podrobnosti o vývoji plne elektrického vozidla za 25 000 eur s dojazdom 450 km a nabitím batérie z 10 % na 80 % približne za 20 minút, ktorý by mal byť uvedený na trh do roku 2025.

Malý elektromobil ID.1 sa má veľkosťou vyrovnať aktuálnemu modelu Polo, avšak zatiaľ nie je známe, ako bude jeho sériová verzia vlastne vyzerať. ID.1 by mal na trh prísť do roku 2027 a automobilka chcela pôvodne dosiahnuť cenu len 17 000 eur.

Do roku 2024 prestanú v Nórsku predávať spaľováky

Volkswagen sa rozhodol pre drastický krok. V Nórsku bude od roku 2024, od ktorého nás delia už len 2 mesiace, predávať výhradne len elektrické vozidlá. Informovali sme ťa o tom v tomto článku.

VW teda svoje opatrenie zavádza zhruba rok pred oficiálnym zákazom. Nórsko zvyšok Európy predbehne o zhruba 10 rokov, keďže plošný zákaz spaľovákov v EÚ je naplánovaný až na rok 2035.

Spoločnosť v tom čase spomenula tiež, že pracuje na vozidle za 20 000 eur, no bližšie informácie neposkytla. „Máme zodpovednosť priniesť na trh správne produkty za správnu cenu,“ povedal Blume.

Poznamenal, že po uvedení prvých elektromobilov na trh je teraz dôležité, aby táto technológia presvedčila aj spotrebiteľov, ktorí nemajú možnosť nainštalovať si doma nabíjaciu stanicu.

Tlak inflácie, nedostatočná nabíjacia infraštruktúra a zrušenie dotácií aktuálne brzdia dopyt po elektrických autách, dodal Blume. Volkswagen v tomto roku zápasí aj s problematickými predajmi elektromobilov a i keď najväčšiu kritiku dostáva Tesla pre malé množstvo modelov, predajmi naďalej na európskych trhoch dominuje.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú