Nemecká automobilka Volkswagen je od roku 2015 negatívne spájaná so škandálom označovaným ako Dieselgate. Napriek tomu, že ubehlo už zopár rokov, spoločnosť sa stále snaží zbaviť tejto nepriaznivej nálepky, ktorá nepridáva na jej dobrom mene. Volkswagen preto len pred pár dňami predstavil novú generáciu dieselových motorov TDI Evo, ktoré prinesú zníženie emisií až o 80 %, informuje MotorBiscuit.

Práve emisie spôsobili automobilke nemalé problémy, nakoľko v roku 2015 došlo k zisteniu, že svoje vozidlá vybavovala softvérom, ktorý rozpoznával, že motor pracuje v režime, ktorý umelo zaistí presné požiadavky laboratórnych testov na vplyv výfukových plynov. V praxi teda dochádzalo k zmene nastavenia motora a následnému znižovaniu množstva vznikajúceho oxidu dusíka, aby automobily spĺňali zákonom stanovený limit, úvadza Artofgears.

Snaha uzavrieť kauzu Dieselgate

Riešením, ktoré by malo automobilku očistiť, je podľa spoločnosti výroba najčistejšieho naftového motora, aký kedy automobilka vyrobila. Kľúčovú oblasť v tomto prípade zohráva nový dvojstupňový systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR), ktorého súčasťou je dvojica vstrekovačov AdBlue a ďalšia dvojica oxidačných katalyzátorov.

Nenechaj si ujsť
Kontrola emisií rovno na ceste? Slovenskí policajti majú v rukách zbraň, ktorá motoristov vôbec nepoteší

Ich hlavnou úlohou je redukovať NOx, čím dôjde k zníženiu emisií až o 80 %. Spoločnosť uviedla, že nový systém bude zaradený aj do novej generácie Golfu, ktorý by mal prísť na trh ešte do konca tohto roka. Momentálne je však už osadený pod kapotou Passatu 2,0 TDI, ktorého výkon predstavuje 110 kW, informuje portál Motor1.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú