Volkswagen chce konkurovať Číne. Pre Európu vyrobí ultralacné elektromobily (+ceny)
Volkswagen vidí budúcnosť svojej značky v dostupných malých autách, ktorými chce zaplaviť európsky trh. Automobilka v stredu potvrdila plány na uvedenie plne elektrického mestského vozidla s cenou približne 20 000 eur, ktoré by malo prísť na trh v roku 2027. Zatiaľ čo zamestnanci už mali možnosť nahliadnuť na nový model, verejnosť ho prvýkrát uvidí na začiatku marca. Na tému upozornil portál GreenCarReports.
Očakáva sa, že tento malý elektromobil ponesie názov ID.1, pričom generálny riaditeľ značky Volkswagen Passenger Cars Thomas Schäfer ho opísal ako „cenovo dostupný, kvalitný a ziskový elektrický Volkswagen z Európy pre Európu“. Z prvých zverejnených záberov je zrejmé, že dizajn čerpá inšpiráciu z úspešného mestského modelu Up a jeho plne elektrickej verzie e-Up.
Volkswagen začne vyrábať lacné elektromobily
Model ID.1 doplní v portfóliu značky pripravovaný VW ID.2all, ktorý patrí do novej generácie cenovo dostupných elektromobilov využívajúcich vylepšenú platformu MEB. Model ID.2all má byť uvedený na trh už v roku 2026 s cenou pod 25 000 eur. Volkswagen celkovo plánuje uviesť na trh až deväť nových modelov do roku 2027, vrátane ID.2all a cenovo dostupného ID.1.
Volkswagen zatiaľ neprezradil, kde bude ID.1 vyrábať, no podľa dostupných informácií by sa výroba mohla uskutočniť v Španielsku. Spoločnosť však potvrdila, že jej domáci závod vo Wolfsburgu zostane kľúčovým centrom pre elektrickú transformáciu značky. To znamená, že produkcia modelu Golf sa presunie do Mexika, aby sa vo Wolfsburgu uvoľnila kapacita pre elektrický Golf novej generácie a pripravovaný elektrický crossover T-Roc.
Plány sa mierne skomplikovali
Pôvodné ambície Volkswagenu v oblasti elektromobility boli výrazne väčšie. V roku 2019 spoločnosť plánovala 15 miliónov elektromobilov v rámci 50 modelov po celom svete do roku 2028 so silným zameraním na Európu, Severnú Ameriku a Čínu. Po piatich rokoch však realita vyzerá inak. Od roku 2019 predal Volkswagen globálne viac ako 1,35 milióna vozidiel z rodiny ID, pričom len v minulom roku dosiahol predaj 383 100 elektromobilov.
Volkswagen pri rozvoji elektromobility narazil na viacero prekážok, od problémov v dodávateľských reťazcoch až po softvérové komplikácie. Navyše, trh v Číne sa rýchlo vyvíja a čoraz viac preferuje domácich výrobcov elektromobilov. Automobilka však nedávno oznámila investíciu vo výške 5,8 miliardy dolárov a partnerstvo s americkou spoločnosťou Rivian, ktoré by mohlo pomôcť pri vývoji novej generácie cenovo dostupných elektromobilov, vrátane malých mestských vozidiel.
Volkswagen teda postupne upravuje svoju stratégiu v oblasti elektromobilov, pričom sa zameriava na menšie a dostupnejšie modely. ID.1 a ID.2all môžu byť kľúčom k tomu, aby si značka udržala silnú pozíciu na európskom trhu a zároveň ponúkla atraktívne alternatívy k čoraz populárnejším modelom čínskych výrobcov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky zdražejú, elektromobily nie. Slávna európska automobilka spustí cenovú politiku, ktorá funguje
BMW má nový nápad, ako odpratať spaľováky. Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde"
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Žltačka na Slovensku: Čelíme najväčšej epidémii za posledné roky. Toto sú hlavné zdroje nákazy, varuje lekárka (ROZHOVOR)
Poslankyňu opozície odviezla z parlamentu záchranka: Skončila v nemocnici
Objavili sme unikátnu reštauráciu na mieste, kde by si to nečakal: Menu z lokálnych surovín, okolie ti vyrazí dych
V bratislavskej Petržalke horí: Byt zachvátili plamene, obyvateľov evakuujú
Andrej Kiska o svojom utajovanom startupe: Cieľom je dostať sa na 100 miliónov tržieb a byť „unicorn“. Nič iné ma nezaujíma
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Putin berie Rusom aj posledný kúsok slobody. Ľuďom bizarne ruší hovory cez obľúbené aplikácie
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP