Podľa informácií portálu Reuters, Volkswagen aktuálne rozbehol rokovania s potencionálnymi partnermi vrátane francúzskeho Renaultu o spolupráci na vývoji nového elektromobilu za 20 000 €.

Volkswagen má záujem o vytvorenie spoločnej platformy, ktorá by mala umožniť vytvorenie cenovo dostupných elektromobilov pre širšiu verejnosť. Hoci podľa dostupných informácií je rokovanie s Renaultom stále „v plienkach“ a k žiadnej spolupráci v konečnom dôsledku nemusí dôjsť, obe automobilky si stanovili cieľ dosiahnuť ročnú produkciu 200 000 až 250 000 vozidiel.

Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €

Zatiaľ čo Volkswagen odmietol tieto správy komentovať, Francúzi boli o niečo zhovorčivejší. Hovorca Renaultu totiž uviedol, že spolupráca s ďalšími firmami je nevyhnutná na udržanie konkurencieschopnosti v oblasti malých a cenovo dostupných elektromobilov. Či v tomto prípade ale Renault mal na mysli skutočne Volkswagen nie je známe.

„Sme súčasťou rôznych diskusií, ale zatiaľ nie je nič doriešené,“ uviedol hovorca.

Spolupráca by dávala zmysel

Ako ďalej informuje portál Electrive, na prvý pohľad by spolupráca Volkswagenu a Renaultu dávala dokonalý zmysel. Obe spoločnosti totiž už skôr avizovali, že nie je vôbec isté, či sa im samostatne podarí vytvoriť elektromobil, ktorý by sa zmestil do tejto cenovej relácie.

Šef Renaultu Luca De Meo tiež uviedol, že spoločnosť aktuálne vedie rozhovory s partnerskými výrobcami o zdieľaní nákladov. Za zmienku ale rozhodne stojí aj fakt, že predtým, ako de Meo nastúpil do Renaultu, bol vedúcim predaja vozidiel Audi a tiež sedel v predstavenstve spoločnosti Volkswagen.

Technológia, na ktorej potenciálne nové elektromobily môžu byť postavené, nebola príliš rozoberaná, avšak nemenovaný zdroj uviedol, že Volkswagen má záujem o technológiu Twingo. Pre ID.2 a jeho varianty chce VW použiť zjednodušenú verziu MEB, niekedy nazývanú „MEB Entry“ alebo „MEB Small“.

Ak teda Volkswagen prejavil záujem o platformu francúzskeho Renaultu (Twingo), môže to znamenať, že vlastnú platformu (ktorá už bola zjednodušená pre elektromobil za 25 000 eur, a o ktorej sme ťa informovali v samostatnom článku) nie je možné ďalej zlacňovať. Volkswagen teda zrejme premýšľa o možnosti využiť technológiu od inej automobilky, ktorá by mohla byť vhodnejšia na vytvorenie cenovo dostupnejších malých elektromobilov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú