Volkswagen chce konkurovať Číne. Pre Európu vyrobí ultralacné elektromobily (+ceny)
Volkswagen vidí budúcnosť svojej značky v dostupných malých autách, ktorými chce zaplaviť európsky trh. Automobilka v stredu potvrdila plány na uvedenie plne elektrického mestského vozidla s cenou približne 20 000 eur, ktoré by malo prísť na trh v roku 2027. Zatiaľ čo zamestnanci už mali možnosť nahliadnuť na nový model, verejnosť ho prvýkrát uvidí na začiatku marca. Na tému upozornil portál GreenCarReports.
Očakáva sa, že tento malý elektromobil ponesie názov ID.1, pričom generálny riaditeľ značky Volkswagen Passenger Cars Thomas Schäfer ho opísal ako „cenovo dostupný, kvalitný a ziskový elektrický Volkswagen z Európy pre Európu“. Z prvých zverejnených záberov je zrejmé, že dizajn čerpá inšpiráciu z úspešného mestského modelu Up a jeho plne elektrickej verzie e-Up.
Volkswagen začne vyrábať lacné elektromobily
Model ID.1 doplní v portfóliu značky pripravovaný VW ID.2all, ktorý patrí do novej generácie cenovo dostupných elektromobilov využívajúcich vylepšenú platformu MEB. Model ID.2all má byť uvedený na trh už v roku 2026 s cenou pod 25 000 eur. Volkswagen celkovo plánuje uviesť na trh až deväť nových modelov do roku 2027, vrátane ID.2all a cenovo dostupného ID.1.
Volkswagen zatiaľ neprezradil, kde bude ID.1 vyrábať, no podľa dostupných informácií by sa výroba mohla uskutočniť v Španielsku. Spoločnosť však potvrdila, že jej domáci závod vo Wolfsburgu zostane kľúčovým centrom pre elektrickú transformáciu značky. To znamená, že produkcia modelu Golf sa presunie do Mexika, aby sa vo Wolfsburgu uvoľnila kapacita pre elektrický Golf novej generácie a pripravovaný elektrický crossover T-Roc.
Plány sa mierne skomplikovali
Pôvodné ambície Volkswagenu v oblasti elektromobility boli výrazne väčšie. V roku 2019 spoločnosť plánovala 15 miliónov elektromobilov v rámci 50 modelov po celom svete do roku 2028 so silným zameraním na Európu, Severnú Ameriku a Čínu. Po piatich rokoch však realita vyzerá inak. Od roku 2019 predal Volkswagen globálne viac ako 1,35 milióna vozidiel z rodiny ID, pričom len v minulom roku dosiahol predaj 383 100 elektromobilov.
Volkswagen pri rozvoji elektromobility narazil na viacero prekážok, od problémov v dodávateľských reťazcoch až po softvérové komplikácie. Navyše, trh v Číne sa rýchlo vyvíja a čoraz viac preferuje domácich výrobcov elektromobilov. Automobilka však nedávno oznámila investíciu vo výške 5,8 miliardy dolárov a partnerstvo s americkou spoločnosťou Rivian, ktoré by mohlo pomôcť pri vývoji novej generácie cenovo dostupných elektromobilov, vrátane malých mestských vozidiel.
Volkswagen teda postupne upravuje svoju stratégiu v oblasti elektromobilov, pričom sa zameriava na menšie a dostupnejšie modely. ID.1 a ID.2all môžu byť kľúčom k tomu, aby si značka udržala silnú pozíciu na európskom trhu a zároveň ponúkla atraktívne alternatívy k čoraz populárnejším modelom čínskych výrobcov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili jednoduchý trik, ako schudnúť dvakrát rýchlejšie. Tieto potraviny sú kľúčom k trvalému úbytku váhy
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP